Livets mening?
Vad är egentligen meningen med livet? e de någon som vet...? vissa säger att de e att dö... vissa säger att de e kärlek... vissa säger de e musik... ja behöver få veta...! peace
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??
Det är ganska lätt, lev så bra som möjligt. Det är livets mening.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Dricka öl så klart.. Har du inte varit ute idag?
Pack! Pack! Pack!
Äta blåa M&Ms..
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
jag tror att universum kommer upplösas i ett moln av logik den dagen vi kommer på meningen med livet. så försök inte ta reda på något!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bill_b - Det var det dummaste jag har hört, att universums form skulle vara avhängigt på mental insikt är nästan lika löjligt som att folk tror att kärlek är meningen med livet. Fan allt folk rapar upp är totalt utan intrisikalt värde, det är bara instrumentella värden som tas upp och sådana har inget värde annat än som instrument på vägen till intrisikala värden.
födas leva ett skit liv sen dö.. de e meningen... så klart...
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
alla har nog en egen definition av vad meningen med livet är, hitta din egen mening och lev livet väl....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men det är ju olika för alla typ :P
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
henkso... jag ser att du nästan har lärt dig ett nytt ord, men lite fel- stavat har det tyvärr blivit. intrinsikalt, min vän! det fick jag också lära mig när jag läste filosofi på universitetet. ...bah...
bill_b - gulligt.... betydelsen gick ju fram hur som helst, kan utan problem medge att jag iom att jag inte använt ordet på svenska i skrift förut inte var helt säker på stavelsen oavsett det så är din "teori" helt absurd
Det finns ingen mening med livet. Det är just därför du själv ska försöka skaffa dig en mening med ditt liv. En anledning till varför du ska gå upp varje morgon, något att se fram emot och leva för och som du sedan när du ligger på dödsbädden kan tänka tillbaka på och verkligen inte ångra ett skit av vad du gjort. det är iaf min teori.. jag har lite andra teorier också men folk tror bara man är störd i huvet om man spottar ur sig dom. Missuppfattat geni skulle jag kalla det.. men kanske inte alla..
"I lay chicks like mother goose"
Skivsamlare
2005-05-14 10:40
livets mening? 42 såklart.
Yes! In Concert — For the love of music
villson P19 Om du inte har märkt det ännu så är ingenting för evigt. Inget varar för evigt i våran värld. Rent vetenskapligt och konkret dvs. Sen om man blandar in religioner är den en annan sak. Du snackar om att Gud är evig osv. Alla tror inte på "gud" och jag tycker inte man ska blanda in religioner när man snackar om en mening med livet som berör ALLA. För det första har inte alla samma Gud, vissa har till och med mer än en Gud. Så man kan inte riktigt säga så som du gör om man snackar om en generaliserande mening med livet som berör alla människor. Men där kommer vi tillbaka till det jag skrev innan. Om du tror på Gud och det eviga, och tror att meningen med livet är att finna "det eviga" så är det DIN mening med livet, inte alla människors. Lycka till med att finna "det eviga".. inte för att jag förstår varför det skulle vara något positivt att vara för evigt. Saker och ting tar slut av en anledning och det skapar en viss balans. Jag skulle då inte vilja leva för evigt och veta att det inte finns ett slut. Men som sagt, alla har sin mening med livet som de behöver hitta, och du verkar redan ha hittat din. pz
henkso. menar du på riktigt att du tror att jag talade allvar? hjälp! eller rättare sagt, du borde få hjälp och hemundervisning i ironi. :) jag hoppas du skojar annars blir jag rädd för dig.
Livet kanske inte har en mening... jag skiter i vilket, jag försöker leva så gött jag kan bara! "Stryka med" i livet helt enkelt..
.
Det finns o har heller aldrig funnits någon riktig mening med livet...Det som pågår kallas New world order!
villson P19 hahah du kallar mig negativ, nej du jag är bara logisk. Vilket man inte kan kalla ditt tänkande. Du pratar om övernaturliga ting osv =) Du är uppenbarligen en väldigt religiös människa som tror stenhårt på att alla har samma mening med livet och att det är DIN religion som är den rätta och alla andras är fel. Människor som du är det inte ens en mening att försöka hålla en vettig diskussion med på ett seriöst och diplomatiskt plan. Vilket du själv har bevisat med dina inlägg i den här tråden. Du får gärna föra vidare den här diskussionen med någon annan likasinnad hjärntvättad, så kan ni bolla fram citat ur era "heliga" skrifter fram och tillbaka och tro blint på att ni kommer hitta det övernaturliga "eviga".. men jag är tyvärr inte rätt person för sånt =) jag gav upp allt vad "religion" hette för längesedan. Och kom inte och försök övertala mig om något annat nu, pallar verkligen inte med det, har redan fått min dos av sånt denna veckan i form av ett par dörrknackande Jehovas Vittnen .. peace
daUndergrounder P18 om någonting förändras så är det inte längre desamma som det var innan förändringen.. på så sätt är det någonting som tar slut och något annat som börjar.
ni är bara idioter.
jag avskyr dubbelmeningen som ordet "livet" har. antingen så betyder det livet som i ett mänskligt liv, eller så betyder det livet som organismerna och allt levande som finns i universum. det är det senare som är svårt att svara på. vad man själv gör med sitt liv är ju helt upp till en själv. varför allt liv försöker fortplanta sig därimot är en svårare fråga. idioter.
