Bergsjöbarn P20 Ställ dig samma fråga då. "Kan du bevisa att en arkitekt existerar genom att se på huset han/hon har designat/byggt?" Eller hur. Till topicen Hela den här religionsbiten i världen finner jag löjlig. "Vi har rätt - Nej vi har rätt" - Nej Vi har rätt" det är vad det hela går ut på i "bevisandet" om att det finns 1(?) Gud. Om folk känner att de finner trygghet i sin tro, fine! Om folk känner att Gud är ett jippo för att kontrollera massorna, fine! Om folk känner att sin tro är rätt sätt att leva på, fine! Men något jag inte förstår är hur troende försöker tvinga på sin religion till massorna med argument som kort och gott säger "Är du inte med oss är du emot oss - du är dömd." !? Jag tycker inte man måste gå med i dessa organisationer för att vara en bra människa. Vad får man som troende ut, utav att gå med i t ex Svenska kyrkan och springa och lyssna på predikande präster och alla dessa möten m.m - Rent spirituellt sätt ? Vad gör det omöjligt för en människa att inte vara en god medmänniska på egen hand ?
Propaganda åt folket..