I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"jag vill göra nåt fast jag vet inte vad"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-29 18:39

"jag vill göra nåt fast jag vet inte vad"

känner ni igen det? att man vill göra nånting men vet inte vad. man är sjukt pepp och kommer nog med stor risk att bli riktigt nedstämd om man inte får göra nåt. när jag säger "nåt" så menar jag inte att käka ett äpple, utan något större projekt. jag har en sån känsla nu, stod och lagade mat samtidigt som jag lyssnade på p3, där pratade dem om nån hemsida där man fick skicka in sin design och sen så skulle alla rösta fram ett tryck som skulle tryckas. något sådant, att designa nåt. bara VADSOMHELST!! jag känner mej så himla tom, jag bara går runt och är halvdan på allt, jag vill ha nåt som jag verkligen lägger ned själen i. förut var det och dansa och nu är det väl egentligen en hel del målande men jag vill göra nåt större än så. typ.... aah! nån som delar detta med mej? jag orkar inte se alla andra människor ha sina jätteroliga projekt medans jag bara går runt och aldrig gör något...

baeng
Poet

2005-03-29 18:40
aaa ja känner nu e helt hypad men vet inte vart jag ska ta vägen typ.
What I said, yo!

2005-03-29 18:57
made_in_japan

jag brukar känna sån hype men det blir oftast ingenting av det... leta efter något långtvarigt istället.. kanske plugga till designer eller så.. tror du skulle kunna bli jävligt lycklig av det o slippa känna som du gör.

peace
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-03-29 19:01
Bit ihop och tänk på att du är död om 60 år.

2005-03-29 19:06
ahhhh! Skitofta känner jag som du gör!!!! Allt jag gör blir bara halvdant...eller oftast bara skit känns det som, och jag har kommit på att jag inte är bra på nånting! VA!?...man har ju hört att alla ska vara bra på nånting! Och du verkar vara bra på att rita ju...du skrev att du målade. Fortsätt med det! Måla allt som du kommer på tjejen, och sen när du blir nöjd...så skickar du in det till den där sidan(eller vad det nu var du snackade om,..ahh du vet den där "röstningsgrejen")...

Och så länkar du sidan! Så kan jag gå in och kolla vad det är du håller på och gör! Ahh nu är jag sådär full av energi igen...mrs! och var ska den ta vägen...ahh jag får väl gå och käka nåt...det duger tillsvidare...

2005-03-29 19:39
shunare - jamen jag pluggar redan. jag pratade med mor min under middagen och jag kom fram till att jag vill arrangera något, fast jag vet inte vad. får spinna vidare på det. jag har liksom ingen så jag har egentligen hur mycket tid som helst över... och det med att man känner nånting och så blir det aldrig nånting av det som just är mitt problem. jag vill hitta nån som är lika pepp som mej att hitta på något projekt. för då peppar man ju varandra liksom..

sofijaaa F16
- haha iofs känner jag mej inte helt misslyckad, mina vänner ligger oftast på min nivå om inte lägre så det finns alltid något jag känner mej liiite duktigare på. men så exempelvis är man ute och snackar med nån som har värsta projektet på gång och man bara ser hur duktig han/hon är på sin grej. så ba kommer det till min tur att berätta vad jag sysslar med och då blir det oftast massa "ååh jag vill verkligen göra något......" och så klämmer personen fram "men gör nåt", JAG VET, MEN VAD? jag mår fan dåligt av att vara så halvdan och inte göra något. och jag vill inte börja någon sport eller så, känns lite försent nu.. haha men tack för peppningen, jag får se om jag skickar nåt till den sidan. kan ju vara nåt att börja med kanske.
baeng

2005-03-29 19:45
Färga håret (:
Eller vänta på sommaren. På sommaren blir allt bra.. (:

2005-03-29 19:50
Tequila - färga håret? haha, njä, men jag klippte mej kort precis! ;) men vänta på sommaren är det enda som håller mitt pyske uppe, hade detta vart hösten så hade jag legat under täcket och whinat sönder mej själv över mitt projekt-tomma liv..
baeng

2005-03-29 19:51

Oh my, jag vet! Det ar fett jobbigt nar man kanner sa. Och sa ofantligt storigt om man kommer pa varldens grej men ingen annan vill. Typ roadtrip eller jellywrestling-fest! (Dar har du forresten ett par tips!)

