Verkliga drömmar?
Flera gånger när jag har sovit och drömt så har drömmen känns helt verklig, och när man vaknar är man nästen lite chockad och det tar ett tag innan man fattar att det bara var en dröm, dessutom så sitter drömen kvar i huvudet jävligt länge, helt sjukt. Igår så drömde jag typ att jag låg i ett rum å kollade på TV med en person, och jag kände alla känslor jag kände å kände i hela kroppen hur det kändes, har aldrig haft en såhär verklig dröm, det var helt jävla sjukt, och när jag öppnade ögonen fattade jag först inte vart jag va, sen blev jag irriterad över att jag vaknat för att det varit en jävligt bra dröm :P. Men nu undrar jag om någon mer har upplevt det här? och är det någon som vet varför det blir så?
Väldigt vanligt faktiskt.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Ja, exakt så! Drömmer om saker som mycket väl kunnat hända i verkligheten. Varje natt, it's all the same. Och detta har pågått i några veckor nu. Sjukt jobbigt! Blir ofta irriterad när jag vaknar. Och ibland är det nästan så att jag inte vet om det hänt på riktigt eller om jag bara drömt. Det här börjar kännas nu, är riktigt jobbigt. Om någon vet vad man ska göra för att få slut på det så speak out. Eller kan man inte få stopp på skiten?
Drogo_05: sluta knarka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Clajlo :sluta posta onödiga inlägg.
Drogo_05: sluta ställ så dumma frågor. Det är ffs drömmar det handlar om, vissa är verkligare än andra. Det är inte ohälsosamt på något sätt. Att jag bad dig sluta knarka gjorde jag för att det faktiskt är så att knarkar du mycket kan man få just sömnproblem och riktigt jobbiga drömmar/mardrömmar. Med andra ord: det var ett fullt befogad inlägg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Clajlo: Tyckte de inte var speciellt dumma. Det känns ohälsosamt när jag p.g.a. drömmarna kan känna mig nedstämt. Och vaknar hela tiden när en dröm tar slut. Är mycket medveten om det. Och även om man blir bäng av knark tror jag fortfarande jag skulle ha förstånd kvar att förstå att knarket påverkar ens sömn.
Drogo_05: men dåså. Om du känner att du mår dåligt av att dina drömmar beter sig på det här viset var det väl inte så dumt att jag uppmanade dig att sluta knarka? Ta det med en nypa salt :)
Drogo_05: hmmm, jag brukar också fundera på om det var verkligt eller inte, dock så är inte mina alltid så att det är saker som skulle kunna hända i verkligeheten, utan de kan vara riktigt skruvade, men de känns ändå sjukt verkligen, känns i hela kroppen... for the tecord, jag knarkar inte och jag var inte ett dugg påverkad av någonting när jag hade den senaste drömmen (som var den verkligaste jag någonsin haft), jag gick å la mig efter skolan för att bli lite pigg till kvällen bara
Nej, kanske ska påpeka att jag inte heller knarkar. Som tydligen kunde tänkas.. killen: Mmm. Har inte varit såhär förut, vad jag kan komma ihåg. Utan det kom för några veckor sen och sedan dess har det fortsatt. Tycker som sagt det börjar bli rätt påfrestande nu. Har alla det såhär ibland? Kan man göra något åt det?
jag snackar bara i sömnen så jag hinner aldrig drömma nåt känns det som, så det där har aldrig hänt mig tror jag, fan va kefft
försök att inte bli irriterad eller röra på dig för mycket.. tänk på drömmen och blunda. det går att komma tillbaka
Drogo_05: hmmm ok, det lär nog säkert vara många som har det, men jag har haft det jävligt länge, men bara till och från..fast jag har inget emot det iof, för de drömmar jag brukar ha rätt nice så det är bara soft, för jag är typ lycklig i drömmarna. releze: hmmm det där låter rikigt jävla läskigt sköt_dig_själv: hmmmm ok, jo det är lite kefft mentative: hmmm asså det är inte riktigt som lucida drömmar alltid, för ibland så tror jag att det är helt verkligt så jag vet inte om att det är en dröm, men ibland så har det faktiskt varit så att jag misstänkt att det var en dröm, sånt är så jääävla läskigt. helenay: hmmm jag har aldrig lckats med det, har försökt flera gånger...
