I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Andliga väsen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-17 00:09

Andliga väsen?

Jobbar natt på ett ställe, e där nu..

För en timme sedan hände följande:
Jag hör duschen gå igång inne på toaletten, kliver in och ser duschslangen ligga på golvet och spruta ner hela badrummet, jag försöker stänga av kranen som visar sig redan vara avstängd??? ser att det är ett hål 1 dm nedanför själva duschmunstycket, det ser ut som nån stuckit en kniv i slangen ungefär...jag blir allmänt nojig men plötsligt slutar det spruta vatten???

Jag befann mig typ 10 meter ifrån badrummet och skulle garanterat hört/sett om nån gick in och satte på kranen och gjorde ett hål i duschslangen så det här känns jävligt olustigt...

Försöker få ut en rimlig förklaring som att det kanske var massa vatten kvar i slangen och att slangen e gammal så att det brustit upp ett hål bla bla bla..Men jag vette fan asså?!?! Det sprutade vatten alldeles för länge för att det ska stämma, + att den duschen inte använts på ett bra tag..Saken till hör att jag hört andra här babbla om att det hänt konstiga grejer etc..

Lagom kul och tillbringa natten här nu, hehe!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-17 00:11
ajfan.. lycka till ponken :)

nejmen ingen har ju dött eller hur?
och det lär ju inte hända mer än 1 skumm grejj denna natten tror jag.

2005-07-17 00:11
skrämmande...

2005-07-17 00:13
men håll oss updated om nå mer händer... du kan ju ringa nån kanske...
fasst d blir ju iof bara ännu värre om personen inte svarar då känenr amn extra mkt obehag, som om telefonen inte vill låta en koma framm så strunta i det...

hmm....
nejmen snacka me nån polare på msn.

2005-07-17 00:25
nice! när jag jobbade natt på mitt älskade sjukhus så larmade det från ställen där ingen fanns, och där ingen kunde ha larmat från.
och när jag tog rökpaus och åkte längst ner till kulvertarna såg jag längre bort, typ två hisshallar och tre korridorer ifrån, en vitbäddad säng som stod helt övergiven. när jag kom tillbaks från rökpausen stod den en hisshall närmare, fortfarande helt övergiven.
det var rätt läskigt just då.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-07-17 00:27
snorty F21

sjukhuskulvertar vägrar jag vistas i om jag inte får ha en sjukhussparkcykel med mig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-07-17 00:30
Misery_chick

jag fick panik på en sån förut, det var en liksäng som kördes av en helt vanställd människa mot likfrysen, längst ner i de kulvertar som det aldrig är några i ... jag körde så snabbt jag bara kunde därifrån, och irrade bort mig.
det bor ju en galning i kulvertarna på södersjukhuset, det påstår iaf alla.

2005-07-17 00:32
snorty F21

på DS så vägrar psykiatripersonalen gå ner i kulvertarna, de vägrade också berätta varför...det var lite creepy, men jag snurrade runt där ändå på min blåa lilla spark, irrade bort mig ett par ggr jag med...

nä usch, kulvertar är jag glad att jag slipper numera.

2005-07-17 00:53
en gång... jag hade satt på badvattennet, jag glömde avc det och kom på det alllllllldeles för sent, ca. 2 h för sent!!! givetvis var jag beredd på att få torka upp rejält i badrummet då jag sprang mot det samma. Jag dundrar in och finner att badvattennivån är alldeles perfekt och kranen är avstängd.. Jag blev fullkomligt paff och kunde inte erinra mig att jag någon gång gått och vridit av kranen. det är ett mysterium än till denna stund...
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!

2005-07-17 02:08
fattar inte varför jag läser det här vid den här tidpunkten....
scary shit :o
0:7, scientific researches.Better get in thru your brain.

2005-07-17 02:10
massa vatten kvar i slangen och att slangen e gammal så att det brustit upp ett hål bla bla bla... kanske låter långsökt... dock mindre långsökt än att det var en ande som hade gjort det:P...
What would macgyver do?

2005-07-17 02:24
hu hu hu.. scary.
Min syster skulle duscha och hon hade inte satt på kranen ännu. DÅ sattes duschen igång av sig själv och ramlade ner från ställningen och sprutade vatten överallt. sedan när hon skulle gå ut ur badrummet så kunde hon ej få upp dörren så hon vred på låset för att checka om det var olåst och det var det.. och tryckte, men dörren satt fast. Och hon visste ju att den var upplåst så hon tryckte och tryckte.. sedan fick hon upp en glipa och fortfarande tog det emot! Som om nån höll emot! Sedan så släppte nån... och dörren öppnades... tomt... ingen där...

(hände i vårt förra hus.. massa skumt har hänt där, skrev om det i nån annan tråd) scaary skönt de sålde huset!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-17 02:26
fyfan va läskiga grejer. ska aldrig flytta till nån stor jävla tom villa

2005-07-17 10:42
Kan medela att natten varit lugn i övrigt iallafall!

2005-07-17 12:21
en gång för ett par år sedan så vaknade jag av tvn i rummet bredvid bara slogs på, ni vet sånt där irreterande ljud+flimmer, typ vid 03.00 på natten, jag vågade inte gå iväg och stänga av. Men jag var ju tvungen till slut, och igen var där. Och dessutom har jag flyttat in i det rummet nu, flyttade in iförrgår :P

Forumsignatur:

2005-07-17 12:43
stackare..jag skulle skita på mig, bokstavligt talat

but hey, that's just me.. hang on there!
här får du lite kärlek

2005-07-17 12:46
haha jo, jag är lite smårädd att det ska hända nåt :)

Det har hänt mycket skumt på nedervåningen :O
Forumsignatur:
Poet

2005-07-17 13:12

min mamma var hemma hos min morfar och städade lite
för han har dött nu och det ligger kvar en massa grejjer,
iaf så höll hon på, sen plötsligt hör hon BAM BAM,
hon kollar och ser att toalettdörren, som var stängd när hon
kom in i lägenheten är nu vidöppen och en kvast som låg lite längre
bort ligger på marken.

när hon gick därifrån sa hon "hejdå pappa, går nu så du kan
få spöka ifred"......
What I said, yo!

2005-07-17 13:54
ajg såg nå program där dom motbevisade såna hära grejor.. och i många av fallen så är de folk som går i sömnen som gör saker utan att veta om det... dom kan göra ganska galna saker faktiskt... men de e ju kanske inte svar på dom flesta sakerna i denna tråd... :P

men tänk på det! ;)

Peace...

2005-07-17 18:41
rino : jao.. folk som går i sömnen kan smälla igen dörrar mitt på ljusa dagen när INGEN är hemma... utom jag.. :P nooooo oh nooo.. that's a ghost.. scary som fan!.. och så kan saker försvinna och sedan dyka upp där igen på samma plats.. fast ingen har varit i det rummet sedan man såg att det var borta= ? Hustomtar.. kanske :P haha

2005-07-17 19:51
Misery_chick

mm, tänk dig att ett gäng zombies får vittring på en när man går runt i de där kulvertarna. det är sånt jag tänker när jag irrar runt där nere. usch.

2005-07-18 04:11
rikeman P17
Nu när jag tänker efter så brukade just sånna incidenter av tv typen hända, i min lillebrossas rum.. Tv solgs på lite då och då under natten, jag fick gå och släcka den någon gång under veckan.. Men så tröttande vi på den och satt den i gaderoben.. Han fick en ny tv den jävlen!.. aja..
När jag tänker efter så hände det samma sak där.. vet dock ej varför, tillslut så insåg jag att det var något med andar/spöken.. aja. den brukade alltid sättas på av sig själv på olika kanaler. jag var är van att plugga om natten så var det endast jag som märkte det i familjen.. ingen annan vet om det.
Jag vet att det är saker som försigår hemma hoss morsan..det har hänt en massa konstiga saker. Men det mest avskrämmade var då min lillasyster sa sig såg en kvinna i natten som var i hennes rum,,, Hon är nu för gammal för att komma ihåg det, som tur=).. Min mor tog någon person till huset, numera har det vart lugnt sen vi skaffade våran katt=).. hehe.. för 2år sedan.. Loco(min katt) är OND!!, Ond mot ondska skall jämna utvaranda=)..

2005-07-18 10:39
Läste att nån nämnde att en tv gått igång, vanligaste anledningen till detta är att dvd eller video står igång på AV-kanalen, när dvd'n/videon inte har används på ett tag så stängs den av "standby" och då slår de över till tv igen vilket förklarar att tv'n "gick igång av sig själv". Så nu behöver ni inte tro att de spökar längre om de händer.
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!

2005-07-18 10:50
La_Latina

var det en trädörr? för det kan ju faktiskt förklara en del. jag har fastnat inne på badrummet efter att ha duschat för att vattnet får trät att svälla och det är nästan omöjligt att få upp dörrjäveln.