Nej, jag tror faktiskt att jag ska knata ivag till dmv och gora mitt korkortsprov nu... Klarar jag det ar det ju bara att kora upp och sen kan jag gora mig roadtrips sjalv och ingen annan futtig javel forstr mina planer for att de inte orkar kora...
Alla kanner Apan
Apan kanner ingen

2005-03-29 19:52
jag känner så typ hela tiden. problemet är att jag redan har tusentals tråkiga saker att göra, som måste göras innan jag kan göra något kul.
här är några halvdana tips på projekt:
projektera i en farligt stilig garderob. det finns ingenting som ger en så terapeutisk verkan som att planera tidernas coolaste outfit, och sedan göra allt som står i ens väg för att få tag på den.
starta klubb.
lär dig brodera. www.sublimestitching.com

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-03-29 20:07
Cali805 - jo fast jag har en tågtripp planerad i sommar med en vän, sen ett år tillbaka. sommaren är helt planerad och där känner jag inga problem på så vis. men grejen är att jag vill ha något mer permanent som jag kan börja pyssla med redan imorgon, if you know what i´m saying? men det där med att ingen annan vill är det sisådär med mina vänner, min absolut närmaste vän är den mest oambitiösaste (förlåt, men det är ju sant) jag känner och hon är aldrig pepp på samma sätt som jag är. sen är resten av mina vänner sisådär, de är alldeles för mycket snack och alldeles för lite hockey. jag måste hitta nån som vill samma sak som mej och är beredd att lägga tid på det! lär ju inte vara så svårt att hitta.. .hoppas jag..
men lycka till med körkortet och roadtripen (låter skitkul ju!!)

snorty
jaaa! det med en farligt stilig garderob låter skitbra, fast jag har precis fått reda på att jag är återbetalningsskyldig till csn och får inga pengar den här månaden. men det har jag faktiskt planerat att fixa. känns lite som en uppmuntrande mission :)
starta klubb, menar du nattklubb? för det har jag verkligen tänkt på, det skulle vara helt perfekt. men jag måste hitta nån och slå ihop mej med.
och brodera är inte riktigt min grej, men sticka däremot har jag funderat på.. tack så jättemycket för dina tips! :)
baeng

2005-03-29 20:41
AdultMindedChild F0 - ja fast en långvarig rastlöshet, det här handlar inte om idag. utan om något större, något permanent..
baeng

2005-03-29 21:40
Jag känner exakt likadant
Jag vet heller inte vad jag vill göra. men jag vill göra något som jag kan läggga ner all min tid på och verkligen äälska det jag gör. nägra av mina komisar säger åsså precis som dina gör något o sen kommer dem med en massa förslag men dem känner jag inte att jag skulle kunna brinna för
det e sjukt bull

2005-03-29 23:00
fettan - jomen resor och sådant har jag planerat, har precis kommit hem från en jättetrevlig helg i sthlm och kan välja att åka till köln på 1a maj eller sthlm igen, så det är inte sånt jag söker. jag vill ha nåt jag kan brinna för, inga fler resor...
baeng

2005-03-30 01:18
När man inte vet vad man ska göra så ska man gå ut och runka i närmaste buskage
my name is xelly smelly

2005-03-30 12:26
jäpp. är arbetslös för tillfället och vill komma igång och göra nåt. så visst känner jag igen mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-30 12:53
så där har jag fan kännt hela mitt liv. Tills jag kom på ideen att skaffa hund. Vilket jag som vanligt inte tagit tag i än.

2005-03-30 14:25
made_in_japan

oki nu förstår jag.. du vill ha typ ett projekt som uppehåller dej.. vad sägs om en pojkvän? eller du kanske redan har en?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-03-30 14:31
shunare P22

ser du en partner som ett projekt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-30 14:45
junkgirl

nej men om man har alldeles för mycket tid över så kan man väl spendera den med ens partner.. eller?

