allt fick inte plats, så jag fortsätter.. ---------------- Kap.2 - Jag är ingen psykolog men.. Har du någonsin haft drömmar som du inte berättar för någon, för att det är bara vanliga drömmar, men du kan inte sluta tänka på dem? Såna drömmar som du drömmer ofta, som ex att du ramlar eller flyger. Eller kanske t.o.m. går runt och dödar folk runt om dig. Ok, någon sådan dröm har jag aldrig haft. Men jag drömmer ofta, fast mest när jag var yngre. Oftast att jag flög. Jag såg ett tv-program en gång, dem hade med en drömtydare, och då visade det sig att det va många fler som drömde att dem flög, till min stora förvåning. Och dem som drömde det ville ofta fly från verkligheten, bara lämna allt för det kunde bli för jobbigt. Visst har du hört talas om folk som drömmer något och sen händer det i framtiden? Det har jag gjort i alla fall. Och jag tänkte nu försöka komma fram till HUR det kan ha skett.. Det kommer antagligen låta konstigt, men jag ska försöka förklara en tanke som jag inte tror på egentligen.. men man vet aldrig.. Tänk dig att jordens existens vart tidigare också. Alltså att det här inte är första gången jorden existerar utan går igenom samma sak som förut (för miljarder år sedan) . Jag hoppas att du hänger med här nu. Och att drömmar som vi drömmer har ”drömts” tidigare. Händelser som hänt har hänt tidigare. Allt detta p.g.a. människan och jordens utveckling. Alltså att det är såhär proceduren går/gått till. Nu är jag nog lite krånglig, men jag skriver bara vad mina tankar tänker. Vad jag menar är att allt som händer är ändå redan ”ödet” . Ok, om du har förstått så kan du läsa vidare. Om inte, läs det jag skrev nyss en gång till och försök förstå. Om det inte går så bra, och du VERKLIGEN inte förstår va jag menar, så borde vi träffas så ska jag berätta. Då går jag vidare.. Om då någonting händer som man drömt om tidigare innan det händer, så kan det bero på att det har hänt tidigare, för miljoner år sedan. Flera gånger alltså. Sen finns det här med deja vu. Att vi upplever händelser som vi tycks ha upplevt tidigare. Det finns ju en teori i det, att man HAR upplevt det men inte kommer ihåg när man gjorde det (nu menar jag i sitt nuvarande liv). Och när det händer igen så känns det som om man drömt det eller nåt. Men, nu finns också ett MEN i detta. Alla s.k. Deja vys, har man ju inte upplevt tidigare. För (jag vet) man kan komma till nya platser man aldrig vart tidigare, eller personer man aldrig mött tidigare och uppleva deja vus. Hur kan det då komma sig? När det är första gången, men man känner igen just en stund utav den tiden så väl? Och just det alla säger VET man att dem sagt förut (i alla fall så det känns)?? Hur kan det komma sig?? Nu är det här en s.k. filosofibok, så då ska väl jag antagligen komma (eller tänka ut) på någon teori. Men nu känner jag inte för att filosofera särskilt mycket, så vi säger (eller jag tänker) att teorin om jordens existens flera gånger kan ha med detta att göra också.
här får du lite kärlek