I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag bubblar av ilska

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-21 21:29

Jag bubblar av ilska

Just nu för några minuter sedan så började en nära vän till mig chatta med mig på msn.

Han verkade inte direkt sig själv så jag började fundera på att det var en tjej jag känner som försöker skoja... så jag frågar men det var inget "haha, jepp!" utan, "nej?".

jag mistänker hela tiden men pratar endå med honom som om personen vore min vän, och eftersom min vän har en speciell humor så skulle det fortfarande kunna vara honom.

efter att ha skojat med mig, rätt personligt om inte, åtminstonde förnedrande skämt i drygt en kvart så börjar jag tappa tålamodet och då säger 'dem' "det är ju elina och katrin dummer! hahaha".

Kanske verkar lite, men jag är så jävla sur över hur någon kan förudmjuka mig med sådana barnsligt töntiga skämt.
Ingen ska någonsin få se ner eller skämta med mig som om jag inte vore värd en stor respekt.

Jag kan förstå här på whoa hur folk kan bete sig som om dem inte bryr sig om den näste, men dem har iaf ingen aning om vem man är som person.
och dem två som känner mig, borde veta att jag är person som man bör ta allvarligt och inte göra några bustreck mot...

Jag är inte bara sur över dme där två skitungarna, utan min vän också...dem hade ju fått tillgång till hans msn(de var hemma hos honom.).

Iaf, bör jag vara så sur?

2005-07-21 21:32
Nej det borde du inte. faktiskt..
men jag förstår dej.. andas och försök lugna ner dej, så blir det kanske bättre?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-07-21 21:47
Kanske, men jag tycker inte att man bara bör sitta tyst och anses som en självklar person i deras kompiskrets oavsett hur man beteer sig.
Jag är endå en central person i hela "sällskapet".

Är det ingen som iaf kan komma på en liten hämnd:P?

2005-07-21 21:48
Jag bör också tilläga att dem inte ens bad om ursäkt.

2005-07-21 21:48
hmmmm.. dom bara låtsades vara din kompis.. så e du sur.?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-21 21:51
du borde fan ta ett snack med din polare..de där är fan oacceptabelt
I'll see you in another life, brotha!

2005-07-21 21:54
Lynguistic P20
det enda sättet jag ksulle kunna tro att dem var min kompis var för att dem använde hans konto på msn.

Dem ställde oanständiga frågor och skrev dumma saker.

Eftersom min kompis har rätt udda humor så kunde det ändå vara han, och eftersom han är en barndomskamrat så ville jag inte få ett utbrott ifall att det verkligen var han.

Jag hoppas att ingen driver om det här, för det är viktigt för mig att bli tagen på allvar. Speciellt från sin vänskrets.

2005-07-21 22:04
men vad var det de skrev och frågade som du är så sur över då?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-07-21 22:07
Det är inte vad dem skrev som var det viktiga, även fast det var oansvarigt för dem att skriva så mycket skit, utan bara det att dem kan tro att dem kan göra sånt här mot mig.

för hur skulle jag kunna veta att det var min vän eller inte...skämtet enligt mig slutade då när jag frågade om det var "elina" eller inte, och hon nekade fastän jag hade rätt.

efter det så tycker jag att man bör ha funderat på vad konsekvenserna kan bli.

2005-07-21 22:10
one_mic P16

konsekvenserna?
herregud, du tycker inte du tar i lite väl nu, de skojade ju bara med dig.

2005-07-21 23:01
Jag tycker ingenting annat än vad jag skriver.
Jag kommer ju inte kunna lita på om det är min vän eller inte som sitter där och skriver...

jag pratade med dem som om dem vore min vän, jag gav min mjuka sida, och dem stack nål på den. hur ska jag kunna lita på dem nu.

förstår du inte vad jag menar? myseri_chick

2005-07-21 23:09
one_mic P16

jo jag fattar vad du menar, tycker bara din ilska är enormt överdriven, som thunder sa, ta inte dig själv på så stort allvar.

2005-07-21 23:09
håller med misery_chick här, det var ett skämt.

du är 16 och dom är väl säkert yngre eller lika gamla, så förvänta dig inga direkta vuxentendenser.

att jävlas med sin medmänniska är en födslorätt. lär dig ta sånt här med ett garv istället, livet kommer bli så mkt lättare.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-07-21 23:28
one_mic ne ja fattar hur du känner.. att inte bli tagen på allvar o att folk ger fan i hur man känner, sånna som inte fattar när dom går över gränsen.. även om der bara gäller en stund så blir man fett sur ändå
don´t mess with ma fro, bro!

2005-07-21 23:30
polisanmäl dem för bedrägeri, då dem utlova sig vara någon dem inte var. så åker dem i fängelse i några år....
och sen din kompis borde du ange till Antipiratbyrån att han laddar ner massa filmer och spel, och om han inte har det redan på sin dator, så stick dit och ladda ner massa, sen ring antipiratbyrån. Säg också att han säljer, så kommer dem snabbare, han kommer åka på en så dyr stämning att han inte kommer ha råd till en dator och internet, och tom vara så fattig att han inte har råd med ett gratis hotmail konto. (då är man fattig).

Problemet är löst, din polares MSN finns inte längre, men du kan ändå vara hans polare IRL.
och dem satans ungarna som busa med dig får sitta ngåra år på hall och bli lammkött till dem gamla flattorna, som olyckligtvis delar rum med satungarna.

Jag tycker inte du reagerar överdrivit, jag har själv varit med om något liknande, och det är jätte jobbigt. Jag vaknar kallsvettig på nätterna fortfarande. Och jag tänkte på självmord nästan varje dag.
Jag kände mig smutsig och kränkt. Folk tog inte mig och mitt Eminem cover band på alvar längre. Folk titta snett på mig i Skolan.
Idag går jag i gruppterapi, för andra drabbade i samma situation, och det har hjälpt mig jätte mycket, men jag är fortfarande inte samma person som jag var innan.

Håll ut, och ta inte skit från andra.
Lycka till!
"fördomar fördummar"

2005-07-21 23:44
Förståligt fast jag är aldrig seriös med mina kompisar så det spelar inte någon större roll...det är ju aningen patetiskt om man är uberseriös med sina riktiga kompis över internet....det får man fan vara i verkliga livet.

yeye.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-07-22 00:02
asså, jag är inte uberseriös... men jag tycker det är att gå över gränsen när man utger sig för att vara någon annan, speciellt en nära vän.

Jag använder aldrig msn för att "leka" enbart kommunikation, så då pratar jag gärna lite mer personliga saker, som på telefon.
men jag antar att jag får sluta med det nu.

supersentaidanne P23 jag förstår att du har en stereotyp över att alla 16åringar är barnsliga, när allt kommer omkring så var "de två" själv 16 år, men vissa uppskattar inte sådanhär typer av skämt även fast de är 16 och att inte bli tagen på samma allvar pga av sin ålder, som du nyss gjorde, gör en bara mer frustrerad. även fast du inte menade nåt ont.

aja, mitt beslut är: säga till min vän att han aldrig ska tillåta dem att göra samma sak igen. Sen så är det väl bara att vara kylig med de andra två till en början så att dem märker att jag inte uppskattat deras lilla skämt.

2005-07-22 00:03
ChopACop P1
roligt att du tar mig på så stort allvar, hoppas du får samma attetyd emot dig i framtiden.

2005-07-22 00:05
one_mic

"roligt att du tar mig på så stort allvar, hoppas du får samma attetyd emot dig i framtiden. "

men allvarligt talat, skaffa dig lite självdistans.

2005-07-22 00:08
shit alltså.. jag lider verkligen med dig, hatar sånt där.. du kan ju alltid polisanmäla dom om det skulle kännas bättre.. dock inte så troligt att du vinner om det blir en rättsak eftersom dom är två tjejer.

2005-07-22 00:14
jag är inte ens i närheten av att polisanmäla dem:p
men det här är inte första gången som folk har gjort såhär.

jag är trött på att folk inte tar en seriöst utan med fördomar ser än i mängden...ännu surare blir man när folk som känner en har kul på ens bekostnad.

kan berätta att dem som chattade är den värsta typen när det kommer till fördomar, dumma blondiner som säger neger till en svart person...jaja, dubbelmoral...vad jag vill säga är att dem är sånna som man blir så lätt sura på när det skojar och fnissar.

2005-07-22 01:02
haha herregud...lugna ner dig och skaffa en sundare självbild.

Ingen ska någonsin få se ner eller skämta med mig som om jag inte vore värd en stor respekt.

huh? lugn.

2005-07-22 01:11
äh, vadå...jag tycker jag är värd stor respekt.

2005-07-22 01:19
Äch va fan.. Det är la inte så farligt?

2005-07-22 01:22
one_mic P16

du tror inte folk vill och tycker det är roligt att driva med dig när du säger att du är värd stor respekt?

Du gillrar din egen fälla..
◙...◙

2005-07-22 02:38
hjälp.. säg inte att du tog mitt förra inlägg seriöst?
Battlerappare

2005-07-22 04:05
antagligen så va han inte inne i rummet när dom skrev? lämnade väll MSN på? sen tycker jag det är rätt lamt att du tar det på allvar :p
:c

2005-07-22 06:06
du skämtar va?
word

2005-07-22 17:01
fan tror du att du är gud och alla är dina slavar som ska respektera dig djupt eller?

2005-07-22 17:05
one_mic

jag håller med dej delvis. det där är riktigt fult du kunde ha sagt något som endast var ämnat åt din väns öron
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-07-22 19:54
davvie P18
nej, men det var ca 3:e likandne inlägget som kom upp, därför skrev jag det.

kxn P18
han var med och svarade på frågor som enbart han kunde veta.

Flandreso P16
ärligt talat, tyst.

crazy_breaker
om jag är gud så är alla andra gudar också. för jag behandlar andra likadant som jag själv skulle vilja bli behandlad...nästan klippt och klistrat från bibeln:P

shunare P22
thank you.

aja, det var kul att se hur ni reagerade.

2005-07-22 20:17
one_mic P16

Jag tycker att du ska fundera på om det e värt att kriga om det här...du är 16 år gammal...

Det var ett skämt...om du inte tål skämt så kanske du borde hitta nya humorlösa vänner. Om du tycker att brudarna är dumma?varför inte droppa dom från kompislistan och en sak till som nån annan redan sagt: människor som kräver STOR respekt får den sällan.

vad är det med alla i din ålder att vara desperata efter respekt? Det dom två tjejerna gjorde är inte speciellt respektlöst,om skojjade.Om du lackar ur över det lilla så ska du bara vänta på vad framtiden kommer erbjuda. Respekt är inte allt här i livet vännen. Du kommer ha mycket roligare i livet om du lär dig att garva åt dig själv och andra istället för att låsa dig vid värdet av respekt.

Inte svårare än så... var glad över att du råkade ut för ett skämt på msn bara...det finns dom som blir lurade av allvarligare anledningar.

www.susei.blogg.se

2005-07-22 20:20
Du är sur för att du är bortgjord, svälj stoltheten och tvinga dig till ett leende, det är ju knappast så att de gjort dig ngt egentligen förutom att drivit med dig...

2005-07-22 22:11
"...och dem två som känner mig, borde veta att jag är person som man bör ta allvarligt och inte göra några bustreck mot.."

Hahaha! Thug Life!

2005-07-23 00:03
Igår när jag skrev de första inläggen var direkt efter dem chattat med mig. och tro mig, jag bubblade av ilska, så självklart säger man saker lite mer extremt.
men jag tycker ändå att det mesta som jag har sagt har stor förståelse.
Och jag finner en fras som inte går att säga riktigt passande till vissa här: Don't patronage me.

En sak till...det var inte direkt ett skämt, även fast jag har namngivit det som det, utan det är bara nånting dem gör för att ha kul.
snoka lite, retas, skriva störande saker(om det nu skulle ha varit ägaren till kontot som skrev).
och som jag sagt tidigare, det roliga slutade när jag avslöjat och frågat om det var dem, men dem nekade ju...större makt har jag inte om jag nu inte ska göra allt för stor grej utav det och ringa...

och snälla, snälla, snälla...lämna min ålder i den här tråden.
Är jag mindre värd respekt pga min ålder? helt plötsligt om knappt två år så är jag vuxen och är då värd respekt?

2005-07-23 00:03
one_mic , haha okej.. men tål du inte skämt eller? om det nu tog så hårt på dig är det väl bara att kontra!

2005-07-23 00:18
crazy_breaker
o ja, min hjärna går på högvarv för att komma på en listig plan:)

2005-07-23 02:00
hehe, nej då. jag tänker inte hämnas. även fast det skulle kännas skönt.

2005-07-25 18:00
one_mic
Jag vet hur det är vi är ett gäng killar som brukar hocka och festa tillsammans!
En av killarna är en av de mest barnsliga snubbar jag vet.
Som du sa
tro dem att man är en självklar snubbe i deras kompiskrets
han hacka min gammla whoa och började skicka in massa barnsliga inlägg i graffiti forumet och han har inte ens heller sagt förlåt utan han tycker att det bara va ett skämt och att man ska tåla det
jag menar hade nån gjort så mot dem så hade de inte vatt så glada
en hämd som kan va bra
ge dem liet av sin egna medisin
I kråkornas paradis där lever jag själv//

2005-07-25 19:24
One mic

hur fan kan du bli så jävla grinig över en sån sak....ja skulle förstå om du blev pissed för att hade gått in på din m,sn o skrivit piniga lr taskiga saker t folk på din lista men o skämta om om att man e nån annan e la fan inget o få mens över...
en död moderat är en bra moderat

2005-07-25 19:44
one_mic

bara en sak....man blir inte vuxen av att fylla 18.Tyvärr men den där attityden måste bort innan du blir vuxen...garva åt dig själv god damn
www.susei.blogg.se

2005-07-27 17:36
casp_ P19

Men jag blev pissed.
Grejen var att dem frågade om saker som rörde dem, du förstår.
For the record... jag skrev inte att jag tyckte nån utav dem var het eller liknande, snarare tvärtom, att jag tröttnat på dem.
Men jag vill endå inte att dem ska veta det.

Triandafilo F20

Ursäkta, men det knasigaste jag hört.
Så man måste ha en speciell attityd för att bli vuxen?
Alla får ha vilken attityd som helst...just nu tror jag att det är du som försöker gå en "vuxen" väg.

2005-07-27 18:09
Hahaha! Löjligt värre eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-27 20:26
Ska en snubbe med fåniga citat på sin sida säga. hahaha

2005-07-27 20:53
one_mic P16

"Ska en snubbe med fåniga citat på sin sida säga. hahaha
"

vad tusan har det med något att göra överhuvudtaget?

2005-07-27 21:11
Misery_chick

Det har med att göra att jag blev ägd och mobbad, men ska han säga! han har ju fåniga citat!
*Sarkasm sarkasm sarkasm*

Vad jag vill säga är:
ingenting, lika mycket som hans och de andras fåniga kommentarer.

2005-07-27 21:44
ChopACop
hahaha ärligt fan
I'll see you in another life, brotha!

2005-07-28 00:32
one_mic P16

beng elle?...fattar inte ett ord av d du svamlar om
en död moderat är en bra moderat

2005-07-28 11:46
Jag skulle bli lika sur som dig :)

2005-07-28 15:09
Elmo P24

Först av allt, jag tror du har missförståt det mesta i texterna ovan
Jag vill inte hämnas.

Jag är glad att du tycker jag är tuff, speciellt eftersom jag inte försöker utge mig ifrån att vara det.
Och det där att dem inte hade blåst mig om jag vore lika tuff i verkligheten...
Jag har ju redan sagt det, jag förstår inte hur dem har kunnat göra det.
Ni får inte missförstå som om jag vore våldsam, det är bara det att man skämtar inte så med mig.
Det är som att göra ett "knock-knock" skämt med en verkställande direktör på ett möte.

Ja just det, patronize stavas det, slog en slint när jag skrev.
Men vad det har med om jag ska vara sur eller inte begriper jag inte.

2005-07-28 15:19
Snälla nån ett skämt, kan du inte ta ett skämt lär du logga ut från msn & whoa och formattera datorjäveln å flytta till brazilien, men seriöst, kan du inte ta ett skämt så är de inte deras problem, de är DITT PROBLEM.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "