I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-04-01 13:09

Jehova

Hade precis ett par urgulliga (finniga) fjortonåriga jehovas vittnestjejer hemma och ringde på, dom drog nån harang om att ojojoj vad mycket folk som svälter och ajajaj vad mycket naturkatastrofer det är just nu och du borde nog hitta ljuset hos oss annars är det nog försent för dig med för det står faktiskt i bibeln att gud håller på och rensar upp nu såhär i de sista timmarna...

vad är det som driver dessa människor? vem har lurat dem?

jag förstår inte hjälp mig!

lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-04-01 13:21
Människor behöver Eskapism.

Vissa super visa tror
◙...◙

2005-04-01 13:28
ja jo det är klart att människor behöver eskapism, men eskapism genom att känna sig styrd av ngt högre än en själv? det är inte eskapism för mig...

2005-04-01 13:46
Jehovas Vittnen har sin egen tolkning av Bibeln. Jag respekterar den. Är själv uppvuxen som Jehovas Vittne. Valde att fimpa allt det där redan vid sisådär 8-9 års ålder. Respekterar såklart deras tro ännu. Alla har rätt till en tro. Dock känns det lite mört med sådana bibeltolkningar alt. "frireligioner" där penningutpressning, våld och andra elakheter försikommer. Jehovas Vittnen är dock lugna och pacifistiska. De behöver enl. svensk lagstiftning inte ens mönstra / göra lumpen faktiskt ;)

susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id ..

One Love,
G.

2005-04-01 18:39
ja det äe ju kul på nåt sätt, just för att dom ser (eller åtminstone dom som var här idag) alldeles skräckslagna ut, fattar inte att dom skickar ut dom stackarna att komma och knacka på min dörr...

2005-04-01 18:45
Jag hatar dom. Jag tycker det är helt okej att folk tycker vad dom vill och dom får gärna komma till mig och försöka frälsa mig. Men dom verkar inte fatta att man inte vill snacka med dom, dom maler på även om man säger att man har annat för sig och att man inte vill snacka med dom. Och så går dom omkring i vårat trapphus och skriver upp vilka som bor här i nått register.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-01 19:07
pzykow P18

Haha ok, grejen är att dom slutar inte när jag säger åt dom. Förra gången dom var här så försökte jag snällt säga att jag inte var intresserad men dom fortsatte så jag stängde dörren, då plingade dom på igen och sa att dom tyckte att det var väldigt obehagligt att någon hade skrivit "skit" med en liten tuschpenna i våran trappuppgång. Och så försökte dom få mig att tvätta bort det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-01 19:45
frange P19

Det låter som en bra idé faktiskt. Problemet är bara att jag måste gå och se ut så hela tiden till som kommer för dom brukar inte ringar innan och förvarna tyvärr.

2005-04-01 20:53
frange P19

Det låter bra. För att göra det lite trovärdigare kan jag kanske såga upp dörren istället för att öppna när dom plingar på? Eller?

2005-04-01 22:48
grekiz

vad är "eskapism"?? det lät intressant..
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-04-02 00:12
Gör som min kompis bror..
"Ingen reklam tack"
"Inga jehovs tack"

på dörren
Var lite kreativ för fan!

2005-04-02 00:13
jehovas*
Var lite kreativ för fan!

2005-04-04 21:21
clalle
vaddå jag hatar de ? Hur kan du hatar någon? Är du beredd att ta "deras" liv?..är du beredd att ta ditt eget liv för att "de" ska fara illa ut? Ej mannen du hatar inte, du ogillar!

2005-04-04 21:27
Kan jag inte hata dom utan att vilja ta deras liv? Haha jo jag HATAR dom.

2005-04-04 21:29
alltså min teori är lite samma som "jag blev rasist" teorin

mobbade, ensamma människor med dåligt självförtroende söker gemenskap.. det slutar med att de hamnar hos välklädda nissar som tror att jordens undergång ska ske vartannat år och är helt frälsta på gud.

jag är för övrigt själv kristen men på ett mer ytligt stadium
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2005-04-04 21:35
Hm..jag kan bara säga vad jag tycker..Den dagen jag hatar , vill jag döda ..