villson P19 nej, allt är verkligen inte bra i vårt samhälle. kvinnor har det inte bra, invandrare har det inte bra, arbetare har det inte bra. självklart tycker jag att man ska jobba för att största möjliga mängd med människor ska få det så bra som möjligt. tycker inte att sveriges problem är jämförbara med svält och dylikt, eftersom det handlar om ifall folk mår bra vs. ifall folk överlever dagen. det är ett problem att folk svälter, men det är ganska fruktlöst att ge folket fisk istället för ett fisknät, om du förstår vad jag menar... förstår du inte att om vi har "små" problem som kvinnorförtryck kvar så kan vi omöjligen hjälpa folk med större problem. då överförs ju bara våra problem på dem istället, och i slutänden orkar ingen hjälpa någon eftersom de själva mår för dåligt och har sina egna problem att ta hand om. ett exempel: försöker jag lösa min kompis kärleksproblem utan att ha tagit itu med att min pojkvän slår mig så kommer det att gå åt helvete med min hjälp till kompisen. förstår du vad jag menar? och det är fler som mår bra som hjälper folk i tredje världen, än folk som inte mår bra gör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.