Producent
2005-05-05 23:44
Livet börjar vid 20 års åldern ...
Börjar känna att jag vill börja leva nu, levt livet har man gjort, nu känner jag att man vill börja leva på riktigt nu, skaffa flickvän (vilket kan avra svårt) Alltså någon man kan verkligen känna sig trygg med och skaffa barn, shitt va ja vill bli pappa, helst innan jag är 25. Förstår inte varför de skall finnas hinder för att börja leva på allvar, försöker så gott jag kan, men skit i ansiktet får man varje dag ändå ... Vet inte vad ja ska göra åt de, jag är en av tusentals killar som har svårt att skaffa en tjej pågrund av blyghet. Jag ska juh inte behöva supa mig full varje gång för att kunna ragga ... :(
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2005-05-05 23:47
Måste bara tillägga att mina kompisar beter sig som 5 åringar, enda intellektuella människan jag har som vän bor tyvärr i Stockholm
då får du nog helt enkelt vänta ett tag...
shake it!
Producent
2005-05-05 23:59
Ah, tills man är 30 då eller, aldrig ... 30 och singel, de får inte hända bara ...
haha du behöver väll inte vänta det e bara å köra på. fast inbilla dig inte att du tycker om nån ..skapa en egen fantasivärld osv.. bara du inte e för deperat med att hitta nån så löser det sig. hur har du hittat dina ex då? söp du dig full då lr?
har helt gett upp hoppet om o hitta ngn vettig för ett stadigt förhållande . verkar helt enkelt inte gå. tror när man inser de ordentligt som man kan slappna av o låta saker komma till än. så länge man jagar o tänker "shit nu är de snart försent", så funkar inget.. jag har svårt för o släppa taget, rätt svårt för o bli nedkärad också iofs. jag har blitt grymt deprimerad just pga att jag känner att livet inte kommit igång, att jag inte maximerar detta alls. men som sagt man får nog släppa de...annars kommer man inte vidare... jag är övertygad om att de hänger ihop.. (prolly make no sence här)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är så trött på den här hetsen.. man försöker skita i den. "äh jag kan bara glida runt å softa. varför stressa fram något" för att i nästa få panik och tänka "vad fan gör jag med mitt liv? hur ska jag hinna allt och hur ska jag veta vad jag vill?" och nej. jag har inga bra svar på några frågor.. tycker dock att du kanske borde utöka ditt sociala liv om det är dagisnivå på det.
jo.. iof.. det också..och skitjobb är ordet..
mm.. jo.. precis. och det går ju snabbt och lätt ;)
Broa_Fett P23 får väl lov o göra de då känns ju inte så där ultra komplicerat direkt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2005-05-06 03:10
det är vid 30 man ska börja oroa sig om saker som barn, villa, volvo, gräsklippare och sånt. sen betyder inte det att det är helt ok att supa sönder sig och knulla runt innan dess.
Producent
2005-05-06 09:23
mstery F20: Mina ex ? Har endast hafft ett förhållande, och seriöst var de verkligen inte, va tillsammans i 2 veckor, sen dumpa hon mig pga av att hon va fortfarande kär i sitt ex ... En flickvän har jag aldrig hafft, när jag ändå håller på så kan man juh vara man och erkänna att man är oskuld ! THERE I sayd it ! Ragga på krogen grejjen är inte för mig tror ja. Vill juh heller inte vänta för länge tills jag träffar den rätta när jag är 80 bast och ligger i min dödsbädd ...
Igår såg jag nåt hemskt på tv...minns inte vad det var. mord och sånt iallafall, jag blir så jävla rädd...när jag ser sånt är min högsta önskan att jag ska träffa en "vanlig" kille bara...som jag kan leva ett vanligt svenssonliv med. med barn och radhus (nej, jag vill inte ha villa...:P) kanske en vovve, vakna vareviga morgon feed my children änd min vanliga man...jag vill bara ha det vanligt...kan man säga så??? finns det något vanligt?...guuud jag vet inte. men jag känner som micKillah, jag vill oxå bli förälder...
mickillah- så länge du inte panikar dig så löser sig allt. allvarligt. tror du måste chilla. och kanske change the scenary om du känner att inte kommer ngn vart där du är nu.
börja träna och bygg upp dig själv och ditt självförtroende, sen kommer kvinnfolk på köpet.
