I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

För fin för mig?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-05 15:49

För fin för mig?

Funderade på en sak angående partnerskap. Är det så att man är singel för att man har för höga krav? Alltså man vill ha en tjej som är för snygg för en själv? Jag tror att jag tittar på way för fina tjejer för mitt eget bästa. Det roliga i karusellen är att jag är medveten om det och blir därför väldans blyg och tillbakadragen när jag ska föra en konversation med dessa tjejer. Med andra ord så blir jag en osäker och oattraktiv individ i deras ögon. Men ska man verkligen sänka sina krav? Och om jag själv tänker i dom banorna så borde ju även dom fina tjejerna som inte har någon partner tänka likadant, alltså att dom vill sänka sina krav. Och då helt plötsligt blir man kanske en aktuell partner i deras ögon...

Eller är inga människor för fina för andra? Ibland ser man ju stolpskott gå runt med riktiga pumor, så man undrar ju. Självklart spelar personligheten in väldigt mycket.

2005-05-05 15:54
jumpcut: Jo, det är väl det man borde. Men det går inte så bra för mig.

2005-05-05 15:58
mm...tror också jag är värd för lite för o gå på ngn jag verkligen är intresserad av. rent allmänt. inte bara utseendemässigt.

man har väl lågt självförtroende...
tror alltid jag inte är värd personen jag gillar..

inte bra o utgå från det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-05 16:02
eller så kanske du nångång kan se förbi endast utseende? visst, jag tror migsjälv ha höga krav också, vältränade, boxare, mörkt hår o blablabla.. men när jag tänker tillbaka så har istort sett ingen kille som jag ändå varit dödskär i sett ut så.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2005-05-05 17:10
ett tips om det nu är en partner och inget vanligt ragg du är ute efter är att koncentrera dig lite mer på insidan. På dig låter det precis som att det enda som finns är ett vackert yttre.

2005-05-05 18:36
Den bruden jag har varit insnöad på i ett och ett halvt år nu är inte någon pang brud igentligen.. Hon har hjätte låg panna, stor mun, hår under armarna å grejer men jag gillar henne endå.. fattar inte varför.. Allt som är skevt på henne blir så fint för att det är hennes. Hon fattar nog inte själv vilken gudinna hon är för mig men hon bryr sig inte heller.. hon gillar inte mig. Så att man är singel behöver inte bero på att man har för höga krav, det kan bero på att man blir kär väldigt sällan och då man blir kär har man en jävla otur.

2005-05-05 19:16
Det var nog det dummaste jag hört. Hur fan gör man en objektiv betygsskala, och hur placerar man sig själv i den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-05 21:31
trespasser: Se förbi utseendet? Nja, tjejen måste till att börja se någorlunda attraktiv ut i mina ögon för att jag ens vill jobba vidare på det. Men precis som du säger så har ju ens krav inte stämt in till fullo på gamla partners. Så kraven man har kanske sänks vid olika tillfällen. Eller så har personerna haft kvalitér som ersätter diverse skönhets ideal.

katt_: Som sagt, för att vilja ta det till ett partnerstadium med en person ska hon ha ett utseende som tilltalar mig, dvs se bra ut. En någorlunda fin tjej kan med tiden bli jätte snygg om hon visar sig ha ett bra inre och vice versa.

mantis: Sant. Man kan bli kär i någon som ser skev ut, men då finns det oftast andra kvalitér med henne. Som t ex ett bra inre, eller stora tuttar (skoja!).

Pikasso: Hehe. :)

2005-05-05 21:32
Pikasso P21

Var det där verkligen till mig? :S

2005-05-06 03:22
Capkillah
Haha! Hon har inger bra inre, inte mot mig =)
Jag har inte lärt mig hur man slutar gilla någon.

2005-05-10 00:01
sddddd
b-b-bassan!

2005-05-11 19:34
Vad ledsen jag blir, som att det finns gränser vem man får vara intresserad av och inte? Jag vet inte hur det är med andra, men jag har aldrig ens varit i närheten av tanken på att någon är "för bra" för mig eller "inte värd mig".Hur ska man förresten kunna veta detta genom att bara iaktta en person på avstånd?
Arguing on the Internet is like running in the special olympics.
- Even if you win, you're still retarded

2005-05-11 19:35
*Klarar inte av skitsvenska; "som att det finns gränser för"
Arguing on the Internet is like running in the special olympics.
- Even if you win, you're still retarded

2005-05-12 13:00
Krav låter så jävla trist, kan man inte säga det man attraheras av? Varesig det är lång panna eller stora tuttar eller snällhet eller genidrag eller en skivsamling stor nog att ha sitt eget rum...

