I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dagens småkids.. Kaxiga eller mer slagtåliga?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Redaktionen

2005-07-30 17:15

Dagens småkids.. Kaxiga eller mer slagtåliga?

Hur kommer det sig att alla barn e så jäcla kaxiga nu för tiden.. när jag va liten vågade man knappt snacke me folk som va två år äldre.. nu kommer det 10 åringar och börjar tjaffsa.. e det för att man fick mer spö när man va liten eller har dom blivit modigare eller mer slagtåliga??

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Redaktionen

2005-07-30 17:17
hehe.. eller så e dom kanske bara dumma.. dom tjaffsar även fast dom får spö kanske..

2005-07-30 17:18
"e det för att man fick mer spö när man va liten "

mer spö av vilka?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-07-30 17:20
Jag märker också av en klar förändring, när jag var liten passade man sig (oftast) och gick mest omkring och var rädd för storgrabbarna, iallafall i den grymma hooden jag kommer ifrån. Har väl adlrig riktigt fått stryk eller så, men iaf.
Intressepenisen hårdnar!

2005-07-30 17:21
Media P5

"Om man gick på äldre folk fick man spö. Det var faktum "

det där känner jag inte igen alls.
eller, hur mycket äldre snackar vi?
Redaktionen

2005-07-30 17:23
Misery_chick

i mitt fall 2-100 år äldre.. typ..

2005-07-30 17:27
Media P5

..jag umgicks iof uteslutande med killar som liten.

men vad menar du med äldre?
menar du att sexorna spöade fyrorna, eller snackar vi 15-åringar som spöar småglin på åtta bast?
Redaktionen

2005-07-30 17:30
sexorna spöade fyrorna.. folk som va äldre gick man omvägar för att slippa..

2005-07-30 17:30
370HSSV P17

ok, då är jag med, även om det där jag växte upp uteslutande handlade om hot om spö, inte faktiskt spö.

en mulning lite då och då, men inte spö.
Redaktionen

2005-07-30 17:38
Misery_chick

jag fick väl visserligen inte spö.. men det va för att jag va så oooootroligt feg...

2005-07-30 19:26
ungar är förjävliga, eller iaf vissa.
jag blev attackerad av ett gäng på ca 10 småkids i 10-12 års åldern ganska nyligen. dom cyklade och sprang runt omkring mig. tog mig på röven o brösten. helt sjukt.
det värsta var faktiskt att dom förföljde mig en bra bit.

snacka om att bli förnedrad när inte ens 10-åringar har respekt för en. fyfaan.

2005-07-30 19:27
...fast jag vågar mig på att gissa att småungar alltid har varit jävliga.

2005-07-30 19:28
Jag må vara paranoid av mig men jag tror på fullt allvar att dagens kids kommer ta över världen inom en snar framtid. Polarna säger att det är långsökt men vi får la se vem som har rätt när alla bilar ersätts med mopeder och det blir obligatoriskt att gå som om man har bly i axlarna.
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2005-07-30 19:30
opsydaisy P0

du har så rätt så rätt.. jag fruktar framtiden!

2005-07-30 19:36
MrsLuke

Visst har jag det, bara att börja sprida buskapet och få ihop en motståndsrörelse..! Värst är det för er tjejer som kommer bli nertvingade i tighta rosa kläder och tvingade till att stå i mindre grupper bredvid alla coola boys medan dom stegrar med sina cyklar.
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2005-07-30 20:30
MrsLuke, detdär känner jag igen, fast dom var inte tio pers..dom var typ tre om jag inte minns fel, men ändå, små äckel! låt mig va liksom! ingen respekt what so ever!

2005-07-30 21:50
funderade på en liten teori... säg att vi var rädda för dom äldre,

hmmmmmmmmmmmmmmmm varför åååhhh varför var vi det??? naaaahh varför???

ehm jo för att vi fick ju faktiskt spö av dom...

jag skulle säga, slå tillbaks, visa vart du står... get the respect YOU deserve..!

okej =)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-07-30 22:44
när jag var liten var vi den upprörande ungdomen, nu är det nya kids som är det. vi kallade vuxna för idiot eller kärring, nutidens ungar kallar vuxna för fitta och hora. så stor skillnad är det faktiskt inte. men visst blir man lite paff när en liten unge på 6-7 år säger "vad fan glor du på fittnylle!?"
usch. 80-taliserna är riktigt jävliga oh jag vågar inte ens tänka på hur det blir när 90-talisterna ska få tag på jobb och bostad. fy fan.

och det handlar inte om hur mycket stryk man får, vi hade det ändå förhållandevis bra när vi var små, sjukvården var jättebra och det fanns fortfarande ungdomsgårdar. ungarna nuförtiden kommer att bli små monster som inte har något annat att göra än att spöa gamla tanter, varandra och skyltfönster. alla behöver vi förståelse och det får man inte längre eftersom ungdomsgårdarna är borta. stackars barn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-30 23:11
det känns som jag växt upp i en helt annan värld än vissa härinne..

