I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skulle du vilja få allt du bad efter

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2005-05-13 13:57

Skulle du vilja få allt du bad efter

Föreställ dig att du hade kraften att få andra att göra precis det du säger, hade du använt den och mått bra eller låtit bli för att du inte får ut nån glädje av det för du ådstakommer inget.

Värt att tänka på, det säger rätt mycket om hur man är som person.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-05-13 14:17
I dagsläget skulle jag ta emot den utan att tveka! Jag skulle fixa ett par grejer, sen skulle jag avsäga mig kraften... hehe :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-13 14:57
Skämtar du?

Såklart jag skulle använda den kraften. Världen är elände. Om man har chansen att ändra på skiten - och väljer att inte göra det så är man hjärtlös.

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-05-13 17:07
Lätt att jag skulle
my name is xelly smelly

2005-05-13 17:09
nej fy fan, att kuva folks hjärnor är inget jag vill göra, skulle bara bli fel ändå
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-05-13 17:22
Nej.. Eller, ibland..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-05-13 17:33
ja. självklart. fatta vad man kan göra för folk. och för sig själv. ^_^

Värt att tänka på, det säger rätt mycket om hur man är som person.

vad säger det om hur man är som person?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-13 17:33
Säger som SunTzu..

Hade gärna haft den ett tag för att fixa till lite förutsättningar för vissa grejer.. Just exakt nu hade jag tackat ja till den direkt av vissa anledningar..

2005-05-13 17:42
ja såklart. kalla mig åpen, men framförallt är jag fattig! tror inte det hade varit så roligt nån längre tid dock.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-05-13 17:43
slowmo P20

vadå. när det slutar vara roligt bestämmer man bara att allt ska flyta på utan ens inflytande igen. ^_^

2005-05-13 21:37
nej fufan inte

2005-05-14 00:10
ja, men jag skulle he en spärr att jasg bara kunde använda den en gång om året, eller i halvåret kanske.. eller i månaden.. men inte mer iaf! vore bra om man skulle söka jobb och öka lönen.. 1000000/tim vore inte så pjkigt

2005-05-14 02:19
Lätt
Var lite kreativ för fan!

2005-05-14 20:22
Skulle säkert bara bli fel. På nåt jävla sätt.
I´m with stupid--->
Rappare

2005-05-14 20:40
kanske borde säga vad jag själv tycker, och jag hade velat ha den, men kanske inte använt den hela tiden.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-05-14 22:06
Jag vill bara ha en sak så.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-05-15 01:54
Jag har tänkt på dedär faktskt. Att man kunde få någon att älska en bara genom att knäppa med fingrarna. Men jag hade inte gjort det, sånt skall komma naturligt.

2005-05-15 09:00
rainmaker. nej absolut itne man måste hålla sin motivation uppe i sitt liv. om jag får allt jag pekar på vad är det som gör att jag isåfall skulle värdesätta mina framgångar när ja aldrig stöter på motgångar?

men man hoppas j uvisst att folk känner för en som man känenr för dem eller att man får den utvildningen man vill etc.

skulle aldrig använda något sånt om ja kunde mot en människa men visst om jag bad om att få koma in på en önskad utbildning avrför inte?

men när det kommer till människor så vill man ju att det ska hända på lika voillkor och att det ändå ska finnas en spänning i det.
Femme fatale

2005-05-15 23:47
Jag skulle lätt vilja ha den möjligheten, inte för min skull men för alla saker man kunde ordna för att göra världen till en bättre plats. Jag skulle bli nån form av gud helt enkelt.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2005-05-16 13:46
Pink_Bahamas hemligt!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-05-16 13:51
ungefär som paris hilton eller? men...då lär man sig inget, man får inte ut nåt av livet osv osv.
We call them winerbrods.

