I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sjävförtroende

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-31 21:15

Sjävförtroende

Behöver erhmm extremt mycket hjälp med att få tillbaka självförtroendet

Nån som har något sätt som hjälper?

Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-03-31 21:17
beror väl helt på hur du 'förlorade' det?
fokusera, fokusera, fokusera och revanschera dig. vänd det negativa till något positivt genom att ta lärdom av det som gick fel och se till att det inte händer igen. något sånt... gäller i princip allt...

2005-03-31 21:18
Ifall du har någon snygg kroppsdel så kan du göra en tråd där du vill belysa den.
Då kommer folk säkert säga:
-Shit vilken snygg armbåge du har!
Ifall det nu är armbågen du visar.
Sprit kommer många säga att du ska dricka men det ger dig inte självförtroende, det gör dig bara dum.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-03-31 21:19
Vad är det du tycker illa om dig själv då? Ditt utseende eller hur du beter dig? Eller typ, både och?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-31 21:27
hörde en låt nyss som typ säger det mesta om mig :P
''ser på din själv ser bara brister och fel'' är nog det som förklarar

dig*

ligg me en ful tjej. vet inte om d ger dej ditt självfötroende men...ja...ähh skitsamma. ligg inte me en ful tjej.
MEN JA VET! ligg me en snygg tjej!!! yes...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Ditt självförtroende måste komma innifrån.. annars kommer man bli besviken om och om igen för att andra personer säger taskiga saker till dig.. försök få ditt självförtroende att komma innifrån.. då kan du skita i vad folk säger och tycker om dig. =)

2005-03-31 21:39
wtn P15, i feel u man. Vi delar samma problem du och jag verkar det som, din tråd kanske hjälper mig oxå! thnx för det.

2005-03-31 21:41
äsch det där med självförtroende tror jag bara är en fluga.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-03-31 21:42
fimp, fluga????

2005-03-31 21:44
sofijaaa ja en sån där modegrej som försvinner om några år.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-03-31 21:51
hehe det tror iallafall inte jag

2005-03-31 21:51
fimp F21
att tro på sig själv kommer alltid finnas..

2005-04-01 00:44
Umgås med människor du tycker om att vara med (inte borde tycka om att vara med) och som tycker om dig. Ät god mat, lyssna på bra musik och skriv listor på snälla saker folk har sagt till dig.

2005-04-01 02:36
haha...folk utan ironi är kul.men fimp är desto roligare!:D
Its Tricky!

2005-04-01 04:47
wtn P15
fuck att vara sig själv, finns ingenting som heter vara sig själv. man lär sig att gå, äta, prata och mycket, mycket annat genom att efterhärma andra. Hur fan ska man då helt plöstligt vara sig själv?

Det du behöver göra är att finna trygghet hos dig själv genom att tro på livet, genom att lära dig vända ödet till din fördel. Du kan inte styra ditt öde, men du kan lära dig att göra ödet till din fördel. Du kan tro på livet, tro på dig själv, tro på din tro, tro på ditt hjärta och ta dig dit du vill. Nå upp till dina drömmar.

Och att du ser i spegeln och ser brister och fel, vafan man. Om du vill bli fotomodell och inte har det utseendet är "inne" just nu, well, då vet jag inte vad jag ska säga... För övrigt ett fucked jävla yrke, men om du tror att ditt utseende, eller något av dina "brister och fel" gör sig en anledning att lyckas få ner dig så man du har galet fel. Mycket handlar om vad du utstrålar, om du utstrålar tro på livet kommer folk se det, kanske inte förstå det, men dom kommer se det omedvetet. Så ta din tid, slåss för dina drömmar och tro. Och så länge du tror oberoende vad så ska du se att du kommer få så sjukt mycket av livet att ordet självförtroende inte ens kommer på frågan. Ibland kan man inte rå över ödet, men tro mig man kan alltid vända ödet till sin fördel.

Så fuck att vara sig själv. Tro på dig själv, tro på livet och tro på dina drömmar!

2005-04-01 11:15
impicit länge leve ironin!

2005-04-01 16:37
fimp: jajjemensan..nu ska vi inte förstöra den här tråden mer va?
Its Tricky!

2005-04-01 19:59
Ragga på alla tjejer du ser .. om du e singel dvs :P
my name is xelly smelly

2005-04-01 23:28
det kan gå helt fel, så skit i det!gör nåt du är bra på istället..alltså nåt som du tycker är kul...
Its Tricky!

2005-04-01 23:34
satsa på något som du är bra på ett tag. om du inte vet nåt, leta upp det. hittar man en bra grej, hittar man ofta flera.
Delam tange barat

2005-04-02 02:28
Tänk på alla saker du är bra på och väg sen dessa mot grejjerna du är dålig på.. Vips så är man Mr Cool igen :)
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen