I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Håller på att ta slut...HJÄLP

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-24 16:16

Håller på att ta slut...HJÄLP

Efter snart 14 månader håller det på att ta slut, och det är allt annat än jag vill...Vad ska jag göra, vi har bråkat ganska mycket nu senaste tiden, och det beror nog mest på mig, jag har tagigt henne förgivet, och jag vet vad ni tänker, "då är det ju rätt åt dej", men för ni som har haft era käraste ett bra tag vet att man gör det efter långt tid...Och jag har fått en till chans att bättra mig, och nu är det sista gången, men det går ju inte över en natt, vad ska jag göra?

och snälla var seriösa ...

"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2005-04-24 16:22
Har nyss varit där och jag vet att man måste verkligen vara beredd på att kompromissa och verkligen vara lyhörd för vad hon tycker är fel... (men glöm ej heller bort att ta reda på om det är nåt du själv tycker äer fel med eran relation) är man verkligen kär och så kan det vara svårt att typ behålla lugnet i den sittsen du sitter i nu. Risken finns att du kväver henne i dina försök att -visa- att du är redo att bättra dig och hålla er kärlek vid liv. Det bästa är som sagt att ta en stund när ni ej är stressad och helt själva...
berätta då hur du känner att du har på nåt sätt tagit henne förgiven.. och att du är medveten om det är otroligt bra start iaf.

så alltså: prata, ta det LUNGT, visa hur du känner och gör gärna nåt skojj i hop som ni annars ej brukar...
(low on cash? använd fantasin.. för romantiska grejer behöver ej kosta pengar...)

Hoppas det löser sig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 16:27
tack...

det där med luft, andningsrum..stämmer...hon har sagt att hon inte vill träffas i dag, för att hon vill tänka, men jag orkar inte bara sitta och vänta på vad ska hända, är skit rädd för att hon ska ändra sej och göra slut i morgon...men vi ska snacka i morgon...

Jag vet att det är enkelt att man ska tare lungt, men det går inte alltid, speciellt inte nu...jag är helt förstörd, jag vet itne vad jag ska göra...försöker vara med mina polare, men det hjälper inte...så illa är det...jag kan lixom inte tänka på annat, försökt allt..det enda jag tänker på är ju henne, ja inte konsentrera mig på annat...

Hon är lixom det ända som spelar roll, allt annat är...aa..mindre viktigt..

2005-04-24 16:31
hmmm.. asså gud exakt så kände jag med... men var beredd på det värsta... men ändå inte..(tricky jag vet) Allt löste sig för min kille och mig i fredags nu... så hade ett helvete onsdag/torsdag... :( men vin hjälpte mig faktiskt.. MASSOR:.. :P men om du har jobb/skola kan va svårt... (nu behöver man ej dricka...) men det gjorde jag... skall logga in senare ikväll kanske kan komma på nåt bättre råd tills dess...

PEACE
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 17:16
Ifall du skulle bli värsta snälla pojkvännen nu bara sådär, är det knas. Hon kommer inte ta dig på allvar..Du får ta det lugnt med det. Step by step..ändra dig sakta men säkert..
Få henna att känna sig uppskatta men överdriv inte ..

2005-04-24 17:32
Julnötter :
Jag vill ju inte muta henne? Jag tror nog inte i den här situationen att det skulle lösa sig om jag skule köpa ngt...tack iaf

Sexysoul:
Jo, jag kommer ju inte ändra på mig över en natt, jag kommer ju göra som du sa "step by step"...Det handlar lixom om att ja inte ska ta henne förgivet. Men hon måste ju också hjälpa till, vi är ju två i förhållandet, så lika mycket som jag försöker måste ju hon också göra det...

2005-04-24 17:51
jag har tagigt henne förgivet, men för ni som har haft era käraste ett bra tag vet att man gör det efter långt tid...

det behöver man verkligen inte göra, plan ett är väl att ändra attityd gentemot henne, sluta ta henne för givet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-24 18:26
Misery_chick: ja jag vet, att jag ska ändra mig, det är det som är lixom hela planen...Men det kommer ju ta lite tid, det kommer ju inte gå över en natt, som sagt

Spoom: Visst är det ok att fråga, men det är lite komplicerat, och jag måste snart rusa, så jag kan komma in senare och förklara hela storyn, if u wanna...

peace o tack

2005-04-24 18:47
Det allra viktigaste är ju att du inte tar henne för givet vare sig nu eller senare (som många redan nämnt).
Och nu vet jag inte vad ni bråkat om, men om det är det faktum att du tagit henne för givet så får du helt enkelt sluta med det.

Men man brukar ju inte veta vad man har förren man förlorat det. Var glad att du fortfarande har en chans att rädda allt.
Sen vad du ska göra osv. är ju svårt att säga. Var som du var i början av er relation. Det brukar göra susen :) För det var ju det hon föll för först.
What we do in life echos in eternity.

2005-04-24 21:34
Spoom P17
Han ska väl inte strunta i sin flickvän??
Då lär det ta slut rätt fort..
De måste ju prata om saken, annars blir det ju bara värre.
What we do in life echos in eternity.

2005-04-24 23:05
spoom har en poäng
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2005-04-24 23:48
Gå rakt på sak, säg som det är, och prata om det!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-04-24 23:54
worst case scenario: Du blir dumpad. Bli ej galen för det... chansen är 90 procent större om du visar dig ledsen men EJ depserado... som sagt du saknar aldrig vad du haft förens du förlorat det.

Bästa scenariot: Hon behåller dig... GÖR EJ SAMMA MISSTAG igen... tjejr (i allmänhet?) vill vara number one för killen de är med. Ta hand om kärlek.. för det händer allt för sällan att man stöter på da real thing.

Att hon säger att hon behöver tänka på saken är ett gott tecken, tyder på att hon fortfarande har känslor för dig.. men är osäker på ert förhållande... spä ej på hennes tvivel genom att vara kläning utan respektera hennes beslut vad det än är.. då kanske hon finns där igen när allt lungnat ner sig... talar av erfarnhet så... :P

Peace

2005-04-25 22:51
Yes yes, tack för alla tips, ville bara säga att idag så ordnade sig allt igen, så vi är up'n runnin...ska tänka på allt ni sagt och INTE göra samma misstag igen:D Men vi snacka om allt i dag, så det kommer nog bli bättre..tack igen

Peace and Looove!