I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gruppvåldtäkt???

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-03 08:01

Gruppvåldtäkt???

När man talar om gruppvåltäkter i vardagligt tal så brukar man mena att ett gäng killar har legat med en kvinna som inte vill.

Om i stället en man skulle ligga med två eller tre tjejer som inte vill. är det gruppvåldtäkt det med?

Massmord är ju inte beteckningen på att flera personer mördat en och samma.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-06-03 08:04
Haha u got a point.

Däremot så är det ju inte möjligt att massa folk mördar en människa.
Därför är det lite svårt att ha samma regler för benämningarna.

2005-06-03 08:24
Sök i dagstidningarna efter en artikel från i sommras (tror jag det var) Då var det en man som blev våldtagen i en park ev ett gäng tjejer. Iof använde de ju en dildo för att våldta honom men i alla fall.

2005-06-03 10:01
candide - Lösningen är lika enkel som språkligt konventionell:
En man som våldtar flera kvinnor på en gång har begått massvåldtäkt.
Flera personer som begår ett gemensamt mord har begått ett gruppmord.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-06-03 10:28
candide P22
Men det heter ju inte mass våldtäckt.. utan gruppvåldtäckt.. alltså att en grupp människor våldtar en.. om det heter massvåldtäckt skulle det betyda att dom våldtar en massa människor.. tpy. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-03 11:15
irakliz: JAg pallade bara inte att läsa allt så jag skummade :D

2005-06-03 16:16
Gruppmord har jag aldrig hört talas om är det inte så att man måste avgöra vem som gjorde de dödande angreppet eller vad det nu kan vara?
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2005-06-03 16:20
MenzSMK någon måste ju vara först.
Eller så skulle jag väl hellre se som det att alla döms för ett och samma mord.

2005-06-03 16:35
nu när vi väl är inne på det. om man försöker mörda någon som redan är död, men inte märker att offret är det när man begår gärningen. vad för straff tillämpas då? räknas det bara som skändning då?

2005-06-03 16:41
Mordförsök? Man har ju försökt mörda någon =)

2005-06-03 17:07
skändning om dom kan bevisa att kulan inte dödade personen.

att döma flera personer för samma mord har jag för mig inte går, då det inte går att bevisa VEM som gjorde det dödande hugget/slaget/skottet/whatever.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-06-03 17:29
Armageddy:
ja så tänkte jag oxå, men samtidigt, man kan ju inte mörda någon som redan är död. alltså har man ju rent tekniskt sett inte försökt mörda. man har dock trott det? :)

2005-06-03 18:36
Då det inte är en grupp som våldtar så är det inte gruppvåldtäkt, fast iofs så våldtar han en grupp så...ähfan jag vet inte.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2005-06-03 19:19
man kan väl bli dömd för uppsåt till mord? eller överlagt, så om man har planerat att mörda den döde och "gör" det så borde man väl kunna bli dömd, eller? äh jag svamlar

2005-06-03 20:05
Vadå om en man skulle " ligga med två eller tre tjejer " Yoo..det kallas för att bli utnyttjad och inte att man ligger med en tjej eller två, tre..

Om två eller tre tjejer skulle TVINGA honom eller stoppa up en flaska i hans a*sle..då är det våldtäckt!

Oroa dig inte ;) Du blev inte våldtagen du hade gruppsex =P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-03 20:17
NoWice

det var en handvisp, enligt expressen och aftonbladet och DN har jag för mig.. O_o
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-06-03 23:21
supersentaidanne Jag har för mig att alla tre dömdes för polismorden i Malexander trots att Arklöv erkänt nu senare att det var han som dödade båda två.

2005-06-04 09:57
SexySoul F19
Det han menade var nog om en kille våldtar 2 eller 3 tjejer..

2005-06-04 14:49
Priyan

jag har för mig att det var nåt brottsmål, där en person planterat en bomb i en lägenhet.. och personen bomben var avsedd för skjöt sig innan den exploderade (men bomben exploderade och sprängde killen i småbitar)

och bombmannen dömdes för mord

2005-06-04 17:21
emo: ah, ok.