I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-06-26 19:36

Jobba?

Ja, efter man har slutat skolan och allt det där så måste man börja jobba för att kunna försörja sig osv. Men varje gång jag tänker på det blir jag så jävla deprimerad. Man kommer att jobba 5 dagar i veckan och jag kan verkligen inte tänka mig att sitta på ett jävla kontor eller nåt och slösa bort hela livet...

Vad hade ni tänkt göra med era liv? Vad finns det för jobb som man slipper vara bunden till ett kontor, eller som man ändå kan "leva" med?

2005-06-26 19:42
Jag ska bli advokat eller journalist, alt. författare, det är ganska omväxlande arbeten.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-06-26 19:45
Ja kanske det, men det är ändå såna vanliga jobb eller hur man ska säga...jag kan verkligen inte föreställa mig att göra nåt sånt. Vet inte alls vad jag ska göra...iförsig har jag ganska mycket tid på mig att fundera ut det =)

2005-06-26 19:48
om du blir frilansare så blir det ju mer spännande
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-06-26 19:50
gå en bartender kurs nere på mallorca eller något liknande, bli inkastare på playa de ingles? men polares syrra gjorde det direkt efter skolan,hon tyckte det var skoj

finns ju massor av saker att göra, vad går du för linje?
http://www.homage.nu/

2005-06-26 19:55
ja tycker de är skönt att jobba. jobbar med ventilation. man får ju pengar o man har nåt o göra på dagen, de är ändå tråigt va hemma o dega hela dagarna bättre jobba få pengar o sen ut med polarna efter jobbet tycker jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-26 19:56
Hmm ja..det är det jag vill göra, kunna resa och så. Men det kan man ju inte göra hela livet om man vill ha familj och så. Vad ska man då göra?

Går samhälle språk :)

2005-06-26 19:57
gesus

Ja men då har du hittat något som du gillar och som passar dig och ditt liv. Det är inte det att jag inte vill jobba. Men jag vill inte ha ett vanligt jobb som man bara blir deppad av.

Thunder

Okej det låter skoj ....

2005-06-26 20:20
okej ja hajjar :) kapten är schysst, du bestämmer över hela båten o glider runt i fet uniform hähä. bra lön o sen jobba 3 veckor, ledig 3 veckor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-26 20:24
hahaha kapten! Fan va soft, fast egentligen vill jag bli pirat..men jag blir sjösjuk jättelätt :(

2005-06-26 21:53
aa de är nog inte helt fel. haha du får härda dig då :)

2005-06-26 22:31
jag skulle gnaga av mig ena armen för att få jobba med det jag är utbildad till istället för att gå arbetslös.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-06-27 03:12
jag är på jakt efter jobb nu, och kan bara inte me o jobba ngnstans bara för lönen. måste trivas. de är min enda nackdel. har skitsvårt o bara knega på när jobbet suger kuk.

behöver egentligen bara ngt skönt hal eller deltidsjobb. tyckte de var soft o jobba med barn, men de har ingen vikariecentral i malmö, så de e lite svår to komma igång med vikariat när man inte är uppväxt här... lite psyko o bara knalla in på valfritt fritids o höra om de har jobb..

vetefan. sitter o filar på ett cv, ska dra runt på stan imorn o höra om jobb inför hösten, o kanske några timmar här o där nu i sommar så man vet om de är ngt o satsa på.

men har fan ingen aning vart jag ska vända mig.

vill verkligen inte hantera pengar, dvs stå i kassa av ngt slag. freaks me out o hantera andras pengar.

men vi får se...

de som är jobbigt är att jag börjar få en stadig utbildning inom ngt jag absolut inte kan få jobb inom (omvärldspolitik)..
får väl maila UR,SR och typ tidningar o hoppas på praktikjobb....donno.

2005-06-27 15:08
Precis! Det är det som är det jobbiga, om man utbildar sig inom något man tycker är kul så kommer man förmodligen inte få nåt jobb överhuvudtaget. Men fotograf, är det svårt att få jobb som det?

Och på tal om pirater..finns det fortfarande?

2005-06-27 16:59
kommer jobba som kock. men de tycker jag är kul älskar mat å matlagning så jag har valt ett yrke som passar mej.. ska jobba kvar på det stället jag jobbar på nu 1 år efterskolan sen dra ner te gbg å jobba där.ska jobba på massa olika ställen sesongsarbete oxå i gottland osv.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2005-06-27 18:03
jag är montör, skitjobb men man får pengar. pengar som man kan göra roliga saker med....jobbet är inte allt mina vänner!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-06-28 22:30
broed Ja, så kan man också göra..om man nu gör det bara för pengarna :P

2005-06-28 23:18
Yeeeeah F17
nej, det gör du inte. Om du får ett arbete med bra betalt men elaka arbetskamrater och stressigt schema så föredrar nog de flesta ett mindre betalt arbete med bra arbetskamrater....gör man det bara för pengar så är man en endastående produkt av samhället.
Admin

2005-06-29 00:00
Beror till stor del på hur mycket du identfierar dig med ditt yrke. Du kanske bara jobbar för att kunna göra något annat vid sidan av, eller så jobbar du med något du verkligen trivs med och vill göra. Omväxling förnöjer, så om du byter arbete och trivs med det du gör så är livet omväxlande.

Tänk bara inte att lönearbete alltid måste vara grått och trist.

Jag har jobbat extra i en butik i snart 4 år nu, och det går upp och ner. Hade en period för ca ett halvår sedan då jag tyckte det var kul. Just nu suger det pung, verkligen. Det känns iofs som att hela min tillvaro gör det just nu, men jobbet gör det inte alltid bättre. Ibland så, för det är stort och finns mycket schysst folk, men oftast är det rätt illa. Samtidigt så tjänar jag pengar, och det är därför jag glider runt. Att arbeta i butik, och då arbeta helger, är nog det lättaste sättet att få extrapengar när man pluggar. Jobbar få dagar, långa pass, med mycket OB. Passar mig just nu, eftersom jag har ett annat mål i livet: att bli klar med plugget i Sthlm och sedan flytta någon annanstans.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-06-29 10:04
broed
Ja, det var ju det jag menade. Jag hade inte velat ha ett jobb jag hatar bara för pengarna. Då jobbar jag hellre med nåt jag tycker är kul och får mindre betalt.

2005-06-29 16:13
Yeeeeah F17
bra då gillar jag dig.

2005-06-29 20:34
broed Haha bra :P

BMAN Ja nåt sånt hade varit bra :)

Och då frågar jag igen, är det svårt att få jobb som fotograf?

2005-06-30 01:03
bli byggare

2005-07-02 01:52
jobba i ett halvår inom volvo anslut dig till facket direkt betala medlemsavgiften varje månad, sen mutar du en doktor så att du får ett intyg att du inte kan arbeta mer inom den branchen, Du får då 9000 kr i månaden upp till 3 år ( A-kassa) om du söker jobb samtidigt, om du då inte har körkort så söker du helt enkelt jobb som taxi chaufför eller liknande där dom inte kan annställa dig, Fast... Det gryma är att arbetsförmedlingen vet inte om detta för dom har inte rättigheten att kolla om du har körkort eller inte.. Pözz
2 PJÄSER

2005-07-02 01:53
Ps jag är kock o jobbar 6 dar i veckan med tider som 12-12 10-10 så tro inte att jag är någon glidare, har jobbat sen jag var 14 med olika jobb sammtidigt som plugget ds
2 PJÄSER