en gång drömde jag nåt i stil med att jag var en spion/lönnmördare, sen när jag vaknade och skulle stiga upp ur sängen och började ta på mig byxorna så började tänka att jag skulle göra en del saker som hade med drömmen att göra. mumlade lite för mig själv att jag skulle döda den och den, sen några sekunder efteråt stannade jag upp och undrade vad fan jag höll på med...var rätt underhållande :)
Var så jävla skumt för mig, jag drömde att jag var vid någon tågstation långt bort åt helvete var bara massa skog runt omkring + att det var på kvällen, jag skulle försöka hitta hem men visste inte vart jag skulle ta vägen (jag har aldrig sätt den platsen förr i hela mitt liv).. Sedan hörde jag och kände att någon kom bakom mig, jag började gå snabbare, fotstegen började gå snabbare, jag började springa den som var bakom började också springa, men ni vet ju hur svårt det är att springa i drömmar kanske? Till slut snubblade jag och jag satte mig upp för att kunna resa mig upp, då kom en hand och tog tag i min mun, jag försökte skrika men fick inte fram några ljud. Jag hatar den känslan i drömmarna.. Usch när man försöker skrika men det går inte och när man försöker springa men man kommer ingen vart. Men iaf jag vaknade då med ett snabbt ryck. Dagen efter satt jag och kollade på tv och var bara allmänt slapp. Började titta på "Debatt" eller vad fan det nu heter. Men iaf där handlade det om flickor som blev våldtagna osv, till slut filmade de exakt samma ställe som jag hade drömt om på natten och sa att det där var typiskt ett ställe att kunna bli våldtagen på. Usch då vart jag riktigt skraj slängde mig på fjärrkontrollen och bytte kanal. Saken var det att jag aldrig sätt stället innan och samma ställe kommer på tv dagen efter och det handla just om våldtäkt. Och jag var förföljd i min dröm.. Sjukt läskigt.
Demento: hahaha låter helt galet ju :P krossad_anka: fyfan, shit va läskigt asså, jag har aldrig sett ställen jag drömt om tror jag, men det där verkar ju helt sjukt scary, mina verkliga drömmar är nog oftast trevliga...
killen: jo det var riktigt jävla läskigt! Kan ju lova att jag hade panik ett par dagar.. :P
krossad_anka: hehe jo det kan jag tänka mig Hothblack: hahahah ja, jag sa inte att det var onormalt, bara om det fanns nått sätt att få det att sluta, och för att se hur pass vanligt det är lixom Emelpee: hahahah shiit galet....sånt har hänt mig lite också när jag är full, men det är en helt annan typ av drömmar...fast jag hade en riktigt sjukt dröm för några veckor sen, är full som ett jävla svin, skriver ett SMS till en brud, ringer när jag kommer hem och sen är allt svart i min skalle, minns inte vad jag sagt eller gjort, vaknar upp kl 7 (kom hem typ 3-4) och märker att telefonen är kvar i sängen. Men hursomhelst, det sjuka är att jag drömde att jag pratade i telefon med henne, skitläskigt, det enda som gör att jag vet att det är en dröm, iaf delvis är att i drömmen var jag hemma hos en polare och det var bara kväll....helt sjukt, så nu kan det ju vara så att jag pratat i sömnen =(...
Jag drömmer alltid sånna drömmar. När jag drömmer, that is. Varje gång jag vaknar blir det liksom "FAN, det var en dröm..!", "*PHEW!* Det var bara en dröm.* eller "Jaha, det var en dröm..." Som imorse när jag vaknade så ringde min klocka, och jag stängde av den, sen tänkte jag "Fan, det är tidigt ändå. Jag lägger mig en stund till" .. Sen vaknade och kollade på klockan, då var den 10:12 eller nånting, sen gick jag där och beklagade typ "Varför kan jag aldrig vakna i tid på måndagar?! Det här bara går inte." Sen vaknade jag, och då var klockan kvart i sju. Jag var 100% säker på att drömmen var sann. Så är det alltid.
