I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad säger man för att trösta kompis?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-30 19:54

Vad säger man för att trösta kompis?

Sånt är sjukt jobbigt att trösta ens kompisar. Speciellt de som står än nära. Jag ringde min bästa vän nyss för att fråga om jag kunde komma över till henne. Hon svarade i telefonen och grät och berättade att hon och hennes pojkvän som hon varit tillsammans med i 1 och en halft år gjort slut idag. Hon var verkligen jätte ledsen. Och jag visste inte vad jag skulle säga för att få henne att må bra. Jag hatar sånna lägen!
Vad ska man säga?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-30 19:57
ge henne en kram och säg att du finns här
sånt känns ända in i hjärtat när man verkligen är ledsen och behöver sina vänner
oftast behöver man liksom inte mer än bekräftelsen av att nån finns där och är redo att lyssna..

2005-05-30 19:59
UtanAttTveka F17 , Jag har sagt det till henne många gånger att jag alltid finns vid hennes sida. Men alltså när man pratar i telefon och inte kan trösta henne. Vad gör man? Ska man upprepa det igen? Känns som att man sägerm kt men ändå inte gör något åt saken =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-30 20:56
trösta? Låt henne vara ledsen, så att det går över... Annars gömmer man ju det bara. Men finns där & lyssna.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-05-30 21:03
bakeman P22: Så du menar att man bara ska sitta där och vara helt tyst medans hon sitter och gråter?

2005-05-31 01:10
Jag tycker det är viktigast att bara sitta där, istället för att sitta och försöka komma på smarta grejer liksom..
Bara hon vet att du finns där liksom!

hoppas det löser sig!1
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-05-31 01:11
Åk till henne då..
my name is xelly smelly

2005-05-31 10:20
ja som sagt
sitt där o håll käften
vill hon prata gör hon ju det.
behöver hon prata så kommer det tillslut av sig självt..

2005-05-31 12:59
ddet där var väl onödigt taofistisk?

2005-05-31 15:12
Varför säga något, give the fellaw a hug..!
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2005-05-31 16:47
Att prata med nån som är så ledsen på telefonen är så jäävla frustrerande! Skitsvårt.. Man vill helst åka till vederbörande på en gång, men oftast så är det ju inte riktigt så enkelt.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2005-05-31 17:01
taofistisk P0 stackare. vill du ha en kram

2005-05-31 17:09
taofistisk P0 visst älskling

2005-05-31 19:56
skulle lagt på luren och gått dit.
är någon jääääätteledsen och vill vara för sig själv svarar den inte i telefon.

2005-05-31 20:07
helenay F19: Saken var det att hennes morsa ville inte att någon skulle komma hem till henne nu, de sa även på BUP till henne att hon inte skulle träffa någon.

2005-05-31 20:16
krossad_anka,
och vad ville HON?

2005-05-31 20:55
helenay F19, vet inte det sa hon aldrig. Men jag träffade henne idag och så, så nu är det lungt