I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett litet problem

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-12 02:45

Ett litet problem

Okay jag har en "kompis" som har ett problem... ;)

Det är så att han har en vän som han gillar lite sådär, hon är söt, snäll och riktigt trevlig. Dom delar i stort sett samma värderingar och kan ha intressanta diskussioner. Det är bara det att det aldrig riktigt hettar till, hon tror att han är jättekär i henne (vilket han inte är) men hon är verkligen kär i honom.
Det har väl funkat okay hitills, dom är inte ihop som ett par men dom har det trevligt tillsammans och hon skulle jättegärna vilja gå vidare.

Men så för ett par dagar så träffade min kompis en annan tjej som svepte in som en orkan och röjde upp en massa sedan länge glömda känslor, det kändes verkligen perfekt från början. Hon var rätt fram och visst vad hon ville och var inte rädd för att visa det. Han har bara kännt henne i några dagar men det känns som dom har kännt varandra i flera år. Det är bara det att deras värdering och åsikter ligger ganska långt ifrån varandra, dom kommer verkligen från två olika bakgrunder. Men han känner lite som att det inte spelar någon roll, att kärleken står över allt det där, och INGEN har fått honom att känna så mycket så snabbt så det måste ju vara rätt?.

Vad ska han göra, vem ska han sattsa på? tjej nummer 1 känns verkligen trygg och det finns mycket att bygga på och känslorna kommer kanske senare. Medans tjej nummer 2 kan blåser bort ifrån hans liv lika snabbt som hon blåsste in i det, men skulle det funkar så skulle det antagligen vara det bästa han har varit med om.

lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2005-07-12 04:58
Dethärharjagdrömt : Word to that!

lilmalik : Man kan känna för nån som kompis.. enought!? Vadå känslorna kommer sedan.. finns kemi, så finns det.. drop it... peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-12 05:42
om det nu är så att nummer ett är säker så finns hon kanske kvar där sen också. satsa på nummer två.
det hade jag gjort

2005-07-12 12:11
jag skulle ta de självsäkraste, smartaste o rikaste av dom :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-12 14:36
Och jag förstår vad ni menar men 1an är väl mer än en vän, det är bara det att hon är den trygga försiktiga blyga typen så kanske inte uttrycker sin känslor så bra. Medans 2:an är som en orkan som man inte riktigt vet var man har, han kanske försvinner om en vecka igen.
Så är det ändå värt att sattsa på passionen även om det är mycket större risk att det slutar i total katastrof,. än att kanske få kärleken portionerad i små doser men antagligen håller destu längre?.
Ähh jag kan inte uttrycka mig.. får skylla på värmen eller nåt, hoppas ni förstår vad jag menar iaf.

2005-07-12 15:25
jag tror det är så att människor söker efter den som komplementerar sig själv på bästa sättet.?? dvs man vill inte ha någon som tycker och tänker exakt likadant som en själv.. utan man vill ha lite av motsatsen. ?

men om du vill bli ett geni så skiter du i båda... kärlek dödar hjärnceller och håller ditt intellekt tillbaka..

2005-07-12 15:36
lilmalik

Jag blev utsatt för en flicka a lá modell nummer 2 som du beskrev.
Iofs är det nog skillnad i ålder om du nu är 33.

Men i mitt fall så försvann hon nästan lika kvickt som hon kom in i mitt liv.
Hon var fett kär i mig och jag var den förste som fick henne att känna
så... Men det var annat som spökade (hennes ex),
kanske inte är så i ditt fall.
Men ändå. värt att tänka igenom...

2005-07-24 22:49
Nr 1.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2005-07-25 00:45
Moget

2005-07-25 23:58
Svaret är givet. Ditt sätt att beskriva dom två speglar vad du tycker om dom. och om du frågar mig så känner du mer för nummer två. allt som är fast förflyktigas, inte ens kärlek är för evigt, satsa på tjejen du känner mest för just nu, i detta ögonblick. i det här fallet är det tjej nummer 2.
"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2005-07-26 00:27
mah brovva disskussioner är intressantare om man inte tycker samma... dock får det kanske inte va så att du står å väger mot komunisthållet och hon är ordförande i muf.... men annars så föj dina känslor men ha 1an på tillväxt =)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-07-26 05:50
Antingen passar man bra som likheter för att man har så mycket gemensamt, eller så passar man bra som motsatter för att man har så mycket i utbyte. Det där väldigt olika...

2005-07-26 14:36
Ta tvåan och njut medans du kan. Men för guds skull såra inte 1an.

2005-07-26 22:19
d går ju inte