I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-05 05:19

Genuin lycka?

Varför blir man aldrig riktigt glad?

Känns som att så fort man löst ett problem så hittar/skapar man nya saker att gräma sig över. Vad är det för skum drift man har?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-05 13:03
jag vet fan inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-05 13:05
inte jag heller.

2005-07-05 13:14
vad ska man göra?

2005-07-05 13:27
ja du har rätt men det är svårt att hitta en bra balans. man måste samtidigt ha vissa krav på livet och samtidigt kunna slappa och låta allt flyta. och så känns det som att allt är så lätt att snacka om men svårt att leva efter.

2005-07-05 13:41
sen så tror jag att man måste ta vara på dom små tillfällena då man faktiskt känner riktig jävla lycka! för man kan inte alltid känna så. det är som att ha rena underkläder på sig varje dag, då känns det inte lika speciellt som när man har det ibland ;)

2005-07-05 13:46
om folk bara nöjde sig med att vara snälla och inte ta saker så jävla mkt förgivet, så skulle de flesta såna här problem raderas. om folk bara försökte se människor för vad dom är och inte ha så jävla bråttom med allting - ambitioner, vänner, livet i stort.

2005-07-05 14:16
mm fast jag fjällar tyvärr bort min roskilde sol :)

jag vill kunna vakna på morgonen och känna att jag är lycklig. det kanske är sättet. att chilla. men jag känner så mycket hela tiden för allt och alla och är typ för hypad i mig själv för att kunna chilla på riktigt i själen liksom. levnadssättet har jag inget problem med hähä..

2005-07-05 17:46
fuck den filosofin att mycket vill ha mer.

ge mej kärlek så lovar jag att min lycka kommer bli fullständig. Jag är inte en sådan som inte uppskattar det jag har förrän jag förlorat det, ty jag har aldrig fått mycket.

jag är en riktig livsnjutare.. ta bort min ångest och jag kommer aldrig vilja ha något mer.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-07-05 18:08
läs boken:

Flow Den ultimata uplevelsens psykologi av Mihaly nånting.

Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-07-06 16:31
jumpcut

jag fungerar inte så. jag spenderar alla mina pengar på saker som ger mej minnen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-07-06 20:52
Det är bra vänner och en partner som gör en som lyckligast!
Men sen är det också dom som kan göra det största helvetet för en med......
DuJa

2005-07-06 21:31
Broa_Fett
Fel!
Det är inte sant att det är så, folk uppskattar nog bara inte det dom ska tillräckligt!!
DuJa

2005-07-06 21:50
DerHundt
Haha!!
We have to keep you drunked ;)

Sångare

2005-07-07 02:21
Genuin lycka existerar bara mig veterligen i ytterst korta rus.
Såsom natten jag blev av med oskulden. På vägen hem från tjejen hoppade jag som en galning på stadens gator och inredning. Känslan la sig efter nån timme.
Eller dagen efter att jag tog körkort, när jag var inställd på att inte klara det just den uppkörningen. Det var ett fett lyckorus, men ungefär en timme efter la känslan sig.

Lycka, javisst. Men total lycka är svåruppnåelig. Handlar väl mycket om deg. Äh, jag droppar Dr. Phil-snacket.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2005-07-07 08:09
Jag tror man tar livet lite för givet.. Man tror hela tiden att allt man har kommer finnas kvar där för evigt, men det kommer det ju verkligen inte göra..
Jag är inte lycklig, har nog aldrig vart riktigt genom lycklig, men jag är otroligt glad för det jag har.. Mina vänner, min familj, capoerian, musik, m.m. Jag är otroligt glad för att jag är lyckligt lottad att få leva, att få upptäcka alla saker som vissa människor inte får.

Livet är inte alltid en dans på rosor, men man får försöka göra det bästa av situationen!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-07-09 05:56
oj, blev väldigt mycket snacka om materiella saker, handlar inte alls om det..

men jag antar att man håller sig lyckligt ovetande om missöden när man berusar sig själv med sin drug of choice.

2005-07-09 22:18
Hundten är djup.. kolla bara på klockslagen för hans inlägg.
Walk an live, talk and bum a claat ded´

2005-07-10 22:05
En förutsättning för att må riktigt bra och vara glad är att man också har sina dåliga perioder, då man är arg eller ledsen. Människan måste ständigt få utlopp för sin aggressivitet på ett eller annat sätt. en alltför monoton livsstil tror jag kan vara en förklaring till varför man aldrig känner lycka.

det är viktigt att integrera alla sidor av sig själv. ett sätt att upptäcka dolda sidor av sig själv kan vara att tillåta sin ilska och lära sig att uttrycka den. den som inte vågar bli arg kommer säkerligen att bli deprimerad eller rikta ilskan mot sig själv på något självdestruktivt sätt.

hoppas att ni förstog resonemanget

Fred!
fear and loathing

2006-04-30 17:27
Jag tror på på the oneness...allt är ett.Jag är du.Gör andra lyckliga och du blir själv lycklig.Vatten,vind o jord,det finns ett samband.Håll sinnena öppna,det finns så mkt som är så hårt inlärt.Positive energy..pz out
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"

2006-06-09 20:02
Knäck en bärs! Min lilla äääälskling knäck en bärs!

2006-06-09 20:25
Remember all ye that existence is pure joy; that all the sorrows are but as shadows; they pass & are done; but there is that which remains.

Livet är ren lycka, allting negativt är positivt, utan allt skit som händer och har hänt i våra liv hittils skulle vi inte vara dom personerna vi är heller, allting är oundvikligt endå, förstå, bli lycklig, lev NU! NU NU!!!!!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "