I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ta saker personligt...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-27 23:55

ta saker personligt...

jag funderar på hur personligt folk tar saker... säg att du skriver en åsikt på ett knasigt forum och nån annan mupp (på sin sida skärmen) dissar dig totalt och säger att jag är knäpp, ska jag taåt mig av vad han skriver eller ska jag bara ignorera det?

om personen i fråga skulle dissa mig face to face så skulle ja förmodligen ta det lite mer personligt...

en i min klass sa jag hatar alla invandrare så ta det inte personligt... öhh

vad menar folk egentligen med att man inte ska ta det personligt?

allt känns så plastigt och platt på nätet... vet inte var jag vill komma.. öh bara en tanke...

pz

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-07-27 23:58
jag tycker inte man ska ta något personligt.. man ska bara ta saker personligt om det är ett personpåhopp från någon som känner dig bra.. och om det då är menad som kritik och inte för att bara såra en.. då kan man ta åt sig..

men jag tycker inte man bör ta åt sig från någon som säger nått knäppt på nätet.. varför bry sig.?

Om någon främling sa det personligt till mig i ansiktet så skulle jag nog heller inte bry mig speciellt mycket om det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-28 01:27
skit i internet alla bara driver här. stor skillnad från verkligheten.
kul att de körs

2005-07-28 01:41
Lynguistic said it. Varför ta åt sig av något någon som inte känner en säger?
Sen beror det ju på vad det är. Får man höra att man är ful tar man det som man vill. Antingen grinar man eller är glad ändå typ.

Beror på situation
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2005-07-28 05:30
jag tar aldrig saker personligt..kan hända att jag gör det om någon jag känner väl säger något, men oftast hajjar man att det är skämt osv..men ibland så händer det.

2005-07-28 06:06
som folk har sagt så ska man försöka så gott det går inte ta saker å ting personligt... om man däremot har anlag som gör en mer känslig blir det svårare antar jag...
What would macgyver do?

2005-07-28 10:19
hade jag tagit åt mig av all skit folk bräker ur sig åt mitt håll här så hade jag avslutat mitt whoa-konto för längesen.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?