stora föttet=stor kuk(?) (det gyllene snittet)...
Det finns nåt som kallas det gyllene snittet... alla som har läst da vinci-koden vet vad jag snackar om... om man delar avståndet mellan midjan och knät med avståndet mellan knät och marken får man alltid ett tal väldigt nära 1.618... det gäller alla... samma sak gäller om man delar avståndet mellan axeln och armbågen med avståndet mellan armbågen och fingerspetsarna(eller om det var tvärtom)... hur som helst kommer man alltid nånstans kring talet 1.618... längden på vad vilket ben som helst i kroppen kan gångras med 1.618 för att få längden på nåt annat i kroppen... det gyllene snittet kan man hitta överallt i naturen och kan appliceras på nästan allt som jag har uppfattat det... ok, till saken... igår mätte jag min fot mellan hälen och stortån och delade det med min penislängd... jag fick ganska precis talet 1.618... slump???...
What would macgyver do?
hmm.. skumt men kuken är ju inte beroende av någon annan kroppsdel.. "längden på vad vilket ben som helst i kroppen" - skriver du.. och nu vet jag ju inte hur det är för dig, men jag har iallafall inget ben i min kuk.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
haha skumt. jag diskuterade det här med en killkompis igår och snopplängden har inte att göra med fotstrlk iaf.
What I said, yo!
Precis. Anledningen till att det finns en massa längder på kroppen som "stämmer" för alla är för att skelettet alltid (normalt) har de proportionerna. Kukens storlek beror väl på hormoner och sånt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
längden på vad vilket ben som helst i kroppen kan gångras med 1.618 för att få längden på nåt annat i kroppen Om man tar det längsta i kroppen och gångrar det med 1.618? Vad fan är blir det då? Växer det fram en ännu längre kropsdel eller?
det kommer nog inte att funka för att som tidigare sagt det är inget ben i kuken. Sen så kan man ju inte a vilket ben i kroppen och gångra det med 1.618 och få ett annat då finns det ju inget ben som är störst.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Emo haha precis! Längden på kuken varierar ju också om man har stoned eller inte =)
mantis P19 i sånna fall får du väl testa dela det med 1.618 å se vad du får... filbunke... ben... eller whatever... vad som helst i kroppen... inte bar ajust ben... dåligt förmulerat... suntzu... storleken på allt i kroppen beror på hormoner...
What would macgyver do?
Sen så stämmer inte det där med 1,618 på alla människor.. för alla har vi olika kroppsformer.. men dom människorna som ligger närmast idealet har så.. Alltså dom som är mest attraktivast har typ Väldigt symmetriska ansikten med gyllene snittet.. Sen så att man kan hitta gyllene snittet överallt har också lite att göra med att man letar efter det.. Visst finns det i naturen.. men så himla märkvärdigt är det inte..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic P19 det är just därför det kallas ett snitt... man får räkna med att folk avviker i enlighet med naturens slumpmässighetsfrekvens...
What would macgyver do?
mantis... räknar fö. med stånd...
What would macgyver do?
Pilsner P18 Jo.. men hur stor e changsen att du hittar en människa som faktiskt har allt enligt gyllene snittet.?? Sannolikheten är nog omöjlig.. Hur ska du då kunna säga att människorna följer gyllene snittet om ingen människa man kan hitta följer det idealet..
goddamn.. assåå shit hur fan kan ni växa så ashårt hahaha...
What I said, yo!
svensken får i genomsnitt 2.5 barn... varför finns det inte nån som fått exakt 2.5 barn???...
What would macgyver do?
lynguistic^^
What would macgyver do?
"svensken får i genomsnitt 2.5 barn... varför finns det inte nån som fått exakt 2.5 barn???..." -> rent teoretiskt sett kan man ju få ett helt barn och sen föda ett siamesiskt tvillingpar där de delar samma kropp. detta skulle kunna räknas som 1,5 barn. därav blir 2,5 barn möjligt? ;)
priyan... damn... ok då:P...
What would macgyver do?
Jag gångrade min längd med i det gyllene snittet, faaaaan va lång snopp jag fick!
Priyan Det gyllene snittet är inte ett genomsnitt på hur alla människor har det.. Utan det är nått man har räknat ut matematiskt.. Och vi människor uppfattar det som lugnande.. Det kanske är därför som vi ser dom människorna som ofta har gyllene snittet i kroppen som symmetriskt rätta människor.. Men kroppen behöver inte nödvändigtvis vara uppbyggt efter det..
kroppen ÄR uppbyggd efter det... och sen varierar det i enlighet med naturens slumpmässighetsfrekvens...
http://www.bildarkivet.net/data/media/23 .. ... och jag fattar inte varför du tycket det är konstigt att det inte finns nån som helt å är genomsnittlig med tanke på hur mycket i kroppen som kan beräknas efter det gyllene snittet...
What would macgyver do?
