Nostradamus
Satt och läste en analys av Nostradamus spådomar (nörd, jag vet) som hette Invasion of Europe. Sammanfattningsvis går alla analyser ut på att krossa Nostradamus och hitta fel. Nostradamus spådomar om vår tid handlar nästan uteslutande om muslimer och hur de är antikrist och ska invadera Europa. Analysen är skriven av nån ilsken mupp typ -98, innan 11 september och allt så han drar den enda slutsatsen han kunde tänka sig: Nostradamus måste prata om massimmigrationen till Europa. Muslimerna tar över Paris med tvättlinor och osnutna barn typ. Sen sprängdes London och vad ser jag på tidnings-rubrikerna? "Invasionen av Europa är igång". Lite obehagligt... Måste fortsätta läsa vad som händer sen! Vet inte riktigt vad jag ville komma fram till med detta förrutom att det var det mest creepy sammanträffandet jag varit med om.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for... www.pawshop.se
Hehe..journalisten hade säkert läst samma sak och förstod slagkraften i rubriken=)
Peace
Det var ju samma tjafs om Nostradamus 9/11, "åh, de två tornen" jeeze, läs direktöversättningarna av spådomarna istället. Mer luddig lektyr får man fanimej leta efter. Nostradamus (om det nu ens var spåman, och inte bara astrolog) har (om det inte var någon annan) skrivit så mycket skit som man kan tolka till precis vad man vill. Vill du ha en spådom av mig: Asien kommer att bli invaderat av Amerikanerna. (sannolikheten talar ju för att det kommer att hända NÅN gång.)
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
i de analyser jag läst så likställs antikrist med rysskommunismen. äldre upplagor, annan världspolitisk situation. någon som vet mer precist var stycket om 9/11 ligger eller vad det ansågs tolka innan 11:e, jag sitter och bläddrar i min upplaga från 1981, hittar det inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
punkK: jag är också skeptiker. Författaren av boken också, men även fast han försökte slå hål i varenda spådom och skrev att "om inte det här händer innan 2008 så händer det inte" så biter han sig själv i röven på nåt sätt. Nu har det ju hänt - "muslimerna" invaderar Europa, trots en skeptikers tolkning. Tvillinggrejen är bullshit tror jag, var det inte nån som bara hittade på den från ingenstans.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
tvillingsaken avslöjades som fake kort efter 9/11.
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
nån som har läst berättelsen om nästradamus med joakim von anka och kalle i huvudrollerna? asball
var det han den coola tecknaren, Don Barks eller vad han nu hette? Som alltid gjorde en miljon detaljer i bakgrunden och tog med dom på bildande äventyr i olika länder?
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Don Rosa. Carl Barks är han som i princip är Kalles pappa.
Redline!
reina : Inte för att hoppa på folk och sådär, men whut? menade vår käre nostradamus att muslimerna är eviiil nu också? Har aldrig hört talas om just denna spådom? Faktiskt... Som sagt skriver man en bok för tillräckligt länge sedan så kan ju det garanterat hända sjuka sammanträffanden. Typ om cirka 200 år kommer muslimerna invadera europa. Står det ingenstans om Amerika (da big devil Bush?) Då hade jag också trott och varit en "anhängare av Nostradamus". Cuz vad bush har gjort mot världen är få som lyckats med tidigare. Hjärntvättat en halv värld! Well, har inget emot muslimer, men har något emot terrorister!!, och de finns i alla länder, i alla kulturer, med alla bakgrunder! r e s p e c t
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wiseass... :)
reina : Guess ya not talking to moi?
La_Latina: nej! Dr.Octagon var det riktat till! Och om USA - jag tror Nostradamus skrev sitt shit på 1500-talet, USA var väl knappt annat än en lite övervuxen ö med vildar på på den tiden. Europa var jordens centrum, det fanns inget annat. Dessutom var Nostradamus fransman och Frankrike hade stora problem med Nordafrikaner på den tiden vilket förklarar muslimhatet.
reina: JA därav så var det ej nåt han förutsåg ju.. utan bara hans allmänna uppfattning.. hade han förutspått ett AMERIKA! :) så JA... men NEJ så ja, gillar ej honom.
