I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En guide om hur man träffar den rätta.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-04 17:27

En guide om hur man träffar den rätta.

Följ denna underbara guide, som jag har gjort för det svenska folket, speciellt till dom som inte vet hur man ska göra när man träffar en av det motsatta könet.

1. Att tycka om en annan person.
Javisst låter det svårt? Jag har alltid tyckt detta var svårt, hur gillar man en annan person förutom sig själv? Man börjar intala sig att hon/han inte har några brister, bara positiva sidor, tänk bara på de positiva sidorna utseendemässigt och personlighetsmässigt. Alltså om hon är fet men har en fin navel, så tänk på naveln, troligt viktigt att man förblindas av dessa ting. Sedan försöker du tänka på alla positiva saker i världen och relatera de sakerna till denna person. Ex, om du har en bra mamma, så tänk dig en trekant med mamma och tjejen, att de kommer bra överens i sängen osv. Viktigt som tusan. Sedan när du börjar tycka om denna person, så måste du gå vidare till punkt 2.

2. Få kontakt med en person du gillar.
Det viktigaste om du gillar en person är att inte säga det. För ärlighet och att göra sig sårbar är tråkigt och ingen gillar det. Så det ska man inte göra. Utan försök snoka upp allt du kan om denna person, kanske användarnamn på lunarstorm, helgon, sockerdricka eller haket. Sedan kanske du kommenterar ett verk (dagbok, dikt, artikel, novell eller liknande), precis sådär oskyldigt ska det vara. Du ska inte säga "du är söt" eller liknande för då blir den andra parten ointresserad. Sedan kanske han/hon svarar på ditt meddelande och då försöker du få igång en diskussion på något sätt. typ "söp du i helgen?? Hihi” "vad gör du?" "Vad gör du på fritiden?" "Hur mår du?" Eller andra ointressanta frågor du kan komma på. Sedan beger vi oss till punkt 3.

3. Att träffa personen som du gillar.
Efter ni har diskuterat mängder av ointressanta frågor, så addar du denna person på msn, där ni fortsätter att diskutera mängder av ointressanta ämnen. Sedan efter ett par månader kanske du bjuder in personen på fest, eftersom det är roligt om det kommer lite killar/tjejer (du kan inte säga att du tycker om personen, strikt förbjudet). Personen i frågan kommer antagligen att svara Ja, om inte så vänder du dig till plan B, där du kanske föreslår fika eller något (fast helst inte, eftersom det betyder att du vill träffa personen, då gör du dig lite sårbar). Han/hon kommer garanterat svara "ja" eftersom han/hon tycker att det är taskigt att säga "nej" eller så är personen verkligen intresserad.

4. När du väl träffar personen du gillar.
Det viktiga är att du är full, det spelar ingen roll om ni fikar eller är på fest, drar ni till ett fik, beställ in öl och cider. För annars kan det bli pinsamt, det är ju svårt att ta ett steg i nyktert tillstånd, inte sant? Så drick dig full, om du har råd så sup ner den andra också. Förhoppningsvis har personen sprit med sig eller pengar, men det är inte ett säkert kort! Okej, vi säger att ni är på fest, så först hälsar ni lite, typ "allt väl, kul att se dig för första gången" eller liknande. Spelar ingen roll. Sedan sätter ni er i varsitt hörn eller bredvid varandra, men ni pratar inte så mycket. Prata med dina vänner, eller vemsomhelst men inte den personen du träffar, han/hon kommer att göra exakt likadant. Sedan efter 6 öl eller massa sprit, så av en "slump" så börjar ni prata om såna saker man pratar om när man är full "sprit äger!!!!!! fyfan vad äg!!!" "sjukt kul med fest!!! *sjunger till gyllene tider*". Och sedan så börjar du stötta lite lätt på personen, kanske kollar febrilt på personen, du vill att han/hon ska kolla tillbaka. Men det kommer att dröja ett tag eftersom du ABSOLUT inte får säga något. Så till slut kommer personen titta på dig, ni kommer då att börja strula. Eftersom personen i frågan är jävligt full och bryr sig inte så mycket.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-06-04 17:28
5. Första gången i sängen.
När festen är slut, så drar du med dig personen hem, ni är lite sådär "småkära" håller hand och grejer. Sen när du kommer in, så frågar du personen om han/hon vill ha mat eller dricka. Personen kommer antagligen att säga nej eftersom han/hon är väluppfostrad. Du ber personen att ta av sig och lägga sig i sängen och att du ska komma snart. Så personen lägger sig i sängen medan du hämtar massageolja eller valfri kräm. Du kommer tillbaka och frågar om personen i frågan vill ha massage som han/hon vill ha. Börja massera, helst hela kroppen, gör det i minst 30 minuter, då blir personen avslappnad och somnar nästa, fast du börjar du smeka/kittla lite. På magen, på låren och hela den biten, (personen ligger fortfarande kvar och njuter) sedan så börjar du gå till organet, sakta men säkert. Inte ivrigt eller så, bara försiktigt, lite "omedvetet" och personen ligger fortfarande kvar i samma position, men du hör lite stön, då drar du bort handen och går tillbaka till låren, sakta men säkert, sedan tillbaka till organet, till slut kommer personen vända sig om, och vilja ha mer, den vill ha dig! Så du är det bara att börja suga/slicka, länge och bra. Sedan när personen i frågan har kommit så börjar ni knulla på riktigt.

