I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ångest! varför?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-23 23:20

Ångest! varför?

Jag får ångest när jag ringer till personer som inte svarar! jag vet inte varför, men det är alltid när jag ringer till kompisar..någon som kan förklara varför?

*snaark*

2005-06-23 23:59
eller så har du så förbannat tråkigt och blir deppig över att du har typ 2pers och ringa till? :D

2005-06-24 02:48
trauma leder till ångest....

Kultursnobb

2005-06-24 12:22
Jag brukar ringa till mina kompisar men jag blir aldrig uppringd :( sicken stil! kanske därför jag får det! min vardag är inte heller den roligaste.
*snaark*

2005-06-24 15:10
du blir deppig för att du tror att dina kompisar har ngt roligt för sig och inte ringer dig.. men i gentligen gör dom samma sak som dig.. dom har tråkigt och är ensamma.. bara att dfom kanske trivs att ara ensamma ibland och bangar och ringa dig.

denna är lite mer seriös än det jag skrev innan.. för er som inte förstod det.

2005-06-24 18:24
Hm.. jag hade jättesvårt att ringa kompisar och fick grov ångest efter att en nära vän hade dött.
Efteråt förstår jag ju att det handlade om att jag var livrädd att dom också hade dött och därav inte svarade i telefonen.

Fick panik och en massa konstiga symptom. Men det gick bort med terapi och en massa annat.

Så mitt råd är att fundera på om något har hänt den senaste tiden eller kanske när du var ung som ger dig anledning att få ångest.
What we do in life echos in eternity.

2005-06-24 19:36
furder aka tobias aka my män! :D

i feel you, sådär känner nog alla.. känns som om man bara stör. eller att man "framstår" som desperat, efter att ha nån att snacka med eller nåt.. ^^ Sedan vill man nästan inte ringa upp igen, eftersom man tror att personen VERKLIGEN inte vill snacka med en.. men som ovanstående skrev, anledningen till varför de inte svarar kan vara pga att du är på toa eller uträttar sina behov på något annat sätt du vet.. ;) hoppas du fick lite svar nu..och längesen jag snackade med dig lillskit! saknar dig fan :D puss och kram!
här får du lite kärlek

2005-06-26 21:33
Tack för alla svaren! *blows kisses* Det kan vara så att jag har det roligt så märker jag att jag inte är så jätte social av mig och att jag saknar social kontakt. Jag får en klump i halsen och bara vill dra ut. det spelar ingen roll om det är fest eller om det bara är att träffa någon på ett internet cafe! så länge som jag träffar någon. Fester så blir jag bara glad för då träffar jag andra kompisar som jag annars inte träffar
*snaark*

2005-06-26 21:55
det lär ju stämma