Lynguistic: huh? vilket av det jag skrev har du precis svarat på egentligen? observera att citatet inte var mitt...
mentative... du kanske mätte fel en cm fel åt olika håll på foten och kuken... och att det kallas snitt är ju just för att det kan variera... eller så stämmer helt enkelt inte min teori:P... vad vet man...
What would macgyver do?
jag mätte iaf i stånd...
What would macgyver do?
hehe...
What would macgyver do?
Jääävlar vilken hästballe jag skulle ha om skrönan att "stora fötter = stor kuk" skulle stämma. :D
Pack! Pack! Pack!
gofi... du råkar inte ha hästballe då?...
What would macgyver do?
Priyan ojdå.. det var inte till dig jag skrev till sory. =)
Pilsner P18 Om du skulle leta noga noga efter siffran 2 på hela din kropp så skulle du kunna hitta den på många ställen.. Och eftersom kroppen har utvecklats otroligt länge.. sen vi varit apor osv.. Så skulle jag tvivla på att kroppen alltid följde mönstret 1,618.. Det skulle vara ganska otroligt tror jag.. Jag fattade ingenting av länken du skicka.. Sen finns det inga bevis på att kroppen utvecklats efter gyllene snittet.. Däremot så uppfattar människor det som väldigt fridfullt. Och det har länge länge, ända sen antiken används för att mäta ut kroppen på.. Men det är ett ideal. Som människor kommit på för det faller fint i våra ögon.. det är inget genomsnitt på hur genomsnittsmänniskan ser ut.
Cray-c P19 har du en 0,96 cm lång snopp.?
om man letade efter siffran två på hela ens kropp skulle man förmodligen inte hitta den på speciellt många ställen, nej!... varför skulle vi inte kunnat vara byggda enligt det gyllene snittet som apor?... men som exempel... om du tar längden mellan hakan och härfästet och delar det med bredden på ansiktet får du i genomsnitt 1,618034... om du som sagt tar längden mellan midjan och knät å delar med knät till marken får du oxå gyllene snittet... om du påstår att det är slump är du bara trångsynt... vi kan ta ett tal... vilket som helst... hmm... 3.451823... för det första skulle man nog inte kunna hitta nåt i kroppen eller naturen som i genomsnitt hade just den propotionen till nåt annat... ännu mindre än man kunna skulle hitta mer än en sak som hade den propotionen till nåt annat... nu är det så att man hittat en massa saker i kroppen och naturen vars proportion till varandra kan räknas ut med talet 1,618...
What would macgyver do?
Pilsner P18 Om man tar min längd delat på min bredd gånger storleken på min lilltå.. Då får man inte gyllene snittet.. Det finns så otroligt många gånger man inte får gyllene snittet på kroppen.. om du som sagt tar längden mellan midjan och knät å delar med knät till marken får du oxå gyllene snittet... om du påstår att det är slump är du bara trångsynt... Som sagt så är det inte så på alla människor.. Och det finns inget genomsnitt som säger att det är så på den genomsnittliga människan.. Så om man skulle göra det på mig så skulle man inte få exakt gyllene snittet.. eftersom gyllene snittet har onändligt många decimaler.. Grejjen är att det finns knappast någon ideal människa där alla dom där grejjerna funkar på.. Och det finns inget genomsnitt på människors mått som säger att den funkar som genomsnittlig.. O ja den finns nog i naturen rätt så ofta den siffran.. Men det är ju samma sak som med Pi.. som finns ofta.. Men att försöka leta ut det överallt på människor e bara knasigt..
hahaha, jag gillar filbunkes inlägg :)
Opinions are like rap careers, everybody's got one.
Lynguistic P19 men det finns ju inget annat tal som man upprepade gånger får genom att räkna ut förhållandet mellan storleken på olika saker... med det kan man ju säga att det är nånting speciellt med just 1,618034... tror jag säger det för tredje gången nu... saker å ting varierar i enlighet med naturens slumpmässighetsfrekvens... om man tar det gyllene snittet med 10 000 decimaler passar det förmodligen inte inte exakt på nånting hos nån människa... det är helt enkelt ett SNITT... låt oss säga att en svensk man i SNITT är 1.8182345081685391873629947502 meter lång... om man resonerar som dig så skulle inte det stämma bara för att inte exakt alla män är 1.8182345081685391873629947502 meter långa... Och det finns inget genomsnitt på människors mått som säger att den funkar som genomsnittlig.. det gyllene snittet ÄR ett snitt på hur sakers storlek står i proportion till varandra... försonas med det...
What would macgyver do?
jag har 45 i skostorlek och jag e 13 .. Daamn vilken kuk jag har
Rush Got Talent
Jag tycker det är roligt att Lynguistic vägrar se alla inlägg då Pilsner skriver att alla människor är olika men att det oftast ligger nära 1.61...
What we do in life echos in eternity.
Pilsner P18 Det vill jag inte påstå... jag skulle vilja kalla den:"norma"l :P
Pack! Pack! Pack!
oj "normal" skulle det stå
Pack! Pack! Pack!