2005-03-30 14:49
shunare P22

jo. men det är ju knappast ett projekt. tycker att bruden ska göra nåt istället.

made_in_japan F12

gör en barnbok för tonåringar/unga vuxna. det gjorde jag som projektarbete i trean i gymnasiet. det var det mest tillfredsställande och roliga jag gjort faktiskt.

2005-03-30 14:56
junkgirl

jag hävdar inte att det är ett projekt.
Hon berättade om hur mycket dötid hon hade.. mitt inlägg kanske borde sett ut såhär då:

oki nu förstår jag.. du vill ha typ ett projekt som uppehåller dej.. (här konstaterar jag att hon inte behöver någonting på heltid, dvs hon pluggar redan men behöver någonting mera eftersom det inte fyller ut hela hennes tid)
NYTT STYCKE
vad sägs om en pojkvän? eller du kanske redan har en?

(här kommer mitt förslag om sätt att fördriva dötiden på)

så nu kan ingenting misstolkas :)

2005-03-30 14:59
shunare P22

okej. då förstår jag. fast det ser ändå litelite min-pojkvän-är-ett-objekt ut enligt mig.

2005-03-30 15:05
junkgirl

oki men det är ingen hemlighet att en partner är ett jävligt bra tidsfördriv... sen om man vill se det som objektifiering eller inte det är väl en tolkningsfråga..

2005-03-30 15:07
shunare P22

beror väl på vad för partner man har och vad man är för partner själv, men okej. låter detta bero. ämnet känns uttömt och inte i enlighet med tråden nu. ^_^

2005-03-30 15:10
junkgirl

jepp jag håller med :)

2005-03-30 16:34
shunare - mja, jag har ingen pojkvän men ser inte det som ett alternativ att stilla mitt projekt-sug, känns snarare som om en pojkvän skulle vara väldigt oläglig nu...
baeng

2005-03-30 16:47
hehe har fan svårt att tro att hon e 12 bast :)

2005-03-30 16:47
Adjazwhan P16 - jag är tjej och inte 12. varför undrar du det?
baeng

2005-03-30 16:52
Adjazwhan P16 - ye, jag röker inte och mina problem sträcker sej längre än att de kan lösas med en promenad. tro mej, det är genom alla promenader och funderingar jag har kommit fram till detta.
baeng

2005-03-30 17:55
made_in_japan F12

läste du mitt råd? det är ett bra råd faktiskt.

2005-03-30 17:57
junkgirl - förlåt jag missade det. jag läste nu, men njaa, det låter som en bra idé för nån som tycker om att skriva. skriva är inte min starka sida, hade en uppgift i skolan härom månaden att skriva en novell men jag blev inte färdig med den förrän i morse... men tack ändå, jag söker ungefär nåt så stort att göra.
baeng

2005-03-30 18:01
made_in_japan F12

det är mer att rita än att skriva faktiskt. beror ju på hur man gör den. ^_^ men visst, en av delarna jag tyckte var kul var att skriva storyn.

2005-12-13 23:50
gud vad jag känner så nu oxå!

2005-12-14 00:03
Jag känner så nu. Var nyss i Amsterdam och på vägen hem hade jag sån jävla ångest. Jag vill göra något. Inte in i den tråkiga äckliga jävla cpvardagen, jag vill göra något. men VAD?! Jag HAR INGA INTRESSEN liksom. Eller jo, ett, graffiti, men det har jag inte tid med just nu, eller lust i den här kylan.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-12-14 00:08
jag har köpt akryl färg o sånt o täntke börja måla, men ahr itne tagit tag i det. vill typ baka/pyssla/ o måla smatidigt!!