6. Dagen efter med personen du gillar (ångesten)
Dagen efter brukar man få ångest, men det kommer inte du eller personen få. För du kommer att göra frukost, vara sådär allmänt snäll och duktig. Inte alldeles för kramig och sånt. Men inte heller "det har aldrig hänt" - sen när personen går så säger du "det var trevligt" och då kommer han/hon säga "vi borde ses igen!" (Eftersom du var så jävla bra i sängen så vill hon/han ha mer). Så då säger du "mm det skulle vara roligt.."

7. Att bli tillsammans med den man gillar.
Ni fortsätter att träffas, mer och ni strular varje gång ni träffas, det är viktigt. Kanske hela den veckan, dessutom festar ni på helgen och hamnar i säng igen. Man kan säga att ni är som tillsammans, men sen efter den veckan så säger du "är vi tillsammans nu, för jag gillar dig jättemycket" (nu är det dags att göra sig sårbar) personen i frågan kommer antagligen att säga "ja, det är vi, för jag tycker om dig också.."

8. I förhållandet med den man gillar
Det börjar bra, bra sex, trevligt att träffas, man pratar mycket och det pirrar i magen. Men efter några månader så börjar man bråka, ha tråkigt tillsammans och man vill träffa någon ny. Det är väldigt tråkigt och detta är vändingen i förhållandet..

9. Göra slut med den man gillar
Japp, nu gör du slut. För det är jobbigt att möta motgångar och det är inte lika roligt längre, så gör slut så snabbt du kan. Sen upprepar du allt jag har sagt återigen, det är så det kommer att förbli och alltid ska vara.

2005-06-04 17:51
träffat man den rätta gör man inte slut. :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-06-04 18:50
Ehh hm det var intressant o läsa..men själva sarkasm var du inte så duktig på.. =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-04 18:50
haha, hoppas du inte är seriös.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2005-06-05 01:42
"SPRIT äger FYFAN VAD ÄG!!" haha ramlade nästan av stolen när jag läste det där.
What I said, yo!

2005-06-05 15:49
SexySoul F19

det är inte sarkasm, jag driver med svensson-livet om du missade det. tack.

Misery_chick
Jag är seriös, det är exakt så man gör om man nu vill ha en tjej eller kille, jag lovar att det funkar 8/10 gånger om man verkligen försöker. Men däremot skulle jag aldrig klara av att köra detta spel själv, eftersom jag avskyr alla.

2005-06-05 16:02
haha fyfan va bra ska genast försöka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-05 17:38
hahaha
ovärderliga tips! nu vet jag precis hur jag ska göra, sweet ;)

2005-06-05 20:42
Uuh, vad tråkigt om det vore så..

2005-06-05 22:42
haha yeeh, nu kan alla på whoa få punany
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2005-06-06 20:42
sedan gillar det o hitta ngn man gillar till och börja med. och som har ngt som helst intresse tillbaka, eller som de inte fuckar sig med totallt......
lär mig gärna delen..så fixar jag det du skrev om rätt så ok.

2005-06-06 22:36
Fett mäktig tråd!

Faktum är att jag har haft på pricken samma plan i bakhuvet, fram tills punkt fem, och har planerat det på den tjejen jag har i åtanke...
Grounded
Sångare

2005-06-07 03:53
Talang.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2005-06-07 12:01
finns ingen chans att misslyckas...om nu inte personen i frågan har läst denna artikel. då blir det illa.

Peppis F22
sök en kille som är 18 år och oerfaren, de har läskigt dåligt självförtoende och blir kära i första bästa kvinna, kör på en sån, det är du som kommer fucka honom.

2005-06-07 12:07
broed_p19-
låter onekligen som början på ett seriöst förhållande att ragga osäkra 18 åringar.

hur går man som sagt för o få tag på dessa snubbar innan man kan sätta igång med denna underbara plan.

