I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En man, tycker en annan man är snygg??

Övrigt - Vardagsfilosofi

Lyricist

2005-03-11 01:00

En man, tycker en annan man är snygg??

Jag undrar, hur kan man som Hetrosexuell man, se om en annan man är snygg? och är det verkligen så farligt att kunna erkänna att en annan man ser bra ut? Flickor sitter och jämnför sig själv med alla som passerar deras synfält och det verkar som att dem kan se på andra kvinnor på samma sätt som vi hetrosexuella män.
Det är absolut inget som stör mig, men jag har oförmågan att kunna se sånt.

Te.x: Tjejkompisarna säger
"Ååh gud vilken snygg kille, håller du inte med? " Då kan jag inte svara på det, just för att jag inte kan se om en annan man är snygg.

Exempel 2: Tjejkompisen säger
"asså den killen, hur gammal är han och är han snygg? " Där kan jag bara svara på åldern men liksom inget mer.

Jag tycker inte det är något fel att en man tycker att en annan man är snygg, och om man tycker att någon är snygg då borde man våga säga det, utan att klassas som Homosexuell.
Jag vill kunna se om en man är snygg, jag kan se om någon är ful för det är liksom jätte lätt, och även lätt att säga att killar är snygga som man vet är snygga, eftersom att övriga världen har röstat fram det vid olika galor.

Men att själv kunna se om en man är snygg? Om man inte kan det, är det för att man är rädd att bli klassad som bög eller att bli retad av kompisarna? handlar dem om oron, varför man inte kan se det?

2005-03-11 01:10
well, om du kan se fulhet i folk borde du rimligen kunna klassificera det motsatta likväl, jo...

jag tror det handlar om rädsla inför hur man uppfattas av sin omgivning, absolut.

2005-03-11 01:12
tycker det låter jättekonstigt att inte kunna bedöma om nån är snygg, oavsett kön. man måste ju inte tända för det.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-03-11 01:31
Jag tycker att Bob Marley var jävligt vacker, det har jag inga problem med att säga. Det finns en massa vackra män.
Govinda
Lyricist

2005-03-11 01:52
Att säga att någon är vacker är inget problem, men att se att dem är det. Det är mycket svårare för mig.

Precis som Pryian säger, så tror jag det handlar om omgivningen.
Jag ska leta någon snygging på Whoa. Och skriva att han är snygg.
Skit i om jag får stryk av ett svartklätt gäng med järnrör. Då har jag iallafall lyckas se skönheten :D
Battlerappare

2005-03-11 01:58
brad pitt är snygg :p
:c

2005-03-11 02:03
Fegon_

men jag tycker alltså att Bob Marley var vacker, jag ser skönheten, det var inte bara något jag sa.
Govinda

2005-03-11 09:18
Fegon_

Allvarligt? Det är väl inte så svårt.. Eller hur kan det vara det? Det kanske är för att när du var yngre så skulle du absolut aldrig kunna säga det och sen så har de följt med. Man vänjer väl sig, öh kanske.

2005-03-11 12:08
bögfobi :D

2005-03-11 13:48
Kan man säga att någon är ful så borde man veta vad snygg är också. Jag kan se om en kille är snygg men jag skulle aldrig kunna tända på en kille. Jag tror vi killar har förknippad snygg med vad vi tänder på.

2005-03-11 14:58
jag är tillräckligt säker i min heterosexuella läggning att jag kan erkänna om en kille är snygg. jag menar, Brad Pitt är ju snygg som fan ;)
in the end....its your best friend who kills you.
Lyricist

2005-03-11 15:41
_dita_: Jag kan ju se vem som är ful, men inte uppfatta vem som är snygg (utan jämförelser)

2005-03-11 17:59
Fegon
Tänk såhär. Hur vill du själv se ut? Vad tycker du skulle göra dig snygg..

2005-03-11 18:02
som mantis sa...eller typ, kan du se om du själv är snygg eller ful? eller tänker du ingenting när du tittar dig i spegeln?

2005-03-11 18:09
Fegon
Så länge du har tankar och ideér om ideal om hur du själv skulle vilja se ut så lär du kunna återfinna det även hos andra män.

2005-03-11 18:17
Herregud, måste man vara blind bara för att man är straight? Det är väl klart att man ser om nån är snygg. Ser ni aldrig snygga brudar som ni inte skulle ha sex med?
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-03-11 18:24
Alla snygga brudar kan man ha sex med.
Men alla snygga brudar bli man inte förälskad i.

2005-03-11 18:30
johnny depp är snygg kan jag säga.
strength

2005-03-11 18:35
Capone: dagens sanning. och nu undrar alla om vi e bögar, kul va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-11 18:51
who cares, den mannen klär i allt.
strength

2005-03-11 18:57
finns ruggigt snygga killar faktiskt

johnny depp är sjukt fin
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-11 19:00
klart man kan säga om en annan kille ser bra ut eller inte..

du har inte bögforbi?

2005-03-11 19:00
Brad pitt is tha bomb..

Oh spank that ass..

2005-03-11 19:03
så jävla löjligt att killar tycker det är bögigt att tycka andra killar e fina. dem brukar säga:

- fan vet jag jag är ju kille!

som om man måste t'ända på ett annat kön för att kunna säga vacker, snygg, fin om en annan kille

Femme fatale
Lyricist

2005-03-12 02:34
Det är inte att jag är homofob eller rädd att klassas som "bög". Det är bara det att jag inte ser om en kille är snygg. För det är en skillnad mellan "ser bra ut" och "snygg" (låt oss säga; vacker).

Och angåeende hur man själv vill se ut. Hmm jag vill se ut som jag gör nu, för det är JAG och då kvittar det om jag ses som ful eller inte.

Givetvis ska en kille kunna tycka en annan kille är "vacker".
Det håller jag med om. Och tankarna är inte fel.
Jag vill kunna se det, och det är nog ingen omöjlighet att jag gör det heller.

2005-03-12 11:16
Jag kan inte säga att en kille är snygg,, men jag kan säga att han ser bra ut.
Kan man säga att en kille är ful så kan man säga att han är fin också.

2005-03-12 13:55
Jag har inget problem eller ser det som bögigt om man kan säga det. Men jag kan inte heller se om någon är snygg. Allstå jag är HELT blind förutom om de har grova defekter som pekar ut de fula.

Satt med en tjej och försökte gissa på killar som ansågs "snygga" och hon skrattade bara åt varenda en allstå.

2005-03-12 13:56
Och allstå var inre det att jag tyckte dom var snygga, men jag trodde det var ungefär så en snygg kille såg ut.

Lyricist

2005-03-12 15:37
LittleJohnny, så är mitt fall också