Omen: hahaha, känner igen det där, fast för mig blir det för det mesta "FAN, det var en dröm..!"....hahahahahahaha fan va sjukt, men asså jag brukar ofta få såna här drömmar om jag typ halvsover
Killen ; Jo, men det är oftast när man sådär halvsover som man minns drömmarna som klarast. Men jag tror alltid att mina drömmar är verkliga. När än jag får dem. En gång tvivlade jag faktiskt på att det var en dröm i en dröm, men sen åt dinosarien upp mitt ben, och då blev jag övertygad om att det var äkta. omysigt.. >.<
Omen: jo, men asså det handlar inte om att minnas tydligt, för det händer mig rätt ofta, utan det handlar om lixom för dig drömmar där jag inte kan skilja på om det är dröm eller verklighet och när jag vaknar så tror jag först att sakerna har hänt....det jag funderade på var om det hände när man sov dåligt eller bara halvsov, men jag har kommit fram till att det har hänt mig oavsett hur jag har sovit.....hahahaha fyfan va skumt :P
killen ; Jo, men alltså jag minns tydligt. Men en gång drömde jag att en jättestor råtta åt upp en bil som min mamma satt i, och jag grät. Och när jag vaknade så grät jag fortfarande och var tvungen och gå och kolla så att mamma var kvar. :P Och det gäller verkliga som overkliga.
Omen22: haha shiit galet...ja men asså det är ju så jag menar också, jag drömde en gång att jag kunde flyga, att jag vann ett Xbox, blev miljonär och att mina familj dog, när jag vaknade var jag tvungen att gå och kolla vid min TV om det stod något Xbox där (det var närmare dit än till mina föräldrars rum)
När man får en lucid dröm så är allt sjukt verkligt fast man vet ju om att man drömmer då såklart.
Fan va konstigt, alla här verkar minnas vad de har drömt ju. Det var ganska länge sen jag drömde något jag kom ihåg. När jag var mindre hade jag ofta mardrömmar, nu är det jättelänge sen jag hade en mardröm, varför har det slutat...eller så kanske det inte har slutat, jag kanske drömmer mardrömmar men jag minns inte att jag drömt dem, så det är därför jag tror att de har slutat.??? Fan va konstigt...
sofijaaa börja skriva upp dem om du pallar. det förbättrar grymt mycket.
okej, nästa gång jag kommer ihåg någon dröm då ska jag skriva upp den...men det lär nog dröja...
Nämen hejsan Dannish :) Nej, har bara hänt mig en gång typ :p Jobbigt :)
INTE
Jag hade ett annat liv i mina drömmar i två veckors tid. Där jag vaknade tog drömmen vid när jag somnade på kvällen sen. Och livet i drömmen var mycket bättre än mitt verkliga liv så jag längtade så efter att få somna varje natt. Det var soft. Nu kan jag bestämma vad jag ska drömma och när drömmen ska ta slut.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
fri_da: fast det är ju så jävla läskigt, för jag är aldrig säker på om det är dröm eller verklighet, bara ibland jag verklign känt att det är en dröm, å även då har jag varit lite osäker sofijaaa:jag drömmer nästan aldrig mardrömmar jag heller numera faktiskt...hmmm asså jag minns bara vissa, och de börjar ändå blekna efter några dagar Vix-3mE: hehe ok, vafan du brukar ju inte hänga i forumen ;) souldjah: beror på vad man drömmer tycker jag fimp: shit, det är ju ascooolt ju, fast iof kanske lite jobbigt att leva ett parlellt liv i drömmarna om det är bättre....men vaddå kan du styra alla dina drömmer eller just den? H3VD: hahaha jobbigt :P, aaah asså det är faktiskt det värsta om det är en bra sak och man tror att det har hänt, fett irriterande