I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite saker jag tänker på

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-13 09:42

lite saker jag tänker på

ser alla samma färger och ser vi samma saker? alltså vissa tycker något/någon är snyggt/snygg och inte andra. varför ska vi se allt lika när vi inte är lika på något annat vis.

som jag ser blå kanske ni ser som tex gul, bara att eran gul heter blå, och så vidare. som vissa tycker ju att rosa är snyggt, det kanske bara är för att dom ser min rosa som min svart liksom, bara att det heter rosa för dom och är min svart för dom. hajjar ni?

och sen om jag tycker att nicole kidman är snygg och inte min kompis tycker det, för min kompis kanske ser nicole kidman som jag ser babben larsson liksom. mitt smal kanske är ditt tjock, hajjar ni? jävla svårt att förklara. men det är väl något man aldrig kommer få svar på.

sen har jag massa teorier på hur vår värld är, att vårt universum är bara ett litet damkorn i ett annat universum och sen så fortsätter det så i oändlighet.

har lite teorier på livet också men det orkar jag inte skriva.

hehu jag antar att det bara är jag som är dum i huvve och tänker så här.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-13 10:06
Har funderat på det där med färgerna i 4-5 år och är inte i närheten av nån lösning.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2005-04-13 12:43
aa det är fanimej en jävla fråga det där. skulle va kul och fråga nån smart jävel om den kan kolla upp det på något sätt, fast det är väl kanske omöjligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-13 12:45
trodde inte att det fanns nå pundarpåsar här som tänkte lika=)

2005-04-13 13:26
vaddå... kycklingar är gula. nu vet alla vad gul är. man får ju lära sig är man är liten att himlen är blå, gräset är grönt osv.
sålänge man inte är färgbling lr har fel på ögonen så är alla färger samma för alla. våra ögon är ju konstruerade på samma sätt ju.

2005-04-13 13:31
eftersom vi är människor och vi alla har öron och ögon ungefär på sammaställen allihopa så borde det vara samma sak med synen.. där emot så är det väl en sak som man får med sin uppfostran eller från omvärlden hur människor är snygga och så vidare.

2005-04-13 13:52
alla gillar ju olika utseenden. min syster gillar bara mörkhåriga killar typ. jag rä tillsammans med en ljushårig kille. så uppfostran har väl mer att göra med ifall man hackar på tjocka o smala lr så. knappast så att nån säger till sina barn varje dag att "bara rödhåriga är fina alla andra är fula" o så kommer barnen tycka så. tror det är individuellt o mer har med biologiska orsaker att göra, tex jag tycker min pojkvän är jättesnygg pga vi skulle få söta barn. nu går man ju itne runt o tänker "åh vi skyulle få söta barn ihop" varje gång ma nser en människa som inte är ful. har ia hört att det är biologiskt sett så det funkar med vem man blir attraherad av.

2005-04-13 14:08
aa du säger att kyklingar är gula, men ditt gult kanske är mitt blått. bara att mitt blått heter gul. hajajr du Princess_S? för man blir ju lärd från unge vilken färg och så vidare. så min mor kanske lärde mig att ditt blått är gult liksom, och sen är det olika från person till person. och bara för att ögonen sitter på samma ställe för alla spelar väl ingen roll, påve_one?

2005-04-13 14:09
det är ju inget varken du eller jag kan svara på. men det är en take jag haft ett tag iaf. och det verkar ju vara fler som haft det, så vem vet vi kanske har en poäng eller sju

2005-04-13 16:31
cvaddå ditt gult är blått som rä gult? antingen ser du det som gult lr så gör du det inte. titta på en kyuckling o svara om den rä gul elelr blå. gör inte allt svårare än det faktiskt är.

2005-04-13 16:39
skabbig P20

okey.......?

Princess_S F20

hehu det är svårt att förklara. men alltså om jag säger så här. du ser kycklingen gul. du ser himlen blå. jag ser också kyckligen som gul fast MIN gul är som DIN blå bara att det heter GUL för MIG. och jag ser också himlen som blå men MIN blå är som DIN gul fast det heter BLÅ gör MIG, börjar du förstå? svårt att förklara genom att skriva, lättare att tala

2005-04-13 16:42
nä jag fattar inte alls...ja sitter iofs o blundar emellanåt är jättetrött... låg vaken ganska länge inatt hade mardröm...drömde att maffiasnubbar höll en pistol mot mti huvud, o ja hade itne ens gjort nåt...den va iskall o det va jättehemskt...

2005-04-13 16:44
Hur jävla många gånger har inte detta varit uppe?

2005-04-13 17:39
Princess_S F20 ¨

aa okey fy fan va drygt. beklagar

mantis P19

okey.......................

2005-04-14 00:12
En kompis hade samma teori som dig angående färgerna för ett år sen. Att alla har en färgskala i skallen och att blir lite hullerombuller för vissa. ojoj.-

2005-04-14 10:55
tokfan
Jag tror alla har tänkt på det.
Och för många har gjort trådar om det på whoa.

2005-04-14 11:02
smaker är lättare att beskriva, färger svårare, man kan ju endast beskriva en färg med andra färgord.
om alla har olika färgsinnen, mysitiskt
Vem fan bjöd henne?

2005-04-14 12:59
mantis P19

jag har då itne sett nån annan. och sluta häng här om det är det ända du har att säga

alla adra, det är fan en tanke som jag har jämt, kul att man kan dela den med folk

2005-04-14 13:12
Yoni
Nej, du har ju precis blivit medläm på whoa din fis.. så du har la inte sett så mycket.

2005-04-14 15:14
mantis P19

okey men jag hade Retardeconcept innan din fis. så jag har sett mycket. men låt oss glömma det och sen så låter du din filosofiska sida komma fram eller så slutar du bara hänga här och skriva att det finns massa såna här trådar, jag visste inte det. jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du tog det så hårt.

2005-04-14 15:24
Yoni, ja så har jag oxå tänkt!!!! hahaha...sånthär gör mig galen ibland...

2005-04-14 20:55
sofijaaa F16

hehu aa galen blir man allt, för man vet att man aldrig kommer få svar på den frågan

arso_nist P19

va?:S. vad sanckar du om, grabben?

Hothblack P16

haha aa men du hajjar vart jag vill komma med det där om nicole och babben

2005-04-14 21:00
vi ser nog inte olika färger men olika nyanser... vi har nog typ olika skalor typ.
låt det börja...

2005-04-14 21:11
Dimma

utveckal dig, grabben. hur menar du, jag vet ju vad nyanser är men alltså hur pass menar du? ääh va fan du hajjar nog vart jag vill komma:)

2005-04-14 21:30
såg ni MAT idag? de talade om smaker...de sa att vi kan inte veta om en banan smakar samma för mig som den gör för dig!!! Ahhh! fan jag vill ju veta hur banan smakar för dig!

2005-04-15 11:37
sofijaaa F16

aa du ser, inga är lika i andra sinnen så varför ska vi se lika liksom?:D. aa det skulle fan va intressant att veta hur en banan smakar för en annan, hur smakar en banan för dig då? hehu