Hur gör man för att glömma?
Hur gör man när man ska glömma en kärlek? Just nu håller jag på och försöker blockera hjärnan med att göra massa saker. T.ex. städa mitt rum, ute o går hysteriskt, läser, pluggar som en idiot, snackar om vädret med polare. och sådära... men sen... när man ska sova. Då kommer massa tankar o känslor tillbaka och man vill helst ba försvinna. Hur gör man för att gå vidare?
behöver ni funkis så bjinga bilen!
är väl bara att härda ut, vänta ut det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Drick sprit. Mycket.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Grandiisch: som alla andra säger, ge det tid. å försök inte att glömma, för du kommer vilja ha alla dom minnena, senare. var stark,
http://www.sthlmmd.se
hmm jag skulle nog iof inte dricka som en jävla galning, för mig blir bara känslorna värre å jag börjar ringa å hålla på och är störig, har även polare som fått känslorna förstärkta när de druckit, så jag vetefan...beror väl kanske på hur mkt man dricker :P...men som alla andra säger finns det nog tyvärr inga genvägar, man får försöka att härda ut så går det över tillslut, jag är ganska bra på att förtränfa saker, vilket jag är jävligt glad över
det är olika från gång till gång, från person till person... mitt sista recept va att jag begick landsflykt och åkte till bergen o söp i ett halvår o lira guran framför en brasa....
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
jag läste. helt oavbrutet. de var de enda som funkade. inte musik inte tv inget annat, bara att läsa. full koncentration. och då var de tvunget o vara ngt bra. ngt man riktigt ville läsa o plöjde. dvs inte kurslitteratur eller dylikt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag ska försöka. man måste fan. jag är ba så jävla rädd för att jag ska gå ner i skiten igen. ner i de mörka. deprission. elle rhur fan de stavas. och nu ska man ner till släkten o låtsas som inget har hänt. fast ens hjärta skriker av sorg.
jo, att hamna i depressioner e jobbigt liksom, gäller att vara stark
http://www.sthlmmd.se
skaffa dig lite förnuft och hitta på lite roligare saker än att städa. sen ere ju som sagt inget som slår spriten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"det bästa sättet att komma över en kille är att lägga sig under en annan" - Teresus den store.. ;)
bli kär för fan. enda som funkar!
nej nej jag dricker inte för att dränka mina sorger.
svettas ut det, naaaaamsayin?
undertiden
"T.ex. städa mitt rum, ute o går hysteriskt, läser, pluggar som en idiot, snackar om vädret med polare." konstigt att du blir sentimenal...ditt liar ju fett trist. hitta på nåt
Producent
2005-03-28 19:01
Hålla dig från alkoholen. Och tänka om d e värt att va nere för osv. Aaja.. Peys
DubbelMakkan
Jag vet hur det är. Förök bli kär i någon annan och om det inte är ömsesidigt så blir det någon slags akupugnturefekt, du bedövar smärtan med annan smärta.
Nanna inne hos mamma inatt... nej men. fan, det går inte att glömma. man bölar ett par månader, men sen lär man sig att leva med det. jag bölar fortf. för mitt ex, men jag funderar inte på att ta mitt liv för det.
