I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

falsq - tror du på gud?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-12 12:19

falsq - tror du på gud?

Folk frågar mig ibland: Tror du på gud?
Jag svarar alltid: Jag kan inte tro på gud.
Här har du min anledning.

Han träffade flickan på sommaren.
Det var den hetaste sommaren i Sverige på 30 år.
Hon var inte vacker, Iallafall inte i början,
Hon blev bara vackrare och vackrare för varenda dag som gick.
Han åkte pendeltåget till Farsta minst en gång i veckan,
De träffades och båda två var lyckliga, Han log hela tiden den sommaren.
Han började skolka och han sket i skolan,
Hon började skolka och hon sket i skolan.
Livet lekte fortfarande, Ingenting skulle kunna stoppa dem.
Det gick veckor, Till och med månader.
Båda hade aldrig kunna trott att de skulle kunna känna så här.
Men sommaren försvann, Hösten kom.
Hösten dog, Vintern kom men den dog också.
Våren började träda fram, Men det var iskallt den våren.
Han började ångra sig, Men det var ingenting emot vad han skulle känna senare.
Han sa att han inte älskade henne, Å vad fel han hade.
Hon grät och hon kände sig så ensam, Hon gömde sig i flera veckor.
Till slut kom hon fram till honom på sina bara knän och bad honom ta tillbaks henne.
Han vände på sig och gick.
De sågs aldrig mer, Hon bytte adress och bytte nummer.
Hemligt nummer dessutom.
Han älskar henne fortfarande, Så enormt. Han behöver henne nu.

Han skolkade mer och mer i skolan och sket i alla prov.
Så efter det hade pågått i något år så bestämde sig han och hans familj att ta en semester.
Han skulle ha chansen att vila upp sig.
Mormor, morfar, mamma och lille syster åkte alla iväg till Thailand den 20 december år 2004.
Allting var undebart, Allting var perfekt.
Det hände till och med att han ville stanna där.
Den 25 december var dom på en fiskeresturang som låg längst stranden.
Han och hans vän som också var där med sin familj stannade upp länge den kvällen.
Han gick och la sig utmattad klockan 4.
Han låg och sov ändå till 10:15.. Han sov vanligtvis till 8 i Thailand.
Han vaknar upp av att huset skakar, Vågen kommer.
Tsunamin slog sönder allting. Han överlevde men det var knappt.
Skulle han gått upp 10:15 skulle han nog varit på stranden och med största säkerhet vara död.
Hans mormor, morfar, mamma och lillesyster försvann med vågen.

Nu sitter pojken vid sin dator och skriver om den enda sanna kärlek han haft.
Nu sitter pojken och gråter..
Nu sitter pojken och längtar efter alla i sin enorma ensamhet.
Nu sitter pojken tyst och ensam.
Nu sitter pojken och frågar sigsjälv tyst: Tror jag på gud? Jag kan inte tro på gud.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-12 12:19
it's my friends lyrics, don't know if it's a poem.
he asked me to post it..

peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2005-03-12 16:42
Sorgligt men killen får ju skylla sig själv om han ska leka med elden då kan han lätt brännas...
What I said, yo!

2005-03-12 18:39
fint...hittar inget annat att säga förotum att ovanstående personen är okänsliga i sin bedömning.
•pave paradise•
Poet

2005-03-12 18:56
jag kommenterade inte det där om thailand men om hans förhållande.
What I said, yo!

2005-04-02 16:35
man kan dissa fast man älskar.. kan inte folk fatta det !!!!
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law
Hangaround

2005-04-02 16:52
jävligt tung tanke..laxenleker och PhilAhz0phee är båda nominerade till månadens fuckup btw.

2005-04-02 17:47
Hum, jag brukar säga att det som inte dödar mig stärker mig, om vederbörande klarar sig ur allting och ställer sig upp igen är han antagligen en rejäl portion starkare än förut, det är det som prövningar och dylikt går ut på.
"Du är en död sill"

2005-04-02 17:53
Gud sätter en på prövningar..

2005-04-02 19:27
Om man tänker efter lite kan man alltid lära sig något av allting som händer en, det kanske låter som en klyscha men jag skulle vilja framhäva att det snarare är sunt förnuft det rör sig om och icke innehållslöst uppmuntringssnack.

Sen om det är gud eller Tomten eller göran persson som ger dig en läxa kvittar, se bara till att göra den så betalar det antagligen av sig senare.
"Du är en död sill"

2005-04-13 22:07
tror du inte på gud? vem fan tror du skapar en tsunami? su jag säger gå ditt hjärta väg sluta tro massa skit och lev för det vackra....

/Nemo

inte _ak4

2005-04-14 10:34
you got no idea

2005-04-14 11:19
:( fan vad livet är orättvist ): finns det inget sätt för dig att få tag på henne igen?! :O
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-14 13:37
genotyp P18

vad gör de så mkt troligare?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-14 20:08
genotyp P18

Faktiskt, vad gör asagudarna så mycket troligare?
"Du är en död sill"

2005-04-14 21:31
Bergsjöbarn P20
Ställ dig samma fråga då.

"Kan du bevisa att en arkitekt existerar genom att se på huset han/hon har designat/byggt?" Eller hur.

Till topicen
Hela den här religionsbiten i världen finner jag löjlig. "Vi har rätt - Nej vi har rätt" - Nej Vi har rätt" det är vad det hela går ut på i "bevisandet" om att det finns 1(?) Gud.

Om folk känner att de finner trygghet i sin tro, fine! Om folk känner att Gud är ett jippo för att kontrollera massorna, fine! Om folk känner att sin tro är rätt sätt att leva på, fine!
Men något jag inte förstår är hur troende försöker tvinga på sin religion till massorna med argument som kort och gott säger "Är du inte med oss är du emot oss - du är dömd." !?
Jag tycker inte man måste gå med i dessa organisationer för att vara en bra människa. Vad får man som troende ut, utav att gå med i t ex Svenska kyrkan och springa och lyssna på predikande präster och alla dessa möten m.m - Rent spirituellt sätt ? Vad gör det omöjligt för en människa att inte vara en god medmänniska på egen hand ?

Propaganda åt folket..

2005-04-14 21:35
Asagudarna är tecken på okunnighet. Att åskan skulle vara en rusande bock och en slungande hammare i handen på en tomte ? Vi vet idag vad som gör att det åskar.

Jag tror religionen "uppfanns" tackvare okunnighet, naiva människor och sökandet efter trygghet. Mycket är nog "fiskehistorier" också. Där storleken på fisken alltid blir större ju fler folk som sprider vidare informationen.
Propaganda åt folket..