I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad ska jag göra?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-13 15:47

vad ska jag göra?

För fyra månader sen träffade jag en kille efter att ha varit singel i 1 ½ år. Vi började umgås och jag kände känslor som jag visste skulle bli starkare och starkare ju längre tiden gick. Jag var överlycklig. Såna här känslor hade jag inte känt på väldigt väldigt länge.Vi hade träffats i tre veckor men hade tyvärr aldrig tagit upp ämnet förhållande. På ett sätt visste jag vad jag gav mig in på för han hade precis blivit dumpad när vi träffades. Men dumma jag trodde att han skulle bortse från det och bli tokkär i mig iaf. Han var sktigullig och betedde sig som om han ville ha mig. Men så en dag fick jag ett sms där han förklarde att han inte var redo för ett förhållande än. Jag bröt ihop och blev skitledsen och förbannad. Efter ett dygn ringde jag och frågade varför men han hade inget bra svar. Bara att han ville att det skulle funkat mellan oss men att det var fel tidpunkt. Så tiden gick och vi pratade bara sporadiskt. men vi tappade inte helt kontakten. Jag märkte att han fortfarande ville prata med mig. Vi träffades igen, pratade men kom inte fram till nåt. Han lurade in mig i nåt igen och jag kunde bara inte släppa honom även fast jag visste att han egentligen inte ville ha mig. Så till slut blev jag arg och skrev ett mail där jag sa att jag inte tänkte höra av mig och att han inte fick höra av sig förr ens han visste vad han ville. Och någon vecka senare ringde han och sa att han ville träffas. Vi gick på bio och han sa att han kanske inte hade gett mig en ärlig chans. Men dagen efter var allt likadant igen. Han sa att han ville vara fri men träffa mig ändå. Jag blev skitsur och sa att jag inte klarade det. Vi hördes inte på flera veckor. Sen fick jag en dum ide där jag kom på att om jag inte kunde få honom så kunde jag iaf få sex när jag ville. Självklart gick han med på att bara ha en kk relation. Vi började träffas mer och mer och hade grym sex eftersom nu kunde vi båda koncentrera oss på bara sex. Jag stängde av mina känslor och allt funkade skitbra. Han kände väl att han inte längre hade någon press på sig. Men nu dom senaste gångerna vi har träffats så har vår relation utvecklats till något helt annat än bara sex. Han är jättegullig, vill gå på bio, pussas och kramas hela tiden och hålla handen. Jag har aldrig tagit initiativ till något eftersom jag vill att han ska få ta det i sin takt. Vi har aldrig träffats på en dejt tidigare förutom det där biobesöket och jag kände att det var ännu ett tecken på att kanske äntligen ville nåt mer. Jag har vart på honom ganska mycket och tjatat om det här. Har frågat nästan varje gång dom senaste gångerna om han vet vad han vill men har inte fått nåt svar. När jag frågade igår vad han höll på med (med tanke på den underbara dejten) så fick jag för första gången till svar att han tyckte att det kändes rätt och att han ville se vad som händer.
Så nu är frågan: vad ska jag göra? ska jag vänta tills han vill ha ett förhållande på riktigt? jag vet att han är rädd eftersom han blivit sårad förut men jag har sagt till honom att alla tjejer är inte likadana. Jag tycker jättemycket om den här killen. Han är verkligen en sån kille jag vill ha. Jag tror att jag skulle kunna bli grymt kär i honom. Jag vill vänta men samtidigt känner jag mig utnyttjad. Jag har ju ingen som helst makt i det här. Är jag helt dum i huvudet som väntar på honom eller är det rätt att göra det när man verkligen vill ha någon? Gärna råd från andra killar....

Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2005-04-13 15:50
jag harlite svårt att se vad du blivit sur över, och varför du känner dig utnyttjad?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-13 16:10
VAFAN JAG VILL JU LÄSA MEN DET ÄR OMÖJLIGT FÖR HELVETE

SNÄLLA SKRIV OM DET I EN MER UPPDELAD TEXT
http://www.homage.nu/

2005-04-13 16:13
du har väl ingen som helst anledning att känna dig utnyttjad vad som framgår av texten? allt verkar ju bra typ.