La_Latina : icke direkt översatt: från englands öar västern skall befrias: det upptäckt blev, först lågt, sen högt blir satt i styvsint skottehop det missnöjt skrias, de uppror gör en kvav och regnig natt britannierön skal ha en äldre syster jämnt femton år förrn brodern liv skall få: då givna löften henne håller lyster skall hon i vågens riken framåt gå. översättningen översätter ordet escotiques (klanfolk) vilket lika gärna kunnat vara indianer istället för skottar. ordet skotte kommer ur ordet klanfolk enligt denna (inte för pålitliga) källa. systern och brodern i andra syftar också till frankrike. det var femton år mellan det att amerika blev republik, om man räknar från ett slag som jag inte minns namnet på och det att frankrike blev detsamma.
så enligt vissa förutspådde han amerika.
CameraObscura : Jag tror på många saker. Spöken, synskhet och mediala förmågar och shit.. men asså.. tvivlar på Nostradamus.. men som sagt vet för lite för att göra annat än att tvivla.. ja tvivlar tills motsattsen bevisas. Helst då genom att ha ett snack whit da man himself. Är ej så medial myself så kan nog ej åstakomma det! :)
La_Latina. själv tror jag inte på honom häller, tänkte bara säga det där då jag tyckte mig läsa att du inte trodde han förutspått amerika.;)
CameraObscura : Jo enligt texten låter det ju som han gjort det.. men det är ju väldigt ehm... svävande.. :P Till ALLA : men, men.. han hade tydligen förutspått hitler -nästan- med namn... Nån som vet vad det var han "hette" i spådommen??
Nostrandamus skrev att tvillingarna skulle falla på breddgrad 40 när himlen är full av eld. New York ligger precis ovanför breddgrad 40. Nästan rakt på.
mantis : alla fick la dessa spam-mail där det stog så jao.. men kära du, det är fejk! Står nada om det i hans skrifter.. word to me!
La_Latina: hister har jag för mig
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
La_Latina Jag fick inte det spamet. Men jag kan iofs mycket väl tänka mig att det är fejk för jag har inte hittat det själv i boken.
jag hittar det inte häller i boken. finns dock ett stycke där det står att staden i staden skall falla. manhattan i new york?
han har ju förutspått winston churchill med initialer.
Han kan inte ha spått amerika era spån! Amerika fanns redan när han levde. Däremot tror jag mycket på det han har skrivit..har läst hans bok
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
PeWi P19 amerika som självständig stat och land. inte som kolloni eller vildmark.
ok...jo kom att tänka på det efter att jag hade skrivit. Han spådde att FN skulle försvinna! Ganska läskigt ändå
Han spådde att muslimerna skulle bli krossade.
att hans texter är svävande sägs bero på att han inte ville bli halshuggen. Dels var astrologi inte särskilt okej och dels flög det runt mycket häxanklagelser som han ville ducka. Plus att det man kan tolka in det mesta i luddiga spådomar, som alla redan påpekat... Saddam är i alla fall utpekad som antikrist. Och Usamas första riktiga bombning är förutspådd med datum.
Han förutsåg "Hister" som han kalla Hitler, fel med en bokstav är inte så pjåkigt. Fast nu kan jag även ha helt fel då det är 5 år sen jag såg dokumentären om han.
Han spådde att det skulle flyga grisar över Polen under andra världskriget?
Hörde från någonstans att han hade sagt något i stil med "efter de två tornen har falligt börjar 3:e världskriget" vi är fucked hur som helst Olja, kaffe och Eu........
reina F22 känns lite skumt att han skulle varit rädd för häxanklagelser och att astrologi skulle varit farligt, med tanke på att han var hovläkare och siare åt kung henrik II, och räddat dennes liv genom spådom och att hans bok blev en av de bäst säljande böckerna på sin tid.
FN skulle försvinna i och med 3:e världskriget
Rainman P21 Piloterna såg ut som grisar med dendär masken.
reina : Saddam är i alla fall utpekad som antikrist. jaså? Kopia på texten? Enligt Koranen skall de iaf vara nån annan :) whutever! Och Usamas första riktiga bombning är förutspådd med datum. Du menar den på 90-talet? För 9/11 var ej förutspått iaf.. internet-rykte bara!
Det är 3 personer som han skrev var dom 3 antikrist! 1.Napoleon 2.Hitler 3.Mabus Den 3:e har inte kommit ännu men han ska ha ett namn som liknar Mabus!