I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör ett konstver vackert??

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-23 19:56
junk girl...
du skrev...
det är konstnären som avgör om det är konst...
ingen kan döma om nåt är konst eller inte... varken konstnären eller nån annan...
What would macgyver do?

2005-04-23 20:52
Vad gör konsten vacker:

Sättet att se på den !
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-04-24 01:35
Pilsner P19

eh, jo? dessutom tror jag att att du menar bedöma och inte döma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 05:33
Perfektion, hantverk.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2005-04-24 10:11
mantis P19

du kan inte bestäma vad osm är konst om du inte har gjort det själv. lika så du inte kna förneka att något är konst. däremot kan du ha åsikter och om konst, vad som är dålig konst tex. men då är fortfarande konst, fast dålig konst.

du kan inte bara peka på en cykel på stan och säga det där är konst. det är ingen som skapat det med avsikt eller haft någon tanke bakom när det pakerade sin cykel där. däremot kan du ta tex cyklen stäla ut den och säga det där är vad jag tycker är vaker och då är du konstnär och har skapat konst. du har skapt en instalation medvetet för andra att iakta och bedöma. sen att du kan tycka att cyklen är etstetisk till talande gör det inte till konst, förns du fottar den eller något annat och det blir konst av det. efter som du då har haft en tanke eller känsla bakom och vill förmedla detta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 13:12
storpajsarn
Jag bestämmer inte vad som är konst, jag uppfattar vad som är konst för mig. Du är en annan betraktare som uppfattar konst anorlunda, men du kan inte tala för mig vad som är konst.

däremot kan du ta tex cyklen stäla ut den och säga det där är vad jag tycker är vaker och då är du konstnär och har skapat konst. du har skapt en instalation medvetet för andra att iakta och bedöma.
Ja, det var det jag sa förut. Konsten är situationsbunden.

sen att du kan tycka att cyklen är etstetisk till talande gör det inte till konst, förns du fottar den eller något annat och det blir konst av det. efter som du då har haft en tanke eller känsla bakom och vill förmedla detta.
Jorå, det kan hända att cykeln är konst i sig, design är också konst.

2005-04-24 13:30
jo men då har du ju en designer som är konstnären som skapat cyklen med en och han hade en tanke bakom när det kommer till det estetiska utformandet. jag menar mer en parkerad cykel som intalation. att den just då när den står på det sättet får dig att tycka det är vakert eller någon annt intryck. konst behöver aboslut inte vara vakert. men det behöver väka ne känsla av något slag. i begrepet konst och konstvärk så ingår ju även designer och deras former. men även allt från musiker, serie teknare och video konstnär till kruk makare och cirkus artister. det det har gemensamt är att det skapar något för att du ska se eller ta till dig och sen vad det väker för respons är helt upp till betraktaren. men utan konstnär ingen konst.

2005-04-24 13:37
storpajsarn
Mm. Det kan jag hålla med om.

2005-04-24 14:49
storpajsarn P22

mycket bra skrivet. ^_^

2005-04-24 20:58
wow.

the gates var verkligen jättefina.
speciellt uppifrån.
xo