I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-16 00:00

Celibat?

Tror ni att ni skulle se allt från en annan sida om ni levde celibat ett tag? Själv tror jag man skulle vara så jävla kåt att man skulle kunna sätta på en P-atomat.

what is love, baby dont hurt me,dont hurt me ,no more!

2005-03-16 00:05
Jag har inte haft sex på väldigt länge och planerar att inte ha det på ett tag till. Visst blir man kåt, men det är inte direkt som att man samlar en massa kåthet på burk och spricker efter ett tag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-16 00:10
tror inte att sex ändrar ens sätt att se på saker såpass mycket
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-03-16 00:13
En sak är säker iaf:

Killar har grymt mycket svårare att leva celibat... det är bevisat och använt som ett vapen av kvinnorna sedan urminns tider

2005-03-16 00:20
Men vadå celibat.. får man inte onanera då heller.??
För om man får onanera så kan killar leva i celibat.. lika lätt som för tjejer..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-16 00:22
Vad det gäller budistiska munkar så mediterar dom bort sin sexualitet. Tråkigt men strongt..

Clajol
Din sexuella topp har du vid 35 år older.. Knulla ikapp då =)

2005-03-16 00:24
Alla som har alla bestick i lådan inser givetviss att

Celibat = Avhållsamhet från okyskt liv (m.a.o. du får inte tänka/utföra någon form att sexuell aktivitet som har någon slags sexuell anspegling eller karaktär.)

2005-03-16 00:26
mantis: Det är bara tråkigt om man ser det från din synvinkel :) Dom är nog jävligt harmoniska och glada ändå :) Fatta hur underbart att slippa pressen att behöva jaga fruntimmer. Sen behöver man ju faktiskt inte ejakulera, jag tror att dom som lär sig hålla tillbaka är dom gladaste pojkarna :)

mantis: Hahaha, vart har du fått den faktan från? :)

2005-03-16 00:27
Seth: Innebär celibat att man inte ens får tänka på sex? Det kan ju inte stämma.. man kan ju inte styra tankarna om dom skulle rulla in på det.

2005-03-16 00:29
Men sedan så säger väl dom flesta definitioner att Celibat betyder att inte ha könsumgänge eller att inte gifta sig med någon.. eftersom ordet kommer från kristendomen.. det säger väl inte så mycket om onani..
Jag skulle klara mig hela livet ut på bara onani.. lätt. =P

2005-03-16 00:31
Ja det är så: Munkar och Nunnor får INTE tänka på sex.
Och enligt dem KAN man styra tankarna. Det gäller bara att ha diciplin!

2005-03-16 00:31
Seth P20

klart de säger att de kan, jag tror inte på dem för fem öre dock.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-03-16 00:33
Seth: När man väl börjat tänka på det så kan man säkert trycka bort tankarna och börja tänka på lättsaltade kex men man kan ju fan inte styra bort tanken om den inte ens kommit.

2005-03-16 00:36
Saxat från susnning:

Celibat (lat. caelibatus "ogift stånd", av caelebs 'ogift')

Frivillig sexuell avhållsamhet och avstående från äktenskap

Även om den deffenitionen är en aningen diffus, jag baserar dock mina uttalanden på en dokumentär om svenska kloster jag så här omdagen.

2005-03-16 00:38
men seriöst.. jag tror nog att killar kan sluta tänka på sex dom med.. så himla svårt är det faktiskt inte att inte tänka på sex..

2005-03-16 00:41
Clajol
Hehe jo, klart munkarna lever ett harmoniskt liv och det lär vara skönt att lyckas befria sig från alla luster och begär.
Men jag vill inte leva så.. =)

Jag har fått faktan från skolan.
Män har sin sexuella topp runt 19 års oldern och kvinnor har sin runt 30 - 35.

2005-03-16 00:47
mantis: Haha, det var en jävla skillnad. Varför är det så? :)

2005-03-16 00:48
Clajol
Jag har ingen om varför aning faktiskt.
Men dom gammla grekerna var grymma på sex, dom kunde allt! Där var unga män runt 19 med kvinnor i 35 års oldern. Dom hade fattat det och det var helt normalt haha!

2005-03-16 00:49
Jag har ingen om varför aning faktiskt.
Hehe blev lite fel..

2005-03-16 00:50
Dom hade ju homosex på den tiden då också.. Och om man ser på alla gamla statyer från den tiden så hade ju killarna inget hår på kroppen osv.. =) vi börjar komma tillbaka till antikens ideal nu idag. =P

2005-03-16 00:52
Lynguisic
Haha ja lite.. Men nu är äldre killar med yngre tjejer, när det blir tvärt om är vi defenitivt i antikens ideal ;)

2005-03-16 00:52
mantis: intressant. Jag ska lätt minnas min 35års dag och den här tråden ;)

2005-03-16 00:53
Clajol
Ja! På din 35årsdag blir det lammkött!

