I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-15 14:40

Matrix

Tror ni att vi lever i en värld som egentligen inte finns, som är skapad av våran hjärnor ?
att allting runt omkring egentligen inte är där, men bara för att vi tror att saker o ting ska vara där så är dem där skapade av hjärnan.

vad säger ni ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-15 14:42
Massa atomer samlades. Sen sprängdes det. Sen skapades jorden. Sen hoppade vi ut från vattnet och sa wää!

2005-07-15 16:58
säger att det väl kan vara så men livet är tillräckligt bra för att det inte ska spela ngn roll
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-07-15 17:10
jag hatar när folk säger "du har kollat för mycket på film", men för en gång skull måste jag säga det..

2005-07-15 18:07
Rip oss männsikor.

2005-07-15 18:17
Jag tycker det låter väldigt otroligt att andra medvetanden skulle existera om världen "egentligen" inte finns. Solipsism eller realism låter vettigast. Bara jag eller resten av världen också. Men nej, världen finns antagligen den med.

Däremot så tycker jag att världen verkligen finns i matrix. Frågan är bara hur den finns, inte om den finns.
I'm back!

2005-07-16 22:59
Tror ni att vi lever i en värld som egentligen inte finns, som är skapad av våran hjärnor ?
Det är väl ganska självklart att det är så.. Jag menar.. allt som vi känner och som vi ser och som vi hör är signaler som kommer till kroppen som våran hjärna sedan tolkar... Så om vi inte hade haft syn känsel hörsel eller nått sånt så hade världen ju inte funnits.. Så världen skapas av våra hjärnor JA:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-17 11:51
Klart det är så! Det kallas Svensonlivet, där vi tror att matriella ting är lycka, och att tjäna pengar är liv.
Där vi tror att vi kan ersätta sociallivet med TV, och tror att vi bestämmer över sverige genom att välja ledare var 4e år...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-07-17 16:45
Jag såg ett uppträdanden av David icke i tre delar och på sista delen så snackar han mycke om mer bizzara grejer bland annat detta med matrix att alla saker och ting egentligen inte finns, att alltind bara är skapad av hjärnan.

Han berättade också om en intressant grej..

Det var en fest, och där va en hypnotisör och han hypnotiserade en kille och sa att du kan inte se din dotter mer.
Sen innan mannen väcktes så ställde dem hans dotter rakt framför honom. Sen efter han knäppt med fingrarna eller vad det nu va han gjorde så kom han till igen och bara kollade rakt ut, han kunde inte se sin dotter, och hon stod framför honom!
Sen gick en man bakom hans dotter och höll en klocka bakom hennes rygg, sen så frågade de honom om han kunde se klockan? han bara:
- Ja jag kan se den.
Han kunde till och med se inintialerna på klockan.

Sen så berättade david icke om en annan händelse:

En man som hade fete cancer i kroppen blev behandlad hos en doktor och doktorn gav mannen en spruta och sa att detta va nån ny medecin mot cancer som är jätte bra och att de kommer behandla hans cancer .. jaa mannen fick den på en fredag, sen på måndan när läkaren kom tillbaks så va mannen upp ur sängen, och han hade inte varit det på flera veckor.
Han va frisk i ca 2 månader hans cancer va i stort sätt helt borta tills han fick läsa i tidningen att medecinen han fick inte funkade . Plötsligt fick han sin cancer tillbaks, så han fick åka in till läkaren igen.
sen så sa läkaren nej vänta nu ska du få riktiga grejer (han fick "placebo" piller dvs piller som inte hjälpte nånting, typ låtsas piller).
Sen efter han fick det så ble han frisk, det gick månader och allting var bra tills han läste att den medecinen han fick hade bestämts i domstol att den skulle läggas ner helt för den hade ingen typ av inverkan.
Mannen dog av cancer ...

rätt så intressant hur kraftfull hjärnan kan vara.

2005-07-18 15:29
ja, tryck; upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, b,a.
I'm back!

2005-07-19 15:34
Doggland F0
Nä, få fram tänkmenyn, och knappa in "kärlek", och tryck enter, så ska du se att många hinder försvinner!
:P
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-07-20 00:44
att du kollar för mkt på matrix
en död moderat är en bra moderat