Producent
2005-05-06 14:42
sofijaaa F16: marry me :) ne skojja bara ... Peppis F22: Ingen direkt panik har man, men så som jag ser de, kollar till exempel på min äldre bror, han har jobb, flickvän som han varit tillsammans med i 4 år, egen lägenhet Sen så kollar ja på 2 av mina kusiner, dem är 27 och en av dem har 2 söner, en på 8 och en annan på 2, den andra har en dotter på 5 och en till nyfödd, de va exempel bara. Min poäng bara med de hela är att träffa den rätta skulle få mig att få enorm energi till att leva :)
nja...ska iallafall gifta mig med en kille som liknar dig...haha...jag är så trött på playerkillar...ahhh...jag vill bara hitta nån ärlig seriös kille som kan bli far åt mina barn..hehe :P
"Börjar känna att jag vill börja leva nu, levt livet har man gjort, nu känner jag att man vill börja leva på riktigt nu, skaffa flickvän (vilket kan avra svårt) Alltså någon man kan verkligen känna sig trygg med och skaffa barn, shitt va ja vill bli pappa, helst innan jag är 25." är det att leva? eww fyfan va trisst
Producent
2005-05-06 15:08
sofijaaa F16: bara de fanns fler som dig som tänker så :)
Konversation med mig själv. Jag:Jag ska fan inte ha barn innan jag är 30år Jag:Näe det är sant Jag:Och jag ska faninte ha nån flickvän på ett bra tag heller. Jag:Näe för fan, jag ska ju iväg och resa +att det bara blir en massa beskymmer Jag:Jo det är ju bara titta på nästan alla förhållanden, bara en massa trubbel. Jag:Ja precis. Jag:Men ärligt talat, skulle jag inte kunna döda för en flickvän just nu? Jag:Jo fan det skulle jag =/ Det är så jävla lätt att hålla på att planera och tänka och hit och dit. Men ens tankar krockar ju hela tiden när man blandar in instinkt och kännslor. Sen blir man ju dum i huvet så här på våren. Man blir typ almänt kåt och trångsynt, iaf jag.
Pack! Pack! Pack!
Producent
2005-05-06 15:10
indiantjejen F4: Har festat min del sedan ja va 14, så jag är trött på de liksom, behöver göra en åtgärd, älskar bebisar, skulle bli perfekt farsa eftersom jag är så bra med barn, därför tänker jag så, att sätta ett barn i denna världen är de lyckligaste jag kan tänka mig att göra :)
micKillah P20: så antingen super man eller så skaffar man barn? jag vill ut i världen och hitta mig själv och det jag vill göra! fast man har ju olika viljor med sina liv. jag har också en helt annan syn på mitt drömförhållande. men det är klart. om du gillar bäbisar, skaffa bäbis. villig brutta ploppar snart upp..
mickillah- ok. men så länge du hänge rupp dig på´hur andras live tett sig, och vad de lett fram till, så kommer du inte vidare. att dina kusiner o brorsa etc har ett annat live kan du väl inte bygga dina förväntningar på? jag vet hur de känns, jag vill ha ngt stabilt, och har velat de länge. men man kan helt eneklt inte gå o jämnföra sig med andra utan skita i det i istället forma sig en uppfattning om vem man är så man till slut letar efter ngn som kan kompletera än exact rätt. så länge du inte vet vem du är, kommer du inte hitta ngn o leva hela livet med tex jag har börjat tänka så iaf. istället för att panika över att jag inte haft ngt seriöst förhållande på tre år nu och verkligen vill ha ett.
