I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nattfilosofier

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-07 01:01

Nattfilosofier

Hur orkar tiden alltid så outtröttligt gå lika fort?

Såna här söta saker kan jag fundera sönder mig över nattetid.
Rätt skönt tidsfördriv, men inte om sällskapet är förtrollade av filmen på tv.

Poet

2005-05-07 01:02
När tiden får alldeles för snabbt har man väl så pass roligt
att den gör det. Lite synd faktiskt. Men det är fan sant alltså.

they dont call me philahzophee fo nuthin'.
What I said, yo!

2005-05-07 01:03
tiden finns ju bara. har varken ork eller förmågan att tappa den?

2005-05-07 01:04
Känns som att tiden hela tiden ska envisas med att tävla med sig själv. Fort går den, utav bara fan. Jag hinner inte med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-07 01:07
Koalaism: har du inte tröttnat på den frågan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-07 01:11
Den ger väl ifrån sig ett ljud bara att ingen finns där för att plocka upp ljudet. Man behöver ju inte höra ljudet för att veta att det låter.

Ramlar en bok ner i vardagsrummet medan jag duschar och jag inte hör det så har det ju fortfarande gjort ifrån sig ett ljud.

2005-05-07 01:12
Philasofie

Djupt

2005-05-07 01:13
Koalaism: det är sånt jag bara vet för sånt ska man veta. Punkt slut.

2005-05-07 01:13
Rastastash: det är fortfarande ljudvågor som går ut. Sen om ingen hör det är en annan femma.

2005-05-07 01:18
Koalaism: The almighty Clajlo

2005-05-07 01:22
Rastastash: vet du vad? Jag tycker det är världens mest ointressanta fråga oavsett svar och funderingar. Who gives a shit anyways? Det finns häftigare saker att fundilera över.

2005-05-07 01:26
För att avsluta det här skitsnacket...

låta <=> ljuda <=> ge ifrån sig ljud

Är det nu ett träd så kan man förutsätta att där finns koldioxid och syre som ligger i rummet. När trädet faller sätter detta luftmolekylerna i rörelse och ger upphov till vågrörelser i form av förtätningar och förtunningar, sk ljud.

2005-05-07 02:35
vibrationerna är ju ljudet, örat är bara omvandlaren.

finns inte uvstrålar bara för att vi inte ser dem?

2005-05-07 04:48
så världen finns egentligen inte? är det inte hjärnan som skapar bilderna med hjälp av ögonen?

2005-05-07 05:00
vi vet alla att vi lever i en fingerad värld.platons hypotes kring grottliknelsen gör sig så bra i detta samanhanget.../fred
två backar läsk...trevligt

2006-03-02 16:22
Koalaism P6, men palla amatör filosofen, tänk logiskt, den där frågan är så jävla tråkig, kom på nått bättre snälla.

tiden går fort när man koncentrerar sig på annat än vad tiden har för sig, folk råkar dö runtomkring en bara för att man är fokuserad på annat, FOKUS.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-03-02 16:47
På dagen är vi kontrollerade av tid, vi håller hela tiden koll på tiden. Då klockslaget blir tillräckligt sent spelar tiden helt enkelt ingen roll längre, vi uppmärksammar inte begrepp som minuter och timmar. Därför kan det kännas som om tiden sprungit ifrån en, den har en tendens att göra det om man är ouppmärksam.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-03-02 18:23
jag läste i kalle anka att det är tid-tomtar som hämtar tid till tomten innan jul så han hinner dela ut alla julklappar. det är därför alla har så stressigt inför jul.
norrkööping

2006-03-02 19:22
http://www.homage.nu/

2006-03-03 11:18
Hur orkar tiden alltid så outtröttligt gå lika fort? du skojjar va?
sen går inte tiden lika fort alltid borde du fått lära dig.
Poet

2007-05-06 23:25
frågan är hur lång tid fdet tog att gräva upp den här tråden TroligtEns P0

!
"life's a garden, dig it."

2007-05-07 01:07
Koalaism om du ställer dej framför nån som e döv och så frågar du: Låter det nåt när jag pratar? vad tror du den döve svarar? hehehe :P
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2007-05-07 01:08
Nån som vill köpa en tvättstuga? Sov gott
"The best happen too those who made the best of what happend".

2007-05-07 01:09
1000spänn o den e din...ligger i sthlm..Jag måste dock ha tillträde till den då ja ogillar att tvätta kläder i duschen o köket..
"The best happen too those who made the best of what happend".

2007-05-07 16:07
Salvador P18

Han bara glor, och du framstår som en idiot.

We remember Køge Bugt!

2007-05-09 11:01
"Tid" finns inte. Det enda som finns är förändring. En klocka t.ex. mäter egentligen inte något, den tickar bara fram i lika snabb takt hela tiden. Och vi förändras lite medan vi kollar på klockan.

2007-05-09 13:26
 20kr hehe lr hur!
jag ville komma fram till samma sak som trädet som faller men ingen hör, låter den då.... 

vibrationer är ljud! ljud är ljud oavsett om du hör lr ej!
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality