I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärlek eller Vänskap?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-16 11:44

Kärlek eller Vänskap?

Om ni var tvugna att välja mellan kärlek och vänskap, vilket skulle ni välja?

"Killar kommer och går men vänner har man för alltid"...eller?

och

"Kärleken är starkast"..men vem ska trösta en om det tar slut..?

Vilket skulle ni välja om ni var tvugna??

Jag skulle nog välja vänskap.. ;S

här får du lite kärlek

2005-04-16 11:51
åhh den va svår skulle nog köra på kärlek, men endå försökah
ha kvar vänner ^^

2005-04-16 11:54
Lindström
men om du visste att om du valde kärlek så skulle du inte "få ha" några vänner??tänk dig det:P! Antingen eller liksom..
här får du lite kärlek

2005-04-16 12:07
fan va tärt :/

2005-04-16 12:12
jag har svårt att förstå varför man måste välja mellan dom?? båda e bra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-16 12:14
jo, men bara en tanke. om ni var tvugna.. inte för det skulle vara så nödvändigt i verkligheten.. bara tänk er det, vad skulle ni valt?
här får du lite kärlek

2005-04-16 14:16
Vänskap.

Vänskap betyder inte att man inte kan ha sex ;)
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-04-16 14:22
kärlek, rakt av, min pojkvän är min bästa vän, så...

sen det där med att killar kommer och går, men vänner består är enligt mig strunt, inga garantier för att vänner alltid stannar heller.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-16 14:24
om det är nått som inte går så är det väl familjen.. Fast dom kan man ju säga upp kontakten med också. men på nått sätt är man väl alltid släpandes med familjen i bakhuvudet..

Kärleken e det bästa. kärleken till sig själv.. =) man är ju ensam i världen. och vänner och kärlekar kommer och går..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-16 14:40
vänskap.
utan tvekan.

Poet

2005-04-16 15:44
Kärlek eller Vänskap?
Det kan man fråga sig, egentligen så funkar inte det gamla
"visa" påståendet:

"Killar kommer och går men vänner består"

Varför? För att man kan lika ofta bli sviken av polare
såsom i ett förhållande.
Det är oundvikligt och sårar minst lika mycket.

"Kärleken är starkast" ..
Ibland är det skönt när vänner ställer upp när man behöver
tröst, men jag tycker även att det är skönt att sitta och tänka
för sig själv (d.v.s isolera sig typ 10 dagar, hehe).
Man blir ju starkare och man går oftast alltid vidare.

What I said, yo!
Poet

2005-04-16 15:44
I say, fuck ' em both :) Ensam är stark och jag är Superwoman. lol.
What I said, yo!

2005-04-16 15:53
Tycker inte om det utrycket "killar/tjejer kommer och går men vänner består"

man blir ju vän med sin partner, vem har sagt att man måste hata dem efteråt? så jävla fel och klychigt

http://www.homage.nu/
Poet

2005-04-16 16:29
Maniack
Tyvärr så blir det så att man kan inte hålla kontakt med vissa
av sina ex och ändå med vissa kan man det.
What I said, yo!

2005-04-17 00:34
bara sopor väljer, riktiga scnubbar äter kakan och har tårtan i bakfickan. lite mosad, men den överlever.
undertiden

2005-04-17 00:39
kärlek.
min bästa vän är min pojkvän, och min nästbästa vän är min syster, så jag är säkrad. ^_^

dessutom är det svårt att ha det ena utan att det andra ingår. iaf en längre tid.

2005-04-17 01:21
Kärlek,ja min pojkvän pratar jag mer med än mina vänner och jag kan vara med honom dygnet runt utan att lessna, vilket man kan göra när man varit med någon kompis för länge..

Poet

2005-04-17 03:39
Crazy-Jeff

Mog1.
What I said, yo!

2005-04-17 12:51
Crazy-Jeff P19 okeeeej? vi snackar inte ens hiphop. har du missat att detta forum heter "Vardagsfilosofi"? Och jag kom på en tanke, ett dilemma om hur man skulle agera om man va tvungen att välja mellan kärlek och vänskap..hållkäften själv:)
här får du lite kärlek

2005-04-17 13:20
Vänskap.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-04-17 14:05
Menar du "äktenskap" eller vänskap? Kärlek kan man inte styra nämligen.

2005-04-17 14:08
jag menar; tänk er att ni var tvugna att välja mellan er stora kärlek eller er bästa vän/vänner..? vad skulle ni valt om ni var tvugna ?

jag påstår inte på något sätt att detta inträffar i verkligheten, bara en tanke. för man ska inte behöva välja. bara en tanke.. det forumet inriktar sig på ju ;)
här får du lite kärlek

2005-04-17 14:48
vänner är kärlek och kärlek är vänner

man kan inte skilja på dem, det är bara olika sätt att älska någon på.