uggh Jag har försökt blocka/arbeta upp ett försvar mot den tanken nu i 5år. Sen i mitten utav högstadiet, så har jag har inte försökt släppa in någon flickvän mitt liv. Stöter bort dem som har velat ha mig eller som jag har velat ha. Vet dock inte varför. Jag vill bara inte. Jag klarar mig rätt fint, faktist. Så himla många sagor om lyckligt slut har jag inte vart med om. Många vänner som jag har, ber om råd ect.. som en Kärleksterapeft har man nästan blivit. Trots att jag aldrig har vart i ett förhållande, Nää men, jag väntar någ tills jag blir lite äldre, då folk har mer vett i skallen..uggh Skaffa en eller flera hobbys, det är ju ett tips. Jag började med en foto kurs som öppnade en helt ny värld för mig. Man skulle nästan tro att jag bodde i skolan i 2år. Jag var där hela tiden. Jag la alla mina tankar åt det. När jag väl var hemma så pysslade jag med något annat som flugfiske, RC-bilar(Nej! det är inte barnsligt!!), =) Man kan ju inte bara sitta hemma och tänka på den hela tiden, försök göra något annat. Tillslut så blir den känslan inget märkvädig.. I dagsläget så har jag inte längre en flickväns detektor/scanner. Jag känner att jag just skiter i den delen. Därför går det rätt bra för mig. Jag har helt enkelt slutat och bry mig. ...Mitt försvar bygges upp i skallen. Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig släppt in en tjej i min lägenhet.. Jag orkar inte rätta mig själv nu. joiink. i'm gone..gnite
För mig sitter ALLT i huvudet och hur man tänker. Om man verkligen älskar en person,då är man lycklig så länge den personen är lycklig. Oavsett om man är ihop eller inte. Det funkade,hon är glad,jag är glad. Vi är inte ihop,men vi snackar då och då och det är roligt bara det. Om man har blivit sårad av en person man älskat,försök förstå varför den personen gjorde så. Var han otrogen? han kanske gillade att veta att du blir ledsen för då bryr du dig verkligen om honom,och för många personer är det tillfredställande(men de är sjuka i huvet) Besvarar han inte din kärlek? Okej så blir det ibland,men är han lycklig borde du också vara det,är det kärlek annars om du är olycklig för att han är lycklig? Aja tack för mig :P
HHakaHG, ehh om jag fattar detta rätt, alltså, du låter inte en tjej komma dig nära eller?... Isåfall,...jävligt smart om man tänker efter. "no woman, no cry"...eller i mitt fall då...no man, no cry. Fy fan va skönt. Jag tänker inte bli kär...på lääänge. Det slutar ändå med att man blir sårad.
Finns väl inga direkta genvägar... Går just nu själv igenom en avgiftningsfas efter ett förhållande som tog slut. Man kan leka runt och vara med komisar och göra massa saker, men det kommer ändå tillbaks till en ibland... Tiden läker alla sår, och torkar tårar, även fast man inte inser det i början!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Grandiisch F16 Finns tyvärr inga genvägar.. tiden måste tyvärr läka alla såren och det kan ta tid, men jag lovar dig att du kommer vakna upp någon dag och märka att ditt hjärta är helt igen :) men för att försöka få tankarna på något annat så äre väl bra att träffa polare, prata ut om allt med någon, ha någon som tröstar dig men samtidigt försöker få dig att glömma, träna är alltid bra :) och sen att försöka att inte lyssna på allt för deppig musik, hård musik kan vara utmärkt för att få utlopp för sina känslor. men hoppas att allt blir bra med dig och att smärtan du känner kommer tyna bort :) hur länge var ni tillsammans btw?
Det finns väl visst ett antal genvägar? Börja knarka.. Börja supa.. Skaffa en ny på en gång... WRISTSLASH!
Bara att vänta, tro det eller ej. Gör saker under tiden (gräv inte ner dig) Sen när du tror att du glömt det så kommer det dyka upp igen lite då och då, sen blir det mer sällan och till slut kommer du undra vad fan som var så specielt med personen egentligen.
Pack! Pack! Pack!
äh.. ingen som vill lyssna på dina råd iaf.
Grandiisch F16 Du såg vad jag skrev där uppe va? Bär du en kink med vatten i ena handen kan det kännas jävligt tugnt. Bär du en kink i varge hand blir det lättare.. tro mig.
kinkar är det tyngsta jag vet ;)
sofijaaa F16 nära som vän kan dem komma, jag har massa men tjej kompisar, dem känner sig säkra med mig med tanke på att jag inte vill ha någonting mer med dem att göra. Det har hänt att jag har förlorat nära tjejkompisar. Jag stöter bort dem om dem börjar gilla med på det viset, dvs mer än en vän. Eller om jag börjar känna så för dem. Jag bara säger upp kontakten, inte så att jag går runt och blir ovän med dem eller så.