I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kärleken vs nya upptäckter

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-07 08:44

kärleken vs nya upptäckter

okej. så här ligger det till. jag bor i australien, har pluggat har ett bra tag nu.. skolan slutar om en vecka och det hade varit planerat sen länge att jag skulle åka vidare inom landet. (ska vara härnere i australien i ett år till, men hade fått nog av brisbane dar jag bor nu.) sa jag och ett par kompisar hade köpt flygbiljetter och allt var frid och fröjd.

men. for några veckor sen träffade jag världens underbaraste kille härnere.. allt är verkligen helt perfekt, har sällan upplevt nåt liknande.. och nu drar jag om bara en och en halv vecka och allt känns skit.

hade egentligen tänkt stanna och jobba i stan dit jag ska aka nu(har ett barjobb ordnat där redan). men nu känns det helt otänkbart att jag bara skulle resa vidare och inte se honom igen.. känns helt sjukt svårt. så kanske åker jag bara upp på en semester ett par veckor och kommer ner hit igen och söker jobb här (vilket han tycker att jag ska göra).

dilemma!! vad gor man? stannar jag och allt skiter sig kommer jag självklart ångra att jag inte såg mer av landet under den tiden jag var här. fast å andra sidan, överger jag nåt som har så grym potential kommer jag kanske ångra mig for evig framtid (typ). vad ska jag göra?? satsa på kärleken eller försöka glömma?

"jag var inte först, men jag gjorde det bäst."

2005-06-07 08:48
diskutera saken med dina vänner som är där.. de har ju självklart en bild av honom också o kan säkert råda dig
sen säger jag som ofta
lev för nuet
tänk inte framåt
du har tid att upptäcka australien sen OCH hinna vara med honom
skiter de sig har du ändå fått en ny upplevelse i livet och fått vara med honom SEN kan du resa vidare.

det är så dumt när man har bokat upp saker för ingenting går som planerat

hoppas de löser sig ändå

2005-06-07 08:52
jag far valdigt olika rad harnere.. halften sager att jag borde aka vidare och gora allt som jag planerat och inte fastna.. och halften sager saker som 'ni ar ju praktiskt taget gjorda for varann, du kommer angra dig grovt ifall du lagger ner det har..' jobbigt.

2005-06-07 08:56
mixa då
test först ett halvår med honom
skiter de sig har du ju alltid tid att åka vidare
men om du märker att inget går fel då skulle jag stanna kvar ännu längre...
sen kanske han följer med dig liksom

2005-06-07 09:12
hur du än gör kan du ju alltid ångra dig - lr ändra dig, om du drar så kan du komma tillbaka till honom, om du stannar kan du sticka iväg på utflykter lr om de skiter sig helt får du nya planer - de e klart kärleken ändrar på ens planer,

bra sagt utanatttveka: lev i nuet!
framtiden vet du ändå inget om
och..???

2005-06-07 11:06
jag skulle nog skita i killen. kul att minnas hur man hade chansen att åka runt i australien, men att man istället valde att stanna kvar på det ställe där du redan var, p.g.a. en kille. killar finns ju typ överallt. :)
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-06-07 13:25
Stanna! Det kommer säkert ta slut förr eller senare, och då kan du åka runt. Njut av det du har nu.
shake it!

2005-06-07 14:08
Jag säger stanna med snubben. Åker du iväg kommer allt säkert kännas trist o tomt utan honom. Nykär is the shiznit!
Australien kan man åka till närsomhelst ändå under livet.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Groupie

2005-06-12 02:21
hmmmm jag skulle nog säga stanna, säger som andra austrailen åker ingenstans, om du åker iväg från honom kommer han ju förmoligen se det som förlorat och måste försöka gå vidare med sitt liv och kanske ev. träffar någon annan, då lär du ångra dig jävligt länge, och dessutom om det känns så underbart med honom tror jag som xplizit, det lär ändå bara kännas risigt och tråkigt vad du än gör, så du kanske får uppleva mycket men då är ju frågan vad är roligast, och vad får du i längden ut mest av? att stanna med honom och se vad det kan leda till, men missa chansen att resa i Australien just nu, denna chans kan ju dock återkomma. Eller att resa runt i Australien och uppleva mycket, men kanske ändå känna att det är tomd och missa chansen att se vad det kunde ha lett till med honom. Chansen att se vad som händer med honom kan ju även finnas om du reser runt i Australien, men jag skulle tippa på att den är extremt mycket mindre än att chansen att resa i Australien igen. Som sagt Australien rör sig ingenstans dit kan du återvända, men han är inte statisk och du vet inte om du kan återvända till honom

2005-06-12 17:38
kottish P1 Alla tyskar är Nazister, Polacker plockar blåbär och alla Somalier som kommer till sverigen innan de fyllt sju blir jättetjocka.
Twang System fi de werl

2005-06-14 08:06
har bestamt mig. blir nog sa att jag atervander hit ratt snabbt igen.. tror inte det kommer bli kul att vara utan honom nagon langre tid. men kommer forsoka resa runt litegrann iaf. vet att det ar lite mesigt med vad gora nar man ar galet KAR ?

2005-06-14 09:10
Squel did the right thing, precis vad jag tycker du ska göra. Men du får inte bli helt fast vid snubben... Åk runt lite, träffa honom då och då.
Good luck typ
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Groupie

2005-06-14 13:59
squeal: lycka till, men vaddå mesigt? så länge du inte slutar umgås med polarna och slutar göra annat överhuvudtaget så är det la inte mesigt

2005-06-15 19:55
braval.
de där kallar ja ha kakan o äta den