2005-07-18 14:26
Junkgirl: Det har aldrig hänt nåt mer.. plus min syster fick upp den.. alltså en stor glipa...sedan så tryckte hon med det var då NÅN som höll emot! Sedan släppte den "personen" och dörren flög upp.

sedan fick hon upp en glipa och fortfarande tog det emot! Som om nån höll emot! Sedan så släppte nån... och dörren öppnades... tomt... ingen där...

2005-07-18 14:54
La_Latina

...och jag säger att jag har varit med om samma sak, fått upp den en glipa och sen som att nån släppt taget. hela träramen svullnar upp, klart att det tar emot i olika omgångar.

2005-07-18 15:07
Junkgirl : Du förstår nog inte vad jag menar.. STOR glipa som man kan få ut två armar igenom... då sitter den ej fast! Plus vi har fläkt i vadrummet... (så det ej skall bli fuktigt) plus har ALDRIG hänt mer än en gång osv... PLUS det hände det där med duschslangen.. PLUS det har hänt massor med andra skumma grejer..

en snäcka som flyger ner från tv:n.. glider fram till våra fötter.
den hade räfflad undersida.. testade igen att sätta på volumen ännu högre och lägga den vid kanten, den ramla ej. Sedan så puttade vi ner den och den ramlade rakt ner som den borde ha gjort första gången med...

förklara det då??

2005-07-18 15:13
La_Latina

såja såja... jag motsätter mig bara själva dörröppnandet. jag menar också att glipan varit så stor att man kunnat få ut armar eller ben eller vad man nu vill stoppa där. det andra kan mycket väl vara spöken, det har jag inte sagt emot. jag tror på spöken, men just dörrgrejen finns det en väldigt enkel förklaring till. fläkt eller ej, trä sväller om det kommer vatten på det, och då blir det svårt att öppna dörren.

2005-07-18 15:16
Junkgirl : Jao men som sagt det kom aldrig vatten på den ..
men du menar om luften är fuktig alltås kanske? jao.. mycket möjligt.. men pallar ej med att försöka hitta logiska förklaringar, för 90 procent av fallen så griper man efter halmstrån.

Men oavsett... da truth is out there ;)

2005-07-18 15:20
La_Latina

precis, det är det som är det fina med spöken, man kan aldrig veta. ^_^

2005-07-18 15:32
junkgirl : Well I feel them, they show stuff... they are there!

Så har du aldrig varit med om nåt spökeri då??? :P

2005-07-18 16:02
Hehehe! Varför ska alla andliga väsen göra så löjliga saker? =)

2005-07-18 16:05
snorty F21

jo, det är ungefär såna tankar jag också fått, har aldrig varit i kulvertarna på SöS, men både i DS och S:t görans så är det massa underliga ljud och grejer...

som sagt, way glad att jag slipper dem nu ^_^

2005-07-18 18:10
La_Latina

jodå. klart att jag har. min katt spökade för mig i ett par år efter att han dog. saker flyttar sig, men det kan iofs lika gärna vara småfolket som busar. när jag var femton såg jag en annan kvinnas ansikte innanför min kompis ansikte och hon såg ett annat innanför mitt. småsaker som de flesta är med om alltså. folk som viskar mitt namn när jag är ensam, musik eller andra ljud som bara jag hör. sånt.

2005-07-18 20:07
junkgirl : hade ja inte varit så öppensinnad som ja är.. så skulle ja tro att du höll på med ..*harkel* olagliga substanser.. ;) But I feel ya! Måste vara scary som fan.. :(

2005-07-18 22:35
La_Latina

ne. jag vet ju att det inte är farliga saker det rör sig om.

2005-07-20 02:24
snorty, tack för inspirationen! vanställda människor som skjuter likvagnar framför sig, här ska det ritas!
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2005-07-20 02:41
känns som om jag skrivit det 100 gånger men endå.. när jag kom hem till ett tomt hus en natt ropade jag hallå av ren reflex, trots att jag viste att det inte fanns någon där. Men överaskning! en väldigt främande röst frågade från ett mörkt vardagsrum vem jag letade efter.

försökte inbilla mig själv att det bara var en hallucination.. men nje.

ett bra tag efter att det hade hänt satt jag å knappa på en miniräknare hemma.. så ringde mobilen och jag svarade. när jag sedan återvände till miniräknaren står namnet på personen jag pratat med på miniräknardisplayen.. vääldigt ofett.