Livet är en stor relation! Ni kan komma i princip vart som helst med detta. Men ni gör precis samma mistag som era föräldrar. Varför ens ifrågasätta dom svaga punkterna som splittarar tråden? Om religion har med detta att göra så är självklarheten och resultet splittring! folkgrupper "individer" som tänker precis som dig och mig men drar sig och isolrerar sig till en viss folkgrupp, låt och skilja på fakta och idé, låt oss inte citera någon annan utan vi får frågan rakt i hand. "Vad är meningen med livet?" Fanns det ingen mening med livet så skulle du antagligen skita i och dra till skolan imorgon. Är vi kanske för upptagna med oss själva för att observera att vi möter andra människor om dagarna? Om vi är resultatet av tidigare människor och lever vidare måste det väl finnas någon anledning till det? Visst vi funkar idag som robotar, teorier har blivit våran vardag. Men låt oss båda observera problemet, möta det direkt istället, inte skjuta iväg det som tidigare generationer har gjort, inte vill du möta det igen? är det så att vi aldrig upplever någonting nytt?tanken är alltid gammal! det är ett faktum, Jag säger en sak du "spelar in det" i din hjärna, bara för att vara så klar som möjligt. Ser du en blomma tänker du på blommans namn och identifierar det med tanken. blomman i sig själv har då ingen meningen, för tanken är alltid gammal! Utvändigt har vi förändrats, men inombords är vi slavar till det yttre. Människorna har inte förändrats någonting! teknologiskt har det blivit bättre men inombords är vi fortfarande svaga. låt oss säga att dom första människorna aldrig observerade vad dom tänkte och lät det förbli så, Observerar man vad man tänker ser man helheten i problemet och inte problemet som en helhet! Livet är en stor relation.
Du bör ställa den fråga till folk som har lite mer livserfarenheter. som pensionärer som redan har levt sitt liv. Vi alla här på whoa, beteknas väl fortfarande som barn. Det är din uppgift att hitta din egen väg genom livet, Alla vi har våra egna mål och "meningar" som vi säger.
Jo men eftersom vi blir formade efter "pensionärerna" som du kallar dem så ställer jag frågan till er :)
vi vet ju knappt?.. fråfa dem som lever sitt liv, kanske inte pensiönärerna men andra som kanske är 30+. Folk som lever efter sina liv,.. Men men.. Själv vet jag inte min mening med livet, Jag kommer att börja på kth CI-utbildningen, men jag vet inte om jag verkligen vill det, aja jag kör på det till jag vet. Det är så många saker som jag villa göra,, som starta eget företag, blir kirurg. eller som nu utbilda mig till teknisk civilingenjör.. aja för se vad det leder.. Någonting blir det iallafall av oss alla.. Starta egetföretag stor väl högst på listan, sägs att alla VD ect eller iallafall majoriteten av dem är VD=).. Men dem ricktiga stålarna ligger i företagsägande, moderat kommer jag att bli säger alla...flera i min famlij har redan blivir det. Min brossa som jag bor med försöker slå ur mig allt sånt där=).. men det funkar la ej.. Min mening med livet blir att göra jevligt för alla andra och gynna mitt eget liv. Så ser jag på det. hihihi.. Ingen whoande i mig längre =/.
Vi vet ju knappt? Satt och surrade på det här, Och tänkte på att frågan borde om formuleras till vad är meningen med det yttre? om två människor inte hade skapats med två olika kön så är det ju ganska logiskt att vi inte hade funnits idag. HHakaHG Jag skriver inte för ålderskillnader. Jag riktar mig till alla. Din meningen finns i min text om du läser om den igen. Är det något du inte förstår i min text är det bara att fråga
aa du..vad är det egentligen som styr naturen lagar?. Det är inte bara bara människor som har hona och hanne. Gud?,, nej det skulle jag inte kunna tro.. Jag tror inte på att något sådant existerar, om så är fallet? Varför är han dum i huvudet och skapar människan? Vi är ju det farligaste djuret. Om det nu var så, så borde han döda oss till tjänst för växter och djur.. Något rakt svar har jag inte men. Leva vidare helt enkelt, god know hur många generationer av liv som levt, vi människan är bara en liten del av hela jordenshistora..
HHakaHG vad är det egentligen som styr naturen lagar? Då går vi off topic, då är frågan, vad är meningen med det yttre. Vad jag försöker beskriva är med enkelhet varför vi lever och varför vi tänker som vi gör, och går vi in på vad du pratar om förmedlar vi teorier, det vill vi inte ha till hands, det leder ingen vart. Jag försöker med enkelhet förklara att man kan tänka annourlunda och att det är upp till var och en att tänka ingen ska följa någon! Tänk inte på dig själv, tänk på vad du tänker, observera tanken varför mår du dåligt, varför blir du svartsjukt etc, var inte så snabb när du svarar :)
olika för alla...
låt det börja...