2005-03-16 00:55
Min sexuella topp är snart över, jag måste skynda mig att ragga upp en 35åring annars får jag aldrig uppleva gammal grekisk sex!!

2005-03-16 00:56
Sen e väl inte sexuella toppen samma för alla personer utan ett genomsnittligt typ för dom flesta.?? hehe vore lite tråkigt om allt vänder den dagen man fyller 19..

2005-03-16 00:58
Lynguisic
hehe jo givetvis.

2005-03-16 01:00
Jag tror inte det finns någon allmän definition av celibat som förbjuder onani, det uppfattas säkerligen olika av olika religiösa sammanslutningar.
Apropå det - vad är skillnaden mellan avhållsamhet och celibat? För mej innebär ordet celibat att leva "ensam" dvs utan någon partner, medan avhållsamhet bör betyda totalt avstånd dvs ingen onani heller.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-03-16 01:54
Vad är meningen med Celibat om man ändå får sitta och runka till p-rullar dagarna i ända?

Då är ju en stor del av våra singel killar celibater asså?
Klingar illa i mina öron

2005-03-16 09:19
Seth P20
nej.. Om man lever i celibat så har man väl bestämt att va hela sitt liv utan att ha sex med någon.. Alltså dom flesta singel killar och singel tjejer som inte har sex lever inte i celibat eftersom dom troligen skulle ha sex om dom mötte nån trevlig..

2005-03-16 10:49
Vad är meningen med Celibat om man ändå får sitta och runka till p-rullar dagarna i ända?

eh... att man inte har sex med någon? sen kan man ju rent allmänt fråga sej vad "meningen" är iofs.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-03-16 13:57
sex är till för aliens...

2005-03-16 14:43
dita

men om man aldrig haft sex då? hur kan dte vara ett basbehov då?

2005-03-16 14:44
mantis

bullshit, jag ska nå min peak vid 40 års ålder!! tiden innan är bara ren practice :)

2005-03-16 16:07
Asså jag tycker att det är märkligt att folk skiljer på onani och sex asså vist det är olika saker, MEN hur kan man bara mer "renlig" om man runkar än om man har sex???

Sex ÄR ett basbehov, de flesta vuxna människor (ex munkar och dylikt) tänker på sex, onannerar eller har sex...
Bara för att du inte har satt på en tjej utan har runkat betyder inte att du är mer "helig" än någon annan.
Om sex inte vore ett basbehov hur skulle vi annars överleva?

2005-03-16 16:15
så som dita beskrev det är jag inte riktigt villig att hålla med. det är inte så att man behöver må dåligt bara för att man aldrig nånsin haft sex. basbehov eller ej.

så, överlever inte de människor som aldrig har knullat?

2005-03-16 16:16
Jag hoppas att du inser att jag menade: vi = mänskligheten

2005-03-16 16:19
givetvis, men vad ska man göra med individerna som inte följer? :)

2005-03-16 16:22
så länge en majoritet knullar får dem andra dricka te eller nått då!
Skribent

2005-03-16 16:59
Ofrivilligt celibat är ju ett helvete... Slutar bara med att man har sex med någon man ändå inte gillar särskilt mycket eller med något lättillgängligt ex.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-03-16 17:08
dita

now i feel you :) jag håller med helt f.ö.

2005-03-16 17:09
ägerdig

eller så har man världens fetaste tålamod och belönas med kvinnan i ens liv, nån dag. somehow. someway. beror på hur man ser på det =/
Skribent

2005-03-16 17:13
Super-Nerd: Jag talar enbart utifrån mig själv. Och jag tror inte på avhållsamhet innan äktenskapet som en gångbar metod, tyvärr. Man ska veta vad man får med kärleken när man gifter sig, och där ingår också sex.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent

2005-03-16 17:13
Super-Nerd: Dessutom verkar det inte som om du talar om "ofrivilligt celibat", som jag skrev, utan högst frivilligt sådant.

2005-03-16 17:15
Jag lever själv i ofrivilligt celibat, så jag vet vad du pratar om.

2005-03-18 08:44
dita

du har nog helt rätt, men känners det som att man har en celibatdyrkande olycksande över sig, så blir det lätt att vara nojjig antar jag.. :) men tänk om första, andra, tredje och fjärde gången avskräcker då av diverse omständigheter?