en liten fråga...
Hört att det sägs att de personer som tar livet av sig ångrar sig sista sekunden? Hur vet vi det? Hur vet de personer som yttrat sig om just detta att det är sant? Suttit och tänkt på det ett tag, anyway.. vad säger ni?
What I said, yo!
beror ju på hur de tar livet av sig. Den som slänger sig ut från 300 meters höjd kan nog ha tid att tänka på vad f*an de gjort medan livet passerar revy...
Intressepenisen hårdnar!
Hur pass bra det livet nu var vet jag ju inte dock...
Intressepenisen hårdnar!
Kan ju också vara så att personer som faktiskt försökt ta sitt eget liv men överlevt har sagt det.
Intressepenisen hårdnar!
hm intressant teori, du kan ha rätt ang. ditt 3e inlägg.
What I said, yo!
man lär sig älska d man inte älskade innan kanske
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
föresten, om man ska hoppa från ngt högt så ska man hoppa med huvudet först. då är du säker att du inte kmr överleva och ruttna i en rullstol hela livet
Snålgubben Hur menar du?
What I said, yo!
att man kan tycka sig tro att man hatar allt fast inte egentligen gör d o man byter uppfattning efter försöket o kanske lär sig tycka om saker man inte tyckte om innan. att man lär sig se att allt kanske inte va så illa som man innan trott
snålgubben det kanske man gör om man misslyckas med självmord men det är inte det jag frågade, vad jag frågade var ang. "de flesta personer ångrar sitt självmord sekunderna innan dom dör, eller begår självmord"
What I said, yo!
PhilAhz0phee jag tror att du missuppfattat något. tänker du på självbevarelsedrift och sån shit?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oj svarade på fel fråga såg ja nu. får ta en liten funderare på de här o tänka ut lite teorier...
PhilAhz0phee Hur vet du att dom som tar livet av sig ångrar sig i sista sekunden? Dom dör ju och kan ju inte tala om att dom ångrat sig?
Music is my boyfriend!
Orgasm F17 öh... ja? det är ju det tråden handlar om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dom som berättat det, dvs dom som överlevde, ångrade sig säkert i sista sekunden och därför överlevde.. ska man tex. skjuta sig så har vi nån mekanism som gör att vi drar bak huvudet om vi ångrar oss och då kan skottet missa hjärnan eller områden som tar död på oss. så det är nog inte sant, vill man verkligen dö så ångrar man sig inte.
ja orgasm, det är just det tråden handlar om.
What I said, yo!
folk som överlever ett självmordsförsök ångrar sig såklart för dom måste va osäkra på vad dom gör. om man verkligen vill ta livet av sig så gör man fan d, finns iofs ett fåtal fall där man överlevt extrema grejer.. men om man verkligen vill dö så ser man till att man verkligen gör d!
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
"Kan ju också vara så att personer som faktiskt försökt ta sitt eget liv men överlevt har sagt det. " Tror på den teorin, annars är det troligen omöjligt att veta. De enda som visste är döda.
man kan se de när folk hängt sig har jag hört :/ typ att dom har slitit i repet eller något liknande
Såhär är det. Alla djur (i högsta grad människan) har något som kallas för självbervarelsedrift. Det är inget komplicerat, det är faktiskt ganska primitivt. Det går givetvis att trottsa sin självbervarelsedrift men när faran värkligen är där handlar man impulsivt och då vill man rädda sitt liv endå.
elliguzzan En teori kan ju vara att dom drar i repet för att det gör jävligt ont, hur gärna man än vill dö. Sen vet jag inte om det är som snålgubben säger att man hatar nåt så pass mycket att man bestämmer sig att ta livet av sig och sen ändrar sig. Många gör det nog med kärlek, hur knasigt det än må låta. En annan intressan iaktagelse angående självmord är att, som jag har läst, folk som bestämt sig för att ta livet ofta uppfattas som glada individer den senaste tiden. Vet dock inte hur det passar in på ungdomar som tar livet av sig. public_enemy Nästan lika självklart som att man ska hålla pipan på pistolen mot huvet och inte ifrån ifall man ta livet av sig genom att skjuta sig.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Baboso Har jag också hört, ang. att folk uppfattas som glada människor. Hade en polares storasyrras kompis farsa som var allmänt glad och gullig och allt mot alla och sen så hoppade han från 11e våningen p.g.a ekonomiproblem som han inte kunde lösa. Tänkte igår på att det kanske finns folk som överdosat och sen genomgår sån pass smärtsam dödsprocess och skriker kanske "oh nej, jag ångrar mig, jag vill inte dö.. snälla låt mig inte dö". Detta kan ha skett och folk vet.
What I said, yo!
PhilAhz0phee Man brukar inte vara så medvetan när man är på dödsgrensen av en överdos.
PhilAhz0phee Ett fall jag personligen känner till handlar om en alkohliserad mamma vars dotter skulle gifta sig och bad sin mamma att ta itu med sina alkoholproblem. Mamman hade då viss vetskap om att hon drack för mycket alkohol men nu gick det fram att det var ett problem och att alla i hennes närhet såg det och tyckte det var fel. Hon slutade dricka innan bröllopet och var glad tills någon dag efter bröllopet då hon tog livet av sig. Hon ville inte känna sig som en last och efter att hon förstod att alla dömde henne pga just alkohol så skämdes hon offantligt. Väldigt tråkigt med självmord.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Ouuumpf, hyffsat med ångest om man kastar sig ner för en byggnad på 300 meter och ångrar sig efter 50 meter =/
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Baboso P23 det där har jag också hört och läst. det är sånt man ska vara uppmärksam på om man har någon i sin närhet som varit nedstämd en längre tid eller så. att den helt plötsligt blir glad och lugn och utåtriktad kan tyda på att den precis bestämt sig för att ta livet av sig. att den liksom säger hejdå till allt runt sig på det sättet. jag tycker att det verkar jättelogiskt, de har ju hittat lösningen på alla sina problem, klart de är glada då. har f.ö. också personlig erfarenhet av det. (fråga mig inte varför jag skrev detta inlägg, ville mest skriva att jag höll med och tyckte det du sa var bra)
mantis min polare käkade pix för att begå självmord och sen när hon var påväg med ambulans in till sjukan så sa hon "snälla jag ångrar mig snälla jag vill inte dö". så, visst... beror också på vad för sorts tabletter man vill begå självmord med.
What I said, yo!
PhilAhz0phee Jo, kan väll stämma..
Om man hoppar och hinner ångra sig innan man landar så är väll det skitsamma.. Fan några sekunders ångest är nog lindrigt om man jämför vad man bör ha haft innan man fattat beslutet att ta sitt liv.
Pack! Pack! Pack!
Tror som någon sa att det inte går att fastställa den teorin baserat på att folk som har överlevt har sagt att de ångrade sig, eftersom det egentligen betyder att det finns folk som ångrat sig och överlevt....
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!