I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skjuten i magen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-23 11:08

skjuten i magen?

jag har drömt flera gånger, med typ ett halvårs mellanrum, att jag blir skjuten i magen. det är kanske inte så konstigt. däremot så känns det så verkligt att jag när jag vaknat är övertygad om att det är exakt så det skulle kännas på riktigt.. jag tror fortfarande att om jag skulle få en kula i magen, så skulle jag veta precis hur det känns eftersom jag varit med om det flera gånger i sömnen. kan det stämma?

"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-03-23 11:11
Den smärtan du känner i sömnen är en helt påhittad smärta eftersom du aldrig blivit skjuten i magen och därför tror jag du inte skulle känna igen smärtan ifall du nu blev det.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-03-23 11:17
tror inte att fantasin räcker för att föreställa sig känslan av att få tarmsystemet uppslitet
I, Rowboat

2005-03-23 11:35
jo, visserligen.. får vänta och se om jag blir skjuten någon gång, men det skulle inte förvåna mig om det känns så som det gör i drömmarna.

men man kan ju drömma att man faller, det känns precis som i verkligheten, och drömma att man knullar (fult ord) och det känns ju åtminstånde jämförbart. allstå borde man kunna.. nä kanske inte.

2005-03-23 11:36
Du kanske har fallit och haft sex på riktigt?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-03-23 11:52
Jag tror mycket väl att man kan drömma en känsla som är samma som i verkligheten trots att man aldrig råkat ut för det.
Jag tror på sanndrömmar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-23 13:50
mmm å ja tror på tomten.
klart att man inte kan veta hur d känns att ex. bli skjuten i magen om man aldrig upplevt d. att falla å sånt där e ju inte samma sak eftersom d har man ju gjort. som babbso sa att han har väl både haft sex å fallit därför vet han hur d känns. men att veta hur d känns utan ha vart me om d tror ja e omöjligt. samma sak som, eller kanske inte riktigt samma sak, men d e som att veta hur en maträtt smakar innan man smakat på den vilket ju inte går att göra. eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-23 14:13
phiL: Kan man drömma om något man aldrig upplevt förut och sedan händer just det men drömde så är jag helt övertygad om att det fungerar likadant med smärta, lukt och smak och känsel.

2005-03-23 14:25
ey vänta nu lite här..kan ni känna tex. dofter i era drömmar?

2005-03-23 14:44
jamen..d e ju d ja säger. du kan ju inte veta hur nånting känns förrens du kännt d. visst kan du känna nånting i sömnen, din hjärna får dej att tro att du faller eller vafan som helst. men att uppleva nånting, känna nånting i en dröm. ja tror knappast att d ekänns precis så som man drömt. d har ja faktiskt väldigt svårt att tro. du vet ju inte hur d e. om du drömmer om att bli skjuten..äh ja pallar inte. du vet inte hur nånting är förrens du vet d helt enkelt. och drömmar får dej inte att veta d. punkt slut.
allt som kser i drömmen sker ju uppe i hjärnan. d e illusioner, hjärnan spelar spratt på en.

2005-03-23 14:54
Aha! Jag tror på Reml´s teori!!!

2005-03-23 22:25
har ni tänkt på att man nästan aldrig ser sina egna händer i drömmar, en gammal lärare sa det till mig och det stämmer faktiskt..

2005-03-23 22:27
nej, det har jag aldrig tänkt på...

2005-03-23 23:06
gjör´t.

2005-03-23 23:24
abez: jag brukar inte ha några problem med att se mina. Jag tror bara att man inte märker att man ser dom för dom bara finns där. Inte direkt som att man stannar upp och tänker "jäklar, där är mina händer". Men i själva verket fladdrar dom nog omkring hela tiden i ditt synfält. Precis som i det verkliga livet.

2005-03-24 00:38
neee, jag har tänkt på det rätt mycket, jag har sett dom typ ett par gånger i drömmar (vad jag minns), men inte mer än så.. fast det kanske bara är jag och min lärare

2005-03-24 08:37
Jag brukar inte komma ihåg mina drömmar men dom jag kommer ihåg så har det nästan bara vart mardrömmar. många gånger man blir puffrad, jag kan beskriva känslan: det e som att det bränns och svider samtidigt som ett geting stick fast många gånger värre. sen blev jag strypt av en gammal häxa när jag va liten kanske va 7-8år då jag hadde fan asont i halsen när jag vakna. sen en annan drömm kom en pedofil och skulle röva bort mej:D då hadde vi sånn spärr på dörren som man, så jag fick inte igen den riktigt innan jag öppnar så rivs dörren upp och jag får tvär ont i handen han kommer in och har 3-4 barn i händerna så jag sprang till morsan i köket så kommer han efter så min morsa håller upp en kniv så han sticker. hahaha några av mina drömmar

2005-03-24 08:43
shiiiet...sånna drömmar, sånt drömde jag om när jag var liten...

2005-03-24 08:48
men dom bästa drömmarna e juu dom våtadrömmarna men dom får man inte allt för ofta. jag drömmde dom när jag va liten om det va mej du syfta på förutom att bli nerskjuten dom drömmer jag allt för ofta.

2005-03-24 08:51
ja lovar! jag har slutat drömma!!!!

2005-03-24 08:55
nej det har du absolut inte. kanske slutat drömma om saker du vill göra eller vill ha, me annat ord önskningar. men att du inte drömmer när du söver e helt fel det e bara att du inte kommer ihåg drömmarna.

2005-03-24 09:10
hur ska jag göra då..jag är faktiskt lite nyfiken på vad jag drömmer!