2005-04-13 16:16
jag vet men jag är bara så orolig att han ska ändra sig helt plötsligt och säga att han inte vill ha mig

2005-04-13 16:18
Hems2 F20

men det visste du väl när du gav dig in i det, att det inte finna några garantier?
om ni är kk så är han ju inte skyldig dig något.

men på vilket sätt känner du dig utnyttjad?

2005-04-13 16:28
Misrey_chick

Jag vet vad jag gav mig in på men ibland tar mina känslor över och det är då jag känner mig utnyttjad men det är ju inte hans fel det är mitt fel

2005-04-13 16:29
Hems2 F20

man kan ju tycka att det är en väldigt dålig ide att inleda ett KK-förhållande med någon man är kär i.

2005-04-13 16:31
vad är det som är så hemskt? du kan inte förvänta dig att ni ska fan förlova er efter en dejt. ta det ett steg i taget. ett förhållande kan vänta...lär känna varandra, kolla hur kemin är mellan er - som "par". sen kan man snacka om förhållande.
We call them winerbrods.

2005-04-13 16:34
jo det är snat det är en dum ide....men jag hoppas ju på att det ska sluta bra

2005-04-13 16:34
Hmmm påminner om killen jag träffade förut, ha kanske samma (yeah right)

Men iallafall. Vi träffades, fick jättestarka band på en gång. Uhh jag höll verkligen på att bli dökär, och sen dök mitt ex upp i bilden igen och förstorde mina tankar o gjorde mig förvirrad. Och skapade dessutom lite käppar i mig och den nya killens relation.
Eh den nya killen var precis som din, allt var super, men ibland sa han saker som "aah gör mig inte kär, då kan jag bli sårad igen". (Ja han hade precis gjort slut/dumpad? av sin tjej sen två år tillbaka innan jag träffade honom) Nästa dag var allt frid o fröjd och han förklarade inför sina vänner o allt att han var så glad och 99% av det var jag.
Men sen igen tillbaka till osäkerheten, "jag kan inte ha ett förhållande just nu", "jag kan inte, jag vill inte såra dig, du är för fin för det", "vi dejtar och sen blir vi tillsammans senare"
jag avbröt alltihop, och blev jättesårad, för det var precis vad jag inte ville skulle hända. att han fick ha kvar mig, men ändå kunna ha kvar möjligheten att krossa mig närsomhelst genom att lämna mig.

men sen på något sätt lurades jag in i det igen, vi träffades ute, vi hamnade i säng igen... som outtalade kk igen kanske kan man säga, även om jag hade förhoppningar på något annat.
han var mysig mot mig, hoppet tändes igen. men sen gick det tillbaka till, "du är för fin, jag kan inte bli ihop med dig, jag kommer såra dig o jag kommer förlora dig för alltid om jag gör det"

sen dog det ut av en anledning som jag inte vill gå in på, jag har ingen kontakt med honom idag.
Jag har fortfarande alla tankar om honom som du har om din "kille", att det var en kille som jag verkligen ville ha, men jag släppte det. Han var förvirrad och rädd, för att inte tala om osäker. Och han gjorde mig illa, han sårade mig, som han sa att han inte ville göra.

Äh, det där var bara mina upplevelser, vet inte om det hjälper något.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-13 16:35
hoppas kan du ju alltid,men kom ihåg att du inte har någonsomhelst rätt att kräva något av honom, och var beredd på att det kan hända att han skaffar flickvän och inte vill ha dig som KK längre.

2005-04-13 16:36
Hems2 - det slutar väldigt sällan bra om man har bråttom. okej, sen kan du ju inte vänta hur länge som helst på att han ska bestämma sig. men tjata för guds skull inte....det är bara jobbigt.
We call them winerbrods.

2005-04-13 16:36
skunkafied

nä men vi har ju träffats i fyra månader....börjar bli lite tröttsamt att vänta på honom...och vi känner varandra nu

2005-04-13 16:42
Hems2 - skit i honom då. sluta med hela kk-grejen. gör det klart att du tycker om honom på riktigt. kk är bara på låtsas, you know. kk kan för övrigt inte vara en bra start på ett förhållande.

basically, lägg ner det. om han vill fortsätta träffas (utan sex), och för att han saknar dig eller whatever, DÅ kan ni börja snacka om att "dejta".
We call them winerbrods.