I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur lever man?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-10 00:29

hur lever man?

Fyfan jag får ångest... för att jag inte tar vara på mitt liv.
Jag vet att jag måste..å jag vill.. men jag kan bara inte.
jag är helt jävla handlingsförlamad.

Nu har jag precis städat i mitt rum å hittat massa gammla skolkataloger å sånt.. å jag får ångest av att se alla dessa mängder av människor i skolkatalogerna som är döda nu, sjukt många som dött för tidigt..och här där jag bor dör det unga människor varannan dag eller nått känns det som..och jag vet det.. jag vet att vem som helst kan dö när som helst, även jag, men ändåså kan jag inte se till att ta vara på mitt liv.
Den enda som kan fixa det är jag..ingen annan kommer göra det åt mig.. jag vet allt det där.. men jag gör ändå ingenting åt det..och jag vet inte hur jag ska ändra på det.

Jag har semester nu.. 4 veckor.. det är meningen att man ska göra massa roliga saker då.. resa å uppleva eller göra vafan som helst.. men jag har inte ens nån att dra till stranden å bada med.. jag känner inte en jävel där jag bor..å dom få jag känner är antingen ute å reser på obestämd tid..eller jobbar.
känns helt meningslöst att ha semester..jag kunde likaväl ha jobbat.

ja d här känns ju jävligt positivt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-10 00:31
Cheer up darling! Det finns många vänner och roliga saker för dig ute i världen.

Shine.

2005-07-10 00:32
tråkigt. flytta till nåt roligare ställe? ut på krogen träffa nytt folk? de blir till va man gör de
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-10 00:34

roliga saker.. ja det vet jag..
det finns mängder av saker jag vill göra.. å som jag hade kunnat göra.. men jag är som sagt handlingsförlamad å gör oftast ingenting. förutom på dom flesta helgerna då festar jag igen all tråktid jag har haft.
men det är jobbigt att inte ha nåra vänner som bor i närheten.

2005-07-10 00:36
gesus

jag vill bo i gbg.. men det är så jävla svårt att fixa lägenhet.
längre bort än d kan jag inte flytta..för vill ha kvar mitt jobb.. så lätt e d inte att få nått annat..å jag gillar mitt jobb.

mm.. men man kan inte gå ut själv på krogen.
d vågar inte jag iaf :)

2005-07-10 00:54
okej, schysst att du trivs med jobbet.

njae de kanske inte är så kul men de skadar ju inte att testa?
klart du vågar, bara glida in beställ nåt i baren o softa så kommer de säkert fram nån gentleman som ser dig stå där helt ensam :)
eller ta upp nån gammal hobby kanske? de är viktigt att träffa nytt folk o va inte rädd för att själv ta kontakten, du har ju aldrig nåt att förlora, bara vinna så kör på

2005-07-10 01:15

ja..eller mitt gammla jobb iaf.. har blivit omplacerad till hösten så då ska jag börja på ett nytt jobb.. men d blir nog bra d oxå.

själva det att gå ut själv skulle jag kunna tänka mig att göra..
men det är det när man ska hem själv sänn på natten d e det som jag inte vågar.. är värsta paranoida av att gå själv på natten..tror jag ska bli mördad å sånt.. å det är väll inte så konstigt iof me tanke på att sånt händer rätt ofta.

2005-07-10 01:24
man lever som man lär. gör en massa "nya" saker, glöm bort ditt "gamla" liv, fvcin spendera dina dagar att leva livet
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2005-07-10 06:05
DEt är bara och glida, inte ha så höga krav och förväntningar, det är när man har det som allt skiter sig. Ta dagen som den kommer, slappa, läs, lyssna på musik och se på film eller sitt och dega på ett fik i city.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com

2005-07-10 13:03

jatack.. d har jag alltid velat börja med.
synd du inte bor i göteborg.