Gofi: HAHA.. hmm. ja.. alltså. Jag tror att många som är i den "unga generationen" nu känner ett stort behov av trygghet för att man ska kunna vara lycklig. Om det sedan är ekonomisk sådan eller att man kanske bildar familj tidigt etc är mindre viktigt. Jag undrar dock varför det är så, och varför precis just nu? Är"vår generation" så svältfödd på stabilitet?
mickillah okeey,,,,jag vill ha barn innan jag e 24 men va ska jag göra vill inte ha barn med vemsomhelst och man kan inte stressa fram nått..det får liksom komma som det kommer. har haft 2 oseriösa förhållanden nu sist å liksom hellre inget än oseriöst! om du intalar dig själv att du inte vill va med nån just nu så kommer dom säkert =)
mstery: varför har du satt gränsen vid 24?
vilket vridet sätt att se på saken. livet börjar när du föds, allt som kommer efter 20 är vidareutveckling av din personlighet och ditt tänkande, precis som alla år innan har varit. varför försöker folk pressa sig till att bli "vuxna"? det kommer naturligt för de flesta ändå, och de flesta mellan 20 o 30 är inte "vuxna", de bara tror att de är det eftersom det står så på legget/körkortet. och "leva på riktigt" förresten... huh?
Hallå! Problemet är löst. micKillah och sofijaaa kan bli ihop!
shake it!
Producent
2005-05-06 18:32
kiddan F22: hehe, känns som grundskolan, folk parar ihop varandra :P
Producent
2005-05-06 18:38
Tjejjer här i Götet är ganska tråkiga (No offense), Tror jag vill ha en Stockholmsflicka faktiskt, trevliga och uppåt :) mstery F20: Nja, jag intalar mig faktiskt ingenting, jag har hafft drömmar om att jag varit lycklig i drömmen, så känslan kommer därifrån, kände bara hur lycklig jag va med någon vid min sida, har hafft dem drömmarna antal gånger, hade en inatt igen. Så de är inget jag intalar mig ...
men ignorera mina tips då:-P 22 år från sthlm inflyttad till malmö. men icke sa nicke....
Producent
2005-05-06 18:43
Peppis F22: nu blev ja mållös plötsligt, vet inte va ja ska skirva ... :|
så här skriver man :-P heeheh
micKillah <3 Peppis så nu är detta frågawhoaomminakärleksproblem löst. nästa!!
Producent
2005-05-06 18:48
nä men ärligt, tack, du pigga upp mig :)
lyssna på ngn trevlig musik, ta dig en öl. och sluta tänka så mkt är de så att du vill hitta ngn visar ju enbart denna tråden att du iaf kan hitta ngn via nätet . relax hun. :-)
sän 24 e ålder jepp...varför det e bara så!
Producent
2005-05-06 18:56
indiantjejen F4: Du e la änna rolig :D Peppis F22: inget supande idag :P nja, vissa tjejjer har svårt för att lita på killar genom att träffas från kontakt på nätet sedan till verkligheten ... själv skulle jag inte ha några problem att träffa någon :)
yeayea...vissa tjejer. kanske dock inte dem som kontaktar än själv via nätet? right?
Producent
2005-05-06 19:04
troligtvis, yes !
hehe lycka till i vilket fall.
micKillah P20 Det är så det är... tomheten dödar. Man tycker det är meningslöst att leva för man inte har någon att leva för. Skaffa barn tycker jag inte är nåt att tänka på i den här åldern, däremot flytta ihop med nån tjej, för nu får det räcka med att bo hemma, man behöver lite distans och frihet.. Bor du fortfarande hemma eller?
Producent
2005-05-06 19:26
SunTzu P19: Bor hos morsan, yupps, känner för att flytta till mitt hemland igen, men de provade man, bodde där i 2 månader, gick arbetslös så ja flippa över och kom hit o börja plugga igen :P