Pilsner P18 jag vet att gyllene snittet är hur sakers storlek står i proportion till varandra.. Men det finns Otroooooooooligt många samband på hela kroppen som man faktiskt kan ta.. Och dom allra allara flesta kommer inte hamna på gyllene snittet..
Ciggpaket har typ gyllenesnittmått :) Är det bara jag som inte förstår hur din snopp och din fot bildar en fyrkant? För snittet skall väl ses som proportioner melan längd och bredd (eller motsvarande), inte vilka som helst saker jämförda som närmar sig talet numeriskt. Även om det är ett intressant sammanträffande. Om jag är cirkus två meteroch fyrtio centimeter och min flickvän är en och en halv meter så kan det hända att hon suger av mig av misstag när hon bara vill hångla, men att det skulle bildats ett gyllene snitt mellan oss som gjorde att andra skulle se oss som ett vackert par följer väl inte?
I'm back!
Doggland F0 Otrooooligt många saker i vardagslivet har designats efter gyllene snittet.. eftersom vi människor uppfattar det som fridfullt så använder designers ofta det när dom designar prylar.. En interessant sak är att i japan så använder dom inte gyllene snittet alls.. dom har en helt annan syn på dessa saker Och gyllene snittet används knappt.. Men dom lyckas ändå göra fridfulla saker på andra vis.. det är häftigt..
Hangaround
2005-03-12 03:48
jag gjorde samma sak som pilsner och fick svaret 1.588..... det är ju nära 1.618. Lynguistic dom använde gyllenesnittet när dom byggde den där flytande flygplatsen.
Doggland... Om jag är cirkus två meteroch fyrtio centimeter och min flickvän är en och en halv meter så kan det hända att hon suger av mig av misstag när hon bara vill hångla, men att det skulle bildats ett gyllene snitt mellan oss som gjorde att andra skulle se oss som ett vackert par följer väl inte? folk skulle nog bara tycka det såg konstigt ut med en 2.40m lång kille å inte tänka så mycket på om det vackert eller inte... men det e väl mer eller mindre ett faktum att folk tycker det gyllene snittet e vackert... det e ju inte för inte som professionella fotografer ofta har gyllene snittet å baktanke när dom tar bilder... Är det bara jag som inte förstår hur din snopp och din fot bildar en fyrkant? För snittet skall väl ses som proportioner melan längd och bredd (eller motsvarande) du har nog rätt... lynguistic... Men det finns Otroooooooooligt många samband på hela kroppen som man faktiskt kan ta... Och dom allra allara flesta kommer inte hamna på gyllene snittet... i och med att olika saker måste ha ganska olika storlek för att vara funktionella så kan ju inte allt relateras till allt med gyllene snittet... jag sa bara att dom flesta saker i kroppen kunde relateras till nåt annat i kroppen med hjälp av gyllene snittet... det finns Otroooooooooligt många samband gör det???...
What would macgyver do?
Lynguistic: Jo, visst e det så. Ciggpaketen missar lite (empiriska undersökningar har gjorts av mig och mina vänner). Närmast i vårt test kom camel utan filter om jag inte minns fel. Vi hade planer på att skapa ett ciggpaket som var mer exakt för att undersöka om försäljningen påverkades, men ack än sålänge är det bara en tanke och inte ett genomfört experiment. Pilsner: Jo, det är mer eller mindre ett faktum. Jag är bara lite tveksam till om snittet i sig är det som är vackert, eller om det krävs att snittet uppstår i förhållande till vissa proportioner (längd och bredd på ciggpaket, eller möjligtvis din penis och dina fötter ;). Mer om intressanta matematiska förhållanden i naturen kan ni hitta om ni söker på fibunacci-tal. Det är bland annat många växter som växer på något sätt enligt dem. Så snyggt vet jag inte om det är (kanske), men ofta optimalt när det gäller att spara energi som organism på olika sätt :)
I'm back!
En annan mycket mystisk händelse : När jag dividerade talet 9,74036 med 6 så fick jag ett tal som var rätt så nära 1,618. Vad försöker Gud berätta för mig?!
12.
att du har liten penis kanske? ;)
WHADUP
Den som sat han vat :)
12.
saker å ting varierar i enlighet med naturens slumpmässighetsfrekvens LOL, det var det fulaste jag läst på länge, utan nån ifrågasättning alls haha Så den boken har tydligen startat en hype på talet phi....
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
hade för mig att...stora händer + stora fötter ofta var lika med stor kuk...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
tror crazy gjorde bort sig lite,,,han är 1.92cm lång och delade sin läng med hälften o fick sin penisläng,,,det var en kort en,,,0.96cm... ojoj,,stackars flicka....lär ju komma ut på andra sidan....
Jag tror faktiskt på att om man delar något med något som är ungefär lika stort så får man ungefär samma svar som när man delar något med något som är ungefär lika stort. helt ärligt..!