I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få hjälp utan psykologer o skit...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-27 22:51

Få hjälp utan psykologer o skit...

Om man tänker på självmord varje dag, o bara känner "fan va gött det skulle vara o ta slut på allt direkt bara genom att hoppa genom fönstret här brevid mig..!" och verkligen lockas till det, men aldrig genomfört det, det närmaste man har kommit är o sitta där på kanten o titta ner på gatan, sen så hör man att nåt shysst e på tv o bangar det typ heeh...men om man gör det, o verkligen inte kan gå till psykolog n shit...vafan skulle man göra då?

om ens självförtroende är så jävla lågt att man känner att det inte är nån ide längre....allt e bara kasst....va skulle man göra?

säger inte att ja skriver om mig själv.... bara lite uttråkad typ..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-27 22:53
varför kan man inte gå till psykolog?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-27 22:55
junkgirl

om man helt enkelt inte vill det, och för att man har gått till dom i kanske hela sin uppväxt....

EmCee_Skunk

jo men om alla "polare" ska vara svikare istället...o det finns inte alltid cash till o blaza dygnet runt...nångång e man nykter ju...

2005-04-27 22:57
Pinky

det är en lösning, fast det sista alternativet egenltigen om man villl ha bort dom problemen på riktigt....

2005-04-27 22:57
man skulle nog hoppa.

Jag tror att man tar livet av sig när man förlorat hoppet om en ljusare framtid.

Jag har själv haft tankar på att ta livet av mig själv. Men jag har låtit bli. För jag hoppas och vet att allt kommer att bli bra en dag.

Och nu har jag varit lycklig i tre dagar. Helt otroligt tycker jag. Och skönt som fan
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-04-27 22:58
Rolfi F20

jadu, då har man ett problem. man kan prata med någon annan kanske?

2005-04-27 22:59
om det inte finns nån i sin närhet, ingen man kan snacka med...man är ensam liksom......o snacka hjälper inte alltid.....

2005-04-27 23:00
Rolfi F20
antingen vänder du dig till dina kompisar... eller så väljer du att flyga i några sekunder...

kan säga att dom de verkligen är som du säger, så kommer du få stöd av dina kompisar.. får du inte stöd så har du antingen inga bra kompisar eller så kommer du inte hoppa.. så är de bara...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-04-27 23:13
Rolfi F20

ja, då har man som sagt ett knivigt problem.

2005-04-27 23:30
Tala med en präst!
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2005-04-28 00:24
Rolfi F20
Gör drastiska förändringar i ditt liv.. flytta nånstans.. skaffa nytt jobb.. PLugga nått nytt.. eller gör någon drastiskt förändring som kräver att man tar tag lite i sitt liv som kräver att man är aktiv osv..
Däremot tror jag att om man mår riktigt dåligt så kommer det komma ikapp dig förr eller senare.. Så prata med någon om du mår riktigt dåligt.. då kanske du får piller som gör dig glaare. =)

2005-04-28 07:21
Byt miljö, Plugga/jobba utomlands eller stick ut o backpacka några månader o träffa folk.
Börja träna o få en snyggare kropp=bra boost för självförtroendet.
Förr eller senare kommer vinden att vända och den dagen kommer du inte vilja missa.
Hade själv likadana tankar för 10 år sedan men tack o lov så gjorde man inte det.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-04-30 18:42
fan, jag har aldrig haft så här dåligt samvete, DAMN YOU STATOIL FOR MAKING ME WORK! jag ringer dig på stört.

2005-04-30 18:49
Ingen vilsen människa mår bra av att höra att det kommer att bli bättre och att det bara är att bita ihop.

Rolfi du kan ´få bli min kompis!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-05-01 18:34
Hm folk som vill ta självmord och bangar för det e nåt soft på Tv e bara uttråkad!

God damn..det e bara o hoppa!

2005-05-02 00:00
de e rätt så jobbigt när ens livsglädje är borta
vafan.. skit i de du!

2005-05-02 12:11
Sexysoul med flera....aldrig sagt att jag skrev om mig! fast det e typ om mig fast jag la till lite mer, det där om hoppandet o tvn la jag till, bara för att det skulle bli lite intressantare hehe:)

Fimp

tack:)

whatone

du ringde aldrig ändå ju! grrr!

2005-05-02 12:12
Hans_
nee det inte e så jävla roligt då nä....va ska man då glädjas åt? inte så mkt precis...

2005-05-02 12:29
Det låter sjukt jobbigt & jag har tyvärr inget bra svar.. man önskar väl att man hade det..
tänkte som alla andra skriva, snacka med polare eller nått.. men som du säger, så är det inte alltid det som behövs..
flytta, ut & res, försök komma från det "gamla" livet och försök skaffa nytt.. nya saker, ny stad, nya polare..

hoppas det löser sig..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-05-02 12:35
men FUCK va alla man känner ska skriva här då...

2005-05-02 12:36
Ursäkta då..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-05-02 12:41
haha

2005-05-02 20:59
Rolfi: mmm otroligt svårt att hålla igång o göra saker o vara trevlig när livsglödjen är borta..

hur man får tillbax den har ja ingen aning om.. efter som ja själv inte lyckats än..

tror dock att om man älskar någon som typ pojk/flick-vän eller om man har barn så hjälper de otroligt mkt..

men de e ju inte så lätt att bara skaffa de.. o speciellt inte när man mår kaffesump..

men de bästa är ju att försöka tänka på något annat och försöka ta sig egenom skiten.. kanske tex flytta eller något..

själv så lever ja knappt.. sitter hemma för de mesta i min ensamhet och dagarna rinner förbi.. händer inte mkt här mer än att gå i skolan lite då o då och prata med nån på msn..

livet är rätt så tragiskt men ge upp kan man ju inte göra.. även om man har god lust..
vafan.. skit i de du!

2005-05-02 21:07
jag blir så ledsen när ja läser om sådant här.

jag vill bara krama om personen/personerna i fråga å berätta att dem duger. men det har jag försökt med en gång i tiden och det fungerade inte. och det gör mig ännu mer ledsen :

2005-05-02 23:39
kaneida

hehe synd att man bodde i gbg då:(