I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Livets mening, i citat

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-05 13:30

Livets mening, i citat

Livet går ut på att ens fysik ska färdas från ställe till ställe, för att andra ska få ta del av ens psyke. Men när andra ska ta del av ens fysik, då lever man inte livet.

-Skriven utav mig. Jag kom på det när jag satt i bilen. Vi åker från ställe till ställe, för att möta folk och allt, för att de sedan ska få ta del av oss -som människor- psykiskt. Ni förstår?
Men när andra tar del av ens fyisk så lever man inte livet, antingen är man prostituerad eller något eftersom det är ens kropp som är det viktigaste.. :p men det kan ju också vara sporter och då menar jag, i längden? vem bryr sig om om du kan springa fortast osv.. yeye you get my point :)

Så, lägg upp andra citat som beskriver livet kort och gott dess mening! :) Det är intressant.. :)

här får du lite kärlek

2005-06-05 13:49
skatbo P18 okej! lägg upp något du då :)
här får du lite kärlek

2005-06-05 13:57
Kepish.. jag fattade verkligen inte det där sista med fysiken

2005-06-05 13:59
Lovato F18 nä den va lite flummig :$ jag ber om ursäkt, jag är lite konstig och kan inte förklara mig bra

men droppa!
här får du lite kärlek

2005-06-05 13:59
life's a bitch den you die
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-06-05 14:04
shunare, där fick du nog med hela livet i en ganska kort mening. perfect!

2005-06-05 14:11
Kepish

jag förstod inte heller sista meningen.. det är klart att man lever livet om nån tar del av ens fysik... det enda jag ser framför mej e en skön brud som försöker ta del av min fysik då lever jag väl som aldrig förr?

Lovato
ohh tack :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-06-05 14:13
shunare P22 jo, kanske. men den var flummig! strunt i den :p :$
här får du lite kärlek

2005-06-05 14:22
det där med fysiken handlar väl om att när folk lyckas utnyttja en eller leva på ens bekostnad så är det fel mening med livet?

sorry att jag drar det vidare Kepish
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-05 14:26
hehe lungt, något sådant menar jag..
här får du lite kärlek

2005-06-05 14:45
"Människans hjärna har utvecklats såpass långt att vi ser skillnad mellan djur och människan men vi är inte mer eller mindre än djur. födas, bli mogen, para sig, få ungar, skydda ens blod i form av barn/pappa/mamma och mogna ännu mer för att sen dö"

det är basen i det hela, sen vad som händer med oss i livets gång är bara erfarenhet för att härdas, härdas för att klara av hindren vi ställs inför, hindren som kommer emellan oss och vår process för att föra livet vidare"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-05 14:57
Will Smith sa en gång på Jay Leno (håna mig inte för att jag såg på det!:P) såhär:

"Life is about Running and Reading "

För om man har lärt sig att "conquer" (kommer inte på svenska ordet! inte konkurrera :S) den person i ditt huvud som säger till dig att sluta springa när du springer, den person som klagar "har ont i fötterna, kan inte andas, måste stanna" då har man tydligen blivit starkare som person..eller nåt sånt..

Och läsa ska man göra,eller kan man göra då man vill hitta svar på olika problem i livet. Han menade då att det har funnits så många i vår historia som har varit i samma situation som oss och överlevt det och skrivit ner hur de klarat sig igenom det, så det är bara kolla upp svar i böcker.. :)
här får du lite kärlek

2005-06-05 17:28
"Att leva är som att borsta tänderna… det ska göras varje jävla dag"
Be the change you want to see in the world.

2005-06-05 17:40
du har en poäng, men om en människa tar del av ens psyke och fysik samtidigt (besvarad kärlek.), så är man på topp? =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-06-05 19:38
-Camonition- P21 said what I meant.. =)
här får du lite kärlek

2005-06-05 19:53
SAN hehe, där har du faktiskt fel. jag frågade nämligen min svenska lärare det en gång om just det, och man kan ha " <--såna tecken eller så skriver man det kursiv :)
här får du lite kärlek

2005-06-05 20:04
äh.. man väljer själv! :) Antingen citattecken eller kursiv, tror jag
här får du lite kärlek

2005-06-05 20:14
villson P19

tjaa.. att man dör är väl egentligen en bra sak, för annars skulle vi inte rymmas på jorden. Döden har också en mening.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-06-05 20:31
Anar jag lite bitterhet? Vad väntar du dig? Vad kräver du för en meningsfylld tillvaro? Det du gör kommer kanske inte eka i evighet, men blir det meningslöst för det? Nej, ta vara på din tid, roa folk, ha trevligt, hjälp till och skapa och påverka så mycket du kan. För när tiden på detta stället är slut, kan du inte det.

Och ja, människan kommer dö ut. Om det är via en katastrof, av oss själva eller via en evolution till oigenkännlighet vet man inte, men det spelar ingen roll egentligen?

2005-06-05 20:33
Sedan så sa jag aldrig att döden är total. Det kanske finns en högre makt och själar. Jag tror det.

2005-06-05 20:56
"Livet är en gåta. Lösningen finns på baksidan." - Robert Storm Petersen

sluta sitt o klura ut meningen med livet nu... det finns ingen helt enkelt. livet är livet.

2005-06-05 21:18
villson P19

ja, alltså fyller döden en funktion. Du ger plats åt andra, och bryts ner till nytt liv på denna jord. Samt att själen nog lever vidare.

Jag tror på Gud, och på slump som du kallar det. Jag tror att Gud inte gav oss evigt liv för att vi ska lämna plats åt andra. Liksom.. Har han byggt upp hela universum är det väl jobbigt att komma på andra fysiska lagar för en viss plats. Jag har svårt att tro att någon allsmäktig har en plan som centrerar sig kring oss. Vi kanske är en del av en ja, men knappast hela alltet. Det kallar jag förövrigt inte tro på slump, jag kallar det tro på struktur =)

2005-06-05 22:25
varför skulle nästa liv vara för evigt? varför kan man inte dö i det och komma nån annanstans?

villson, du börjar låta som en sektmedlem.. :S

2005-06-05 22:37
livet är underbart, när underlivet är bart!

2005-06-06 01:59
Super-Nerd P18

livet är underbart, när underlivet är bart!

hahaha=)
här får du lite kärlek

2005-06-06 03:09
"livet är som en bit gammal ost"

=)

2005-06-06 14:33
villson P19

jag menar bara att vi aldrig med 100% säkerhet i detta liv kan veta att nästa är evigt! Nästa liv kanske är förgänligt och försvinner in i dimman det med? Till ytterligare ett liv, till ytterligare ett liv till.. Ja du förstår poängen. Hur jag tycker det ska vara spelar fullkomligt ingen roll alls. Det förstår du väl? :) Och att det står i en bok som några människor skrev för väldigt många generationer sen är inte en fullkomlig källa. De kan inte heller ha vetat, utan bara tolkat och skrivit ner sina teorier.

2005-06-06 14:56
Athnagzo P16

Åh, kampsporter är ju svinkul :D Vad jag sysslar med på fritiden om jag inte är vid datorn eller ser på film med vänner :P Vad går du? =) Och har du gått? Jag går taekwondo, har gått judo (till grönt bälte) och capoeira (till halvgult) :)

2005-06-06 21:28
KampfisK P0 den där var bra! liknelsen med en godispåse.. =)
här får du lite kärlek

2005-06-06 21:43
"meningen med livet är att lämna världen lite bättre än vad den var när man kom"
Upp med tummarna!

2005-06-06 21:52
kepish du kan inte skriva citat
fantastiskt

2005-06-06 21:52
Dani-021 P16 okej =)
här får du lite kärlek

2005-06-06 22:17
"Du kommer aldrig först, om du går i någon annans fotspår."
Rappare

2005-06-06 22:17
"Det är bara genom att man utövar den största friheten som den största utvecklingen sker - eller ens blir möjlig.
Om du bara följer någon ANNANS regler växer du inte, då lyder du.
Och tvärt emot vad du utgår från i din konstruktion så är det inte lydnad jag vill ha. Lydnad är inte utveckling, och det är utveckling jag vill se"
- Gud

2005-06-06 22:22
fysiken var ju helt nonsens! sex med nån man gillar då?

2005-06-08 18:24
"Livet är som en aladinask. Det är bara dom äckliga karamellerna som blir sist kvar" // Jag själv, faktiskt
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2005-06-08 20:52
DjTechnoholics P-1 hahaha=)
här får du lite kärlek

2005-06-08 23:53
Åh nej! kepish is on the run igen ^^
*snaark*

2005-06-09 13:41
Demirel P19 hahha så du är med i dani-alliansen nu också... ;)pusspuss på dig damir
här får du lite kärlek

2005-06-10 11:42
you are not pretty, no matter what your dad say/
there´s two ways of beeing fat and your fat in the bad way/

"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-06-10 13:47
hakuna matata