Och försöka skippa de där oschyssta tankarna mot sig själv. "Är jag värd honom/henne?". Det finns inget svar på den frågan.
Lirar det så är det bra, annars är det bara att komma igen.

2005-05-12 15:47
Och om jag själv tänker i dom banorna så borde ju även dom fina tjejerna som inte har någon partner tänka likadant, alltså att dom vill sänka sina krav. Och då helt plötsligt blir man kanske en aktuell partner i deras ögon...

Jävligt intressant teori faktiskt :)
SKU - SKU - SKULASON!

2005-05-12 15:54
Ett tips: Föreställ er synen från hans eller hennes ögon då dem ser dig skratta, ragga, eller bara vara. Som om det vore en kamera en polare höll i och du senare kunde kolla på hur du ser ut från ett annat perspektiv. Troligtvis kommer ni inse att ni inte är så dumma ändå och har alla chanser i världen om ni bara är er själva.

//Fred

2005-05-12 16:57
Klart man vill ha en snygg tjej. Men snygg behöver inte betyda modemagasins snygg. Vissa tjejer med "hjätte låg panna, stor mun, hår under armarna å grejer " kan ju ha en utstrålning som tilltalar en sjukt mycket. Personlighet lyfter ju fram utseendet som fan och hur dom rör och för sig.
"Allt som är skevt på henne blir så fint för att det är hennes ." är nog något som alla kan känna igen.
(det blev mycket från "mantis" inlägg)
Pack! Pack! Pack!

2005-05-13 00:41
Själv har jag blessats med en grym magnetism.

Det har fallit på en del dåliga raggförsök, men så fort jag blivit kär har jag fått tjejen, sedan i nian typ. Oförklarligt!

2005-05-13 00:57
Johnny-V8

Kul för dig!!
Pack! Pack! Pack!

2005-05-13 23:03
hehe ja det förstås.. 27 i år

kanske bör tillägga att det förhållande jag har nu har varat i 4 år och de innan har också varit längre, så det händer inte en gång i månaden direkt..

2005-05-14 15:58
De finns inget som heter ful egentligen, det finns alltid någonting vackert hos en människa, o de e de man ska tänka på.

2005-05-14 16:41
Tror man ska skilja på två saker här:

Låter skumt men jag tror att det finns två olika sätt att se på valet av sin partner.

En del människor följer bara sitt hjärta och struntar i allt annat, känns en person rätt så kör dom hårt på det.

Men så viss det många iaf i lägre åldrar som väljer partner, inte bara efter sitt eget hjärta utan också efter andra personer. Dvs att dessa människor känner ett behov av att leva upp till vissa förväntningar som ligger hos andra och kanske till viss del hos dom själva. Dessa människor tror jag oftast är personer som går mycket på det ytliga och själva anser att dom
är attraktiva. Deras tankesätt är alltså att dom måste ha en partner som är jämnlika dom själva rent utseendemässigt.
Ideal ligger till grunden för detta då dom jämför sig själva med hur idealen ser ut idag. Kort sagt är dom rädda för andras reaktioner och även för att bryta förväntningarna dom satt över sig själva.

Kärlek är inte bara kärlek i dagens samhälle utan har också blivit till en status-grejj, det är coolt att ha en flickvän som är modell eller pojkvän som är boxare etc. Många använder helt enkelt sin partner för att höjja sin egna så kallade status (en status utifrån ideal som egentligen bara är tramms).
Man vill skylta med sin partner precis som man vill skylta med sitt hus, sin bil, sina kläder osv. En vandrande reklampellare som gör reklam för en produkt som är ens liv. Man ser status för det du har omkring och inte inom dig.

Det är beklagligt om det är såhär, det räcker inte längre med att vara en god människa.

Slutsats: Skaffa pengar, bil, snygga kläder, attityd och med detta skaffar du en fotomodell till partner för att sedan bli höjd till skyarna eller så skiter du i det och lever för den du är. Välj själv men kom ihåg! Att vara sig själv och leva ett ärligt liv håller mycket bättre i längden tror jag.

Tack för mig! :)
Here Was Someone Else

2005-05-14 16:44
Someone_Else P21

god damn! tror inte sannare ord har yttrats på detta forum
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-05-14 19:37
Capkillah: känner igen mig helt och hållet i topic inlägget.
strength

2005-05-15 02:58
Hugg på bottenskrapet så blir du aldrig besviken.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."