2005-12-14 00:27
oj shit, den här gamla tråden hade jag glömt. haha, jag har flera projekt på gång nu för tiden så min jobbiga tomhetskänsla är borta. men ja, pitchad, tänk efter vad du skulle vilja syssla med. absolut vad som helst hur overkligt och långt borta det än känns, och sen försöker du antingen själv eller med hjälp av andra förverkliga ditt projekt.

haha rätt kul att jag ger tips i min egen tråd :)
baeng

2005-12-14 00:31
:) hmmm mm låter bra, ja planerar allt så dåligt men ska ta tag i det NU! BASTA!
vad sysslar du med , om man får fråga??+

2005-12-14 00:35
Pitchad - alltså, av nån anledning så har jag märkt att vi tjejer är segare på att gå igång med projekt. jag vet inte riktigt om det beror på att vi inte tror på oss själva eller om vi helt enkelt är lata. det är inte konstigt att så mycket saker drivs av killar. fast ja, nu ska jag inte göra detta till nån genusdiskussion eftersom jag inte har några belägg utan bara utgår från mig själv och mina vänner..
just nu är det en hemsida tillsammans med en vän och sen lite hemliga up and comings ;) sen så tycker jag att resa är ett projekt i sig, det gör så att man inte känner sig så tom. så addera resa också :)
baeng

2005-12-14 00:39
hmmm jo kanske. ja resa e bäst, kanske ska det til nyår men det e så mcyket bakomliggande skit som jag måste ta itu med innan kjag bestämmer mig för nåt överhuvudtaget. fanvad kul o göra en hemsida! fotogarfi e oxå en kul grej o hålla på emd..kom på d nu..fast då msåpte man ha proffesional kamera o sånt

:) nu blev det här som fråga olle

2005-12-14 00:54
pitchad - ja, fast risken finns att tomhetskänslan infinner sig, even bigger, efter att man kommit hem från resan. så man måste ha nånting som man kan syssla med konstant. eller måste och måste, jag känner att jag måste iaf :)
men ja, fixa allt annat och börja planera för en resa. man mår så otroligt bra! visst är det kämpigt i början att motivera sig, men planera med någon annan och se till att peppa varandra. just nu är t.ex mina två bästa kompisar i thailand i en månad och jag DÖR av saknad. jag skulle egentligen ha följt med om jag bara kunde ordnat allting i mitt liv och ägnat mer tid åt att spara pengar. men eftersom jag aldrig lyckades motivera mig själv så bangade jag allt. och nu ångrar jag mig som fan när jag läser deras internetdagböcker och ser deras bilder :/ uh..
men man behöver inte alls ha professionell kamera, börja på den nivå du själv är på. kolla upp billiga, men bra kameror och sätt igång! försök kringgå ekonomiproblemen på bästa sätt...
baeng

2005-12-14 01:01
RUNKA!!!!!! , det är alltid sooooooooooft
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2005-12-14 01:08
whipper - jaaa, alldeles utmärkt för 19-åriga testosteronskadade killar med alldeles försenad pubertal utveckling.
fast å andra sidan, ser du nån annan dig själv i den här tråden som passar in på den beskrivningen?
nej, så gå och var meningslös nån annanstans.
baeng

2005-12-14 04:15
made_in_japan F12 va?, warrup med dig liksom. Haft pms länge eller?

Vad är det som är så jävla farligt med att runka. Naturligare syssla får man ju leta efter.

Men visst, det är okej alltså. Du kan sitta där och läsa hänt extra och dricka kaffe latte. Puss på dig.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2005-12-14 13:49
whipper P19 - puss!

phashionista F0 - haha, tråden är nästan ett år gammal. "get a life"? säger folk fortfarande så? uh, skrämmande '90tal.
baeng

2005-12-14 20:09
haha fixade du något projekt till slut btw?

2005-12-14 22:19
shunare - jäpp, läs lite längre upp..
baeng

2005-12-14 23:51
meningen kan kanske sammanfatta hela sveriges ungdom
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-12-15 00:08
candide - hur menar du då?
baeng

2005-12-21 18:10
lev for stunden sa ar allt keeeeel

2005-12-21 18:16
Är det inte så? De flesta jag träffar i mitt liv har ingen aning om vad de vill göra, de vill plugga men vet inte vad. De skulle gärna göra nåt kul i helgen men har ingen aning om vad.

Det är mest så att det är min personliga uppfattning av vad jag har sett genom livet. Jag vet att det inte stämmer på alla, men säkert på en hel del.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.