2005-05-16 16:16
Tror säkert 99procent skulle ta emot den kraften. Jag skulle också göra det, sedan skulle jag önska mig 5 saker =)

odödlighet till alla som jag vill
att kunna engelska flytande
att kunna alla svenska ord
att kunna forma min kropp hur jag vill
(ex, göra benen längre, huvet större, vad jag nu vill)
att lära mig saker snabbare

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-05-16 20:28
man vill egentligen inte ha allt man ber efter. så nej. absolut inte.
Delam tange barat

2005-05-16 20:32
Ja, självklart? Säger ju sig själv, klart man vill va gud..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2005-05-16 20:35
nej

2005-05-16 20:37
JA för fan! tror ingen människa skulle kunna säga nej!

man skulle kunna göra jävligt mycket egoistiska saker, men mans kulle ju kunna göra andra grejer, typ fred på jorden, stoppa miljöförstöringen, ge mat till alla, gå ut ur EU.. you know, såna där bra saker ;)

Fast.. som sagt, det skulle nog bli tråkigt att ALLTID få som man vill

2005-05-17 05:55
Till alla er som svarar nej:
Vad fan röker ni!?

Hell yeah, jag skulle plocka ett visst luder, vara rik som fan och önska livet ur cirka 1000 pers. Fan vad chill.

2005-05-17 15:21
EhsanK P19

jag tänker på konsekvenserna.. makt korrumperar och gör folk olyckliga.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-05-17 15:28
_Mackan_Breaker_P17

Sant, man skulle nog aldrig bli nöjd och bara hunda efter mer&mer. Rik vill bli rikare, sägs det, eller?

2005-05-17 15:34
precis..inte så kul kanske

2005-05-17 16:20
Självklart jag skulle! Tänk vad mycket sex man skulle få ha =)
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-05-17 16:22
Hahahaha
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-05-17 16:24
Självfallet inte, det finns inget så givande att ha kämpat efter något och sedan få det/lyckas med något

2005-05-17 22:20
rakt av. det handlar inte om vad jag själv ska känna. jag själv är obetydlig. jag skulle önska att de fixades så alla i världen fick leva ett drägligt liv. sen om jag tycker det är tråkigt kan jag dö. då har i alla fall miljontals fått det bättre

2005-05-18 00:00
Skulle det bara finnas en viss period skulle det vara nice. Fixa lite saker, men det skulle vara ganska tråkigt om man aldrig upplevde något som helst underlag. Om allt alltid är på topp så blir toppen en normal nivå som bara kan bli sämre. Onice..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-05-18 00:44
Hmmm.. Läskigt och förjävligt att kunna kontrolera mäniskor. Sen tror jag att det skulle bli jävligt tråkigt i längden, jag tror det skulle bli mycket svårt att känna sig älskad.
Man lär ju inte kunna känna ära heller, svårt att göra något bra när man vet att man har fuskat lixom.

Men å andra sidan har man ju jordens chans att förändra världen till något man själv tycker/tror är bättre. Men att leka gud är knappast något som kan kännas rätt det heller.

Den stora frågan är nog snarare hur många som skulle kunna motstå det hela om man fick en sån möjlighet. Hur människan reagerar i en sån situation..
Pack! Pack! Pack!

2005-05-18 02:49
beror på... om man skulle kunna ändra grejjer med ens personlighet skulle jag lätt vilja... rumsliga saker pallar jag inte riktigt bry mig om...
What would macgyver do?

2005-05-18 11:05
Önskelista:

1. pengar + jobb
2. min katt Boris tillbaka
3. att min systerdotter inte hade fötts handikappad.
4. lite sol

Kan nån fixa det?
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2005-05-18 12:31
BAngelO P18

Att jag får ihop tillräkligt med pengar, så jag kommer iväg på resan i vinter..

Man får inte sätta ribban för högt, då blir man bara besviken om det skiter sig :)
Pack! Pack! Pack!

2005-05-18 12:56
Fatta skönt när man är packad. Då kan man ju bara önska sig fram lite käk och sen önska bort bakfyllan dagen efter. Hells yeah.

2005-05-18 15:50
fuck yeah, om det funkade som guds ord i Preacher i alla fall. klockrent.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob