I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Optimist Vs Pessimist ?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-14 03:53

Optimist Vs Pessimist ?!

Jag har funderat på det här länge! Är jag pessimist men vill inte visa att jag är det, genom att jag är optimistisk då och då? Eller är jag optimist som vill så gärna vara negativ för att optimism bara är jobbigt och ansträngande? Men, är man optimist när man klassar optimism som ”jobbigt” ? Det e väl lite för negativt för att det ska kunna vara positivt eller hur!?

Får höra då?!..Optimist Vs Pessimist!

(..Slutsats: Jag är en pessimist som gillar att leka optimistisk..Hm?)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-14 08:19
eh okej man blev helt sjuk av att läsa det där ^^
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-07-14 08:55
Du är nog en optipessist.

2005-07-14 10:33
"Pessimism of the Intellect, Optimism of the Will "
Man kan ju inte säga att man är antingen optimist.. eller pessimist i alla tillfällen..
det finns tillfällen då optimism passar bra.. o det finns tillfällen där man bör vara pessimistisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-14 10:39
är det nåt man kan styra över? hade jag ingen aning om.

2005-07-14 10:42
junkgirl
såklart man kan.. man kan ju styra över om man ser på det på ett positivt sätt.. eller om man ser på saker på ett negativt sätt..

2005-07-14 10:48
Lynguistic P20

mjo, men det är ju inte samma sak som att vara optimist eller pessimist.

optimist - person med ljus livssyn.
pessimist - person med mörk livssyn.

trodde inte att man kunde välja. antingen ser man inga möjligheter eller så ser man bara möjligheter.

äsch.

2005-07-14 10:50
junkgirl
Är det inte ofta så att deprimerade personer ofta har en väldigt negativ syn på allting.. och genom en hel del terapi så kan man börja se på saker på ett ljust sätt sen.??

Sen e ju ingen antingen pessimist eller optimist hela livet ut.. det tror jag verkligen inte på..

2005-07-14 10:58
Lynguistic P20

jo, och då kan ju personen inte välja eftersom den är sjuk.

nä, jag tror inte att det finns renodlade optimister eller pessimister. inte helt friska iaf. inte ens under perioder av livet. om de som sagt inte är sjuka alltså.

2005-07-14 16:35
Lynguistic -> du har aldrig tänkt tanken att du är en Realist?
Omnia est Faeces

2005-07-14 17:59
Hedman P21
Noppe.. den tanken har inte korsat min hjärna. =)

2005-07-14 18:16
tycker man det är jobbigt att vara positiv är man pessimist ;P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-07-14 20:33
njää.. det har o göra med vilket humör man är på. vissa dagar så är man glad och e optimist i det stora hela dock inte dumt glad åt allt, jag menar det handlar ju om att kunna se saker som dom är inte bättre eller sämre än vad det är
shimmy shimmy yo

2005-07-14 20:59
omotiverad optivism är ju dock den bästa:D
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-07-15 01:03
tack, tack :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Rappare

2005-07-15 01:25
jag är så pass optimistisk att jag inte har nån glädje av det för jag brukar hoppas in i det sista och även när det står i sten skrivet att jag misslyckats så fortsätter jag tro på det tills jag blir helt knäckt på slutet innan jag fattar att det inte gick.
facebook.com/idiomatisk - fan page