Svartsjuka
Vad beror svartsjuka på? Som jag ser det finns det endast två alternativ till svartsjuka. 1. Svartsjuka kan bero på att man själv inte är en ärlig person och därför tror illa om alla andra personer. Man lägger över sina egna dåliga egenskaper på andra. 2. Svartsjuka kan bero på att man själv har ett dåligt självförtroende. Om man vet att man är den enda för sin partner så har man ingen anledning att vara svartsjuk. Om man i stället tror att man lätt är utbytbar så blir det svårare. Då blir man svartsjuk. Finns det andra anledningar till att man är/blir svartsjuk?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
ja. t.ex. kan man ju faktiskt ha en anledning att vara svartsjuk. t.ex. att ens partner inte beter sig som man förväntat sig.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
jag tror att det också kan bero på ett elefantiskt kontrollbehov
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
men kan inte kontrollbehovet härledas till det dåliga självförtroendet?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P22 ofta, men inte alltid, tror jag.
om man faller in under ena kategorin faller man även in under den andra...
What would macgyver do?
mer eller mindre...
What would macgyver do?
ägandebegär, sunkigt självfötroende, samhällskonstruktion, besatthet av monogami....
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Svartsjuka inom förhållanden handlar nog mest på människans instinkt att kräva ensamrätt på sin partner. När denna ensamrätt på ngt sätt äventyras (eller ngn av partner upplever att den hotas) uppstår svartsjuka. G.
candide eller så har man varit med om att bruden varit otrogen i varenda förhållande man haft.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
osäkerhet, otrygghetskänslor, dålig självkänsla... det är väl ungefär vad jag tror att det beror på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shunare P22 Men om hon varit otrogen i alla förhållanden. Hur påverkar det självförtroendet? Blir det inte sämre, jag vet inte, men jag tror att mitt självförtroende skulle sjunka om min tjej skulle vara otrogen. Och en annan sak. Jag anser att svartsjuka förder otrohet. Vad tror ni?
Jag tror också att svartsjuka kan föda otrohet. Svartsjuka (i för hög dos, dvs det krävs ganska lite) tröttar ut, irriterar och ger en känsla av fångenskap. Eller va menar du? Att folk som är svartis är otrogna, eller att folk som blir svartsjuke-attackerade blir otrogna? Jag kan fan tro på båda.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
it's all about them hormones and fuckin' neurons :)
12.
Gewan P20 precis!
lillasyster ser dig
Candide ..Håller med dig t max!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kyola__ F18 jaså. hur vet du det? jag föreställer mig att det är otroligt svårt att veta att det är "oftast" är så.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
kyola__ F18 njah, tror den teorin du syftar på är att de som är mest svartsjuka är de som en gång varit otrogna.
el-smido F20 vilket strunt. jag tycker inte svartsjuka är det minsta gulligt, jag ser inte hur bristande förtroende visaratt någon tycker om mig. varken jag eller min pojkvän är svartsjuka, innebär det enligt dig att vi inte bryr oss om varandra?
Klart att ni inte bryr er om varandra. Hahaha, nej, skämt å sido. Jag har aldrig varit svartsjuk, och jag har älskat. Brytt mig alltså. Dessutom så har jag varit otrogen. Detta har inte gjort att jag blibit svartsjuk. Orkar fan inte skriva just nu.
shunare jag säger det samma. jag har aldrig varit svartsjuk aldrig haft dåligt självförtroeende. men dom senaste förhållanderna jag haft så har min partner dumpad mig för exflickvänner och blivit tillsammans med dom dirket efteråt. så om jag får pojkvän som har ett ex som har betytt mycket så ´blir jag så fruktansvärt svartsjuk. min förrra kille hade det. jag gjorde slut med honom tre ggr för jag pallade inte. har aldrig haft kille sen dess.
supa fly