Ferdie: Jag anstränger mig för att inte se ut, agera eller tänka som någon annan vill än jag. Med andra ord, jag köper inte kläder för att de är statussymboler, utan för att jag inte vill frysa....sen att jag har snygga kläder eller märkeskläder har inte med massan att göra, utan att jag själv tycker de ser bra ut. Jag agerar i princip som jag vill, och bryr mig inte så mycket om andra tror at tjag är galen. Dock håller jag mig oftast inom lagens gränser, för att undvika problem (inte alltid). Alltså, vill jag gå balansgång på ett räcke så gör jag det. Tänkandet har mycket med media att göra, och andra människor. Jag räds inte för att föra en debatt med någon, och kan ta sidor som många andra in vill, enbart för omväxlingens skull. Egentligen har jag inte så starka åsikter om saker och ting. Ensamheten är ingenting negativt i min mening, men till skillnad från dig så föraktar jag de flesta. Inte för att de är "vanliga", utan för att de är idioter. Jag har också narrowed down min umgängeskrets, även om jag fortfarande har ett stort kontaktnät....men har märkt att jag på senare tid umgås med en handfull, medan de flesta stöter man på på typ fester och så, och har inte så mycket in common med de längre. Och ja, jag har ett enormt ego, och har blivit ombedd flera gånger att söka psykologisk vård, men jag pallar inte ;)
Redline!