Det är för att det finns en person eller flera personer, en sak eller flera saker och så vidare som endast finns i denna verklighet för att motsträva ens lycka, det är som en sak som nollställer en för jag tror inte det är menat att man ska må bra hela tiden, just för det nån skrev ovan, då tappar man bort känslan av varför det är värdefullt att vara glad. Som t.ex om du står inför jätte bra tider, du svävar på moln för det är så bra, du är kär, du har bil, du har snart lov/semster, då ska någon börja bråka med dig, något ska hända för att du ska tänka 100% på det där som hände just innan allt bra ska börja. Bara för att dra ner en på jorden. Det är som att det finns en tyngdkraft till, som sliter ner vår lycka till marken och sen måste vi jobba hårt för att få upp den till vårt huvud igen sen får vi bara hålla tag vid den en liten stund. Det är rätt så irriterande faktiskt, om jag skulle göra en lista med allt det mitt liv innefattar så skulle det framstå som om jag lever näst intill det bästa tänkbara livet för en i min ålder. Men vet ni vad, jag känner mig inte så.
facebook.com/idiomatisk - fan page