2005-06-07 12:35
hahaha fyfan va skön guide.
vågar du köra på mig igen då fitta?

2005-06-07 13:22
fan vad bra detta ska jag skriva ner och ha med mig överallt.

2005-06-07 13:42
Peppis F22
de finns överallt, jag skulle falla för denna guide, det lovar jag, iofs skulle jag dissa förhållande men innana det, så kör mig!

tackar ni andra. kul.

2005-06-07 15:12
kunde det inte vara lite mer sliding doors med 2 olika slut?
typ 1. man gör slut 2. man lever lyckliga i alla sina dagar..

men jag glömde. det är 2005.. och romantik är ute

2005-06-07 15:29
Helvete heller att det e så mycket som behövs.

det finns fyra saker en tjej ska göra för att få mitt intresse

gör mig mat, sug, snacka in så mycket, gilla sport

ja, jag är singel. ^_^

2005-06-07 15:54
broed- än en gång, din guide är superfin. om man väl träffat ngn.(när en fysisk människa finns så att säga)
fattar du what I am saying. så hur träffar man ngn.

2005-06-07 16:01
Peppis F22

det vet du bara själv, ingen annan har svar på det.

2005-06-07 17:07
snälla nån..=du driver me svensson livet = sarkasm..

2005-06-07 17:55
väldigt fin läsning tycker jag. Ett intressant stycke samtida journalism!

2005-06-10 00:36
Dagen efter:
"det var trevligt"

What the fuck. Vaddå "det var trevligt"

nu ska vi ha skönt hora, böj dig fram...
*klart* "aaa, det var trevligt"

Ingen människa kan väl ha kommit undan med frasen "det var trevligt". någonsin. någonstans. eller?

2005-06-10 00:37
Varför ska man träffa den rätta..
jag skulle bara vilja träffa nån trevlig.

2005-06-15 19:21
lol så jävla klockrent :D
in the end....its your best friend who kills you.
Battlerappare

2005-06-16 01:56
den där guiden sitter ju som fastlimmad i pallet, öl fixar allt :p
:c

2005-06-22 15:44
nice guide :) ska testa den fast är inte 18 då så får hoppa över fiket :P
Forumsignatur:

2005-06-22 21:52
broed__: WORD! din guide rockar.. stämmer till 100 procent det är så ni män gör!

2005-06-22 21:59
La_Latina

du får det att låta som om du tror att alla killar fungerar likadant?

2005-06-22 22:36
Misery : Alla ja träffat har funkat sååå... så talar eftersom det är MIN erfarenhet.. fine de som hittat en kille som behanldar dem med respekt och kärlek, det skall vara lyckligt lottade!

Önskar jag med hade haft turen.. men jaja...

2005-06-22 23:40
invalida

...så innan du läste det där så trodde du det var the way to go? ^_^

2005-06-22 23:59
tomasdenelfte

Din guide värkar inte ge något men kanske man kan testa den endå.

fler än mej som aldrig har haft något seriöst?
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-06-26 22:25
tackar så mycket allihopa.

2005-06-27 02:04
tomasdenelfte : den funkade inte :(

2006-03-01 10:58
hahahahahhaha
den som sa att sarkasmen va dålig måste ha kännt igen sig för mycket!!!

Klockren!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-01 12:42
aaah, äntligen har jag funnit MIN bibel.
äntligen en helig skrift som det går att relatera med.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-03-01 14:18
broed - ain't it the truth..... samtidigt handlar din guide mer om hur man använder sig av beteendemekanismer än att faktiskt träffa en människa. Men what the hey, vi är alla människor, och mekanismerna finns där; tanken om att det finns någon människa därute som faktiskt inte har dom är lite söt, men ärligt talat, wake up and the smell the coffee ppl.
It's only gay if balls are touching

2006-03-01 22:58
härligt.
Rappare

2006-03-02 20:20
Den här guiden är deprimerande, ofta man behöver nån manual för sånt här.

'Just relax, take it slow and let the good times roll'
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-03-02 21:55
haha en ganska gullig guide, men jag vet itne om det funkar sådär precis. inte för mig iaf
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-03-02 21:59
grymt bra guide. ska festa imån, tänker följa till punkt o pricka!
smells like funk

2006-05-29 16:16
så det funkade good?
Graffare

2006-05-29 17:28
detta e bull
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-05-29 23:46
hahaha skön guide!;)

2006-05-30 00:58
hm, jag blev dissad. jävla skitguide.

2006-05-30 16:54
har du funderat på att publicera den, du sitter på en guldgruva.=)

2006-05-30 17:24

Hehe, klockrent. Och helt sant att det är så man gör. De som inte lärt sig det än borde testa din guid.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer