Romeo och Julia
Har Romeo och Julia ett glatt eller ett tragiskt slut?
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
jag tycker att det beror på hur man ser det, ur vilken vinkel. ser man det bara rakt av så är det en tragedi men samtidigt så får dom ju varandra på slutet vilket gör det till ett lyckligt slut
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
MR_EVIL P19 beror ju på om man tror på ett liv efter döden eller ej, jag gör inte det, och tycker därföt inte att det slutar så värst lyckligt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Steem F18 är inte det här forumet där man ska filosofera å vara djup? ;)
Det är ett vackert slut tycker jag. Love's to die for!
I'm back!
Misery_chick dom väljer ju friheten å det i sig är ju lyckligt. även om man tror på ett liv efter döden eller inte
men det är ju inte vackert, de dör ju helt i onödan bara för att han inte vet hur allt ligger till...
MR_EVIL P19 men han tar ju livet av sig för att han tror hon är död och inte vill leva utan henne, sen kvicknar hon till, ser honom, inser att HON inte vill leva utan HONOM, och tar ivet av sig, det är ju inte vackert, det är ju fruktansvärt.
är det fruktansvärt pga av dom eller världen dom lever i
Precis. Det är världen som är hemsk och kärleken som äger =)
I'm back!
Misery_chick kärleken vinner ju ändå tillslut, det måste ju göra det till ett lyckligtslut. men tillvägagångssättet är inte lyckligt
MR_EVIL P19 tror vi har lite olika syn på det hela, jag tycker inte att de båda dör är en seger för dem.
kanske inte jsut för dem, men för kärleken.
MR_EVIL P19 men hur är det en seger för kärleken? de fick ju aldig varandra, de dog, båda två.
eftersom de inte fick leva med varandra pga av samhället och grupperingarna domlevde i så valde dom döden istället. ingen skulle få ta deras kärlek ifrån dom därför segra kärleken
håller med Misery_chick ..dom dog ju! dom dör av ett stort, onödigt misstag, vilket gör deras död helt onödig.. tänk vad dom kunde gjort om dom var vid liv..
tragiskt. för ingen av dem vill ju egentligen dö, det bara blir så p.g.a missförstånd. men iof så slutar det ju lyckligt, deras död binder ju ihop släkterna så att fejden slutar. både och tycker jag. fast mest tragiskt.
Delam tange barat
Tragiskt för Romeo och Julia. Glatt för mig.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
jag tycker det är riktigt vackert.. vet att vi lever i en värld nu där romantik o sånt är mesigt men jag har inte förändrats..
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
har inte läst tråden här nu då men tror de ska ses som lyckligt faktiskt lite tragikomiskt typ,som hela pjäsen är. finns ju mkt skämt, den ses ju som en komedi till stora delar. den är lycklig eftersom tanken var rätt självklar då den skrevs att dom dog för att kunna leva tillsammans utan problem i himlen. och då är de ju faktiskt inte så tragiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför kommer de återförenas i nästa liv? Julia kanske kommer till limbo och irra runt som en hemlös själ sökande efter något som inte går att finna, medan Romeo får bada i lava och få ryggen skrubbad av små demoner med eldgafflar.
I'm back!
döden i romeo o julia är ett stort bevis på att de verkligen älskar varran. visst det är en tragedi att dom dör men ingen behöver i alla fall fortsätta leva olycklig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
helenay F19: håller absolut inte med dig, absolut, absolut inte. Har en helt annan analys av pjäsen. Jag tror på kärlek, jag är ingen cyniker som säger att kärlek inte existerar och så. Men i Romeo och Julias fall var det fan annorlunda. Om Romeo skulle få Julia lätt som en plätt skulle dom skita i varandra efter några månader, högst nåt år. Dom blev inte förälskade i nåt annat än utseendet och det förbjudna. Känslomässigt är det en tragedi, för vem fan sitter på slutet och skrattar skiten ur sig annat än när man vill göra narr av pjäsen elelr om den är galet dålig som filmen. Romeo och Julia är en sann berättelse det är det som är grejen. Men på det sättet som Shakespeare beskrev deras kärlek skulle dom totalt skita i varandra efter några år om dom skulle nå upp till varann. Eventuellt leva lyckligt i drömmeri och sen plåga varandra till döds som alla andra liknande äktenskap.
Det ar ju jaaattesorgligt! De doooor, de far inte varandra! Jag grater floder...
Alla kanner Apan Apan kanner ingen
det är hemskt tragiskt. därav namnet tragedi... blir lika frustrerad varje gång jag ser den pjäsen/filmen.