2005-04-17 14:53
och ja, om det var en vän/partner som krävde att jag skulle välja så skulle den personen ryka direkt, såna krav ställer man inte.
Poet

2005-04-17 15:58
Exakt, jag skulle aldrig välja en pojkvän som inte accepterar
mina vänner eller inte låter mig träffa mina killkompisar t.ex
What I said, yo!

2005-04-17 16:00
precis, och samma sak om en vän skulle försöka få mig att sluta vara tillsammans med min pojkvän, den "vännen" skulle ryka ur mitt liv direkt.

2005-04-17 16:31
kärleken är ju ens bästa vän.
http://www.iamthereasonwhy.com/

2005-04-17 18:14
Omöjligt att svara på nu.

2005-04-17 19:37
jag vet inte hur ni har det, men vänskap är kärlek för mig!

men om man ska välja puss-vi-är-ihop-kärlek tar jag hellre vänskap, en seg gubbe är ju inge kul att va med förutom på natten. btw får man sexa vid sidan av utan att va kär eller ska man leva i celibat?

2005-04-17 19:38
indiantjejen F4

en seg gubbe är ju inge kul att va med förutom på natten

hur menar du?

2005-04-17 19:41
Misery_chick
att jag hellre väljer vänskap än att behöva dras med samma snubbe hela tiden. pojkvänner (haha alltså inte killar i allmänhet) är inge roliga att va med förutom på natten.

2005-04-17 19:42
indiantjejen F4

så...för dig är en pojkvän inget mer än sex?

2005-04-18 16:21
indiantjejen har nog ingen kille..=P
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!

2005-04-18 16:23
waaaH_5 P60

nej jag hoppas inte det

2005-04-18 16:25
Misery_chick säger man så där om killen/tjejen som man förhoppningsvis älskar,,( e ju trotts därför man e tillsammans) e de nått fel lixom...hehehe=P
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!
Arrangör

2005-04-18 16:28
Skulle jag ställas inför ett sånt val så skulle jag be personen som gjorde det att dra åt helvete. Kan hon inte respektera min kompisar så kan hon dra, kan mina kompisar inte respektera henne så kan dom dra så enkelt är det.

Tycker inte man har rätt att säga åt nån att personen inte får umgås med vem han/hon vill.

Skulle aldrig hamna i den situationen, tror man märker rätt snabbt om tjejen ifråga har problem med ens vänner och så.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-04-18 16:53
Förihelvete, väx upp och skaffa er ett liv så ni slipper sitta på dessa jävla trådar och kommentera alla cp trådar som ni egentligen skiter i men måste svara på p.g.a ren jävla tristess.

haha, är det bara jag som ser att Crazy-Jeff gör precis det han hatar att andra gör här?

och precis som andra redan sagt: den som tvingar fram det valet är inte en del av mitt liv längre.

fast jag förutsätter alltid att såna här trådar är i stil med "om någon totalt okänd människa hotade att döda alla dina vänner eller din partner, hur skulle du välja då?"

2005-04-18 17:21
misery_chick

det är ju precis det indiantjejen säger?!
att en pojkvänn ÄR mer än sex och att det är det där andra hon inte orkar med nu.

det är väl inte så jävla konstigt, äru bitch bara för att du inte har något bättre för dej?

2005-04-18 17:25
monatumba

det hon sa var ju, och jag citerar: "pojkvänner (haha alltså inte killar i allmänhet) är inge roliga att va med förutom på natten." "en seg gubbe är ju inge kul att va med förutom på natten"

om hon med det menar att pojkvänner är mer än bara sex så missförstår jag henne helt brutalt, och då tror jag hon kommer klargöra hur hon menar.

och lugna ner dig lite, onödigt att kalla folk du inte känner bitch till höger och vänster.

2005-04-18 17:25
nej monatumba pojkvän är bara roligt på natten!

2005-04-18 19:10
Dengis
sa jag förut

2005-04-18 20:40
Dengis P20

att man värderar sin partner över sina vänner betyder inte att man inte inser att kärlek kan vara mer är en parrelation.

2005-04-19 17:18
Dengis P20

skrev jag också innan...typ

2005-04-19 17:20
vad skulle hindra mig från att ha vänner? det spelar stor roll.. äre tjejen som hindrar isf väljer jag vännerna, för att det kan strypa ett förhållande rätt fort.. om vännerna stället ultimatumet väljer jag nog kärleken, för om vänner ställer ultimatum är de dåliga vänner.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!