när jag var liten så var jag inte direkt rädd för att bli nedslagna av några alls.. Inte av dom som var äldre.. spelar ingen roll om det var 2 år eller 5 år.. jag växte inte upp i en värld där man var rädd för att bli nedslagen..
Tycker synd om er som växt upp i en sån värld..

junkgirl
ungarna nuförtiden kommer att bli små monster som inte har något annat att göra än att spöa gamla tanter, varandra och skyltfönster. alla behöver vi förståelse och det får man inte längre eftersom ungdomsgårdarna är borta. stackars barn.
NJJAA.. jag tror det där är en ganska grov felaktig generalisering..
Ungdommar blir nog inte mer och mer elaka med tiden.. Det är nog den där gamla historien om att "Det var så mycket bättre förr" som slår in.. För när man tänker på att små ungar är ute nu och leker gangsters och så.. så glömmer man genast bort majoriteten av ungdommarna som inte är så som faktiskt är hemma..
Så jag tycker inte man bör romantisera det förgångna så himla mycket.. tvivlar på att ungdomsbrottsligheten var mer utbredd då..
Däremot så är det så att det är allt yngre som misshandlar.. och dom använder allt grövre våld.. men fler är det nog inte..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-30 23:22
Lynguistic P20

Ungdommar blir nog inte mer och mer elaka med tiden..

har jag inte sagt heller. det jag säger är att utan ungdomsgårdar och liknande så ökar ungdomsbrottslighet. det är faktum.

och om du läser om vad jag skrev så står det i början att när jag var liten var vi illa, nu är det de nya som är illa. så kommer det alltid att vara. de vuxna förfasar sig över ungdomens förfall för att de själva inte minns vad de gjorde när de var unga.

2005-07-31 00:01
Media P5

hm, de flesta nördarna hade väl iofs inte se när de var 13. det var de tuffa arnen, de som gick på ungdomsgårdar. och hellre att de har sex tidigt än att de dödar varandra eller andra.

och nej, det har inte med våld att göra. jag var mobbad i 9 år, jag slåss inte.

2005-07-31 02:12
Brist på respekt..vi måste börja lära upp dagens ungdomar med våld
Säg Whalla!?
Manager

2005-07-31 02:15
Annan mentalitet..

NU är det Hiphop som typ är idealet o så...

men öö.. jag skyller på MARILYN MANSON!!!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-07-31 10:45
Ha ha, fy fan vad däng man fick förr, så fort man ens tittade på en dude som var äldre så fick man 2-4 st jagandes efter sig. Man åkte på spö varje dag typ, men sen var man lika jävlig själv när man gick i 6:an. Gick omkring o nitade 2orna och 3:orna.

Men grejen är att idag om man nitar en liten grabb i plugget så dras hela världen i det. Soc, snuten, morsan o farsan, rekotorn. Ja alla..
Därav har kidsen inte fått smaka på näven än och håller på så som dem gör..

Förr var det bara. Samtal hos rektorn och en lapp hem om inte ett telefonsamtal, så det var ju inte så jobbigt... ;D
-- Mellanslagsanvändare --

2005-07-31 11:14
Sick Boy P21

kan ju iofs tala om för dig att på den punkten var det bättre förr, när det fanns mer pengar i skolan. nu har de inte råd att utreda sån skit, det är därför media drar upp varje gång det utreds eftersom det är så sällan det görs något. ungefär. väldigt förenklat.

2005-07-31 13:41
Jag tror bara att vi förskönar hur kaxiga vi var när vi va yngre...jag har ett antal minnen från min "ungdom" då vi hade irriterat det äldre gänget lite fööör mkt och fick springa...dom som sprang långsamt fick spö...vi andra slapp
www.susei.blogg.se

2005-07-31 14:12
Dom är kaxiga ... När jag gick till skolan innan sommarlovet då jag gick i åttan då, Då går jag förbi lekiset och då kom det fram en unge som va till magen på mig och sa muckar du med mig muckar du med döden...
ibland när jag bajsar bakar jag en snus

2005-07-31 20:31
dagens kids ska ha riktigt mycke stryk så dom lär sig att man tjaffsar inte me äldre coola killar för de e ballt o va äldre
thundercooperfuckinbird

Konsertbesökare

2005-08-14 01:26
usch, sååå kaxiga. stryk ska de fan ha. om de är så här nu, hur blir de då inte när de blir äldre?
I beat your dog cause he hit on my cat!

2005-08-14 01:59
Vi i Ursviken bestämde oss för att bli konservativa och spöade skiten ur småungarna då jag gick sexan. Sen återgick det till det vanliga i ungefär 4 månader.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-08-14 02:13
ja, det är förjävligt :) igår natt var jag ute med några polare på stan. en av polarna hade två andra polare med sig, stora läskiga narkotikapåverkade (tror jag?) polacker. en av knarkarna tycker att det är kul att kolla på folk med en skum blick, men av alla möjliga människor vänder sig en liten 11-åring (typ) och säger högt: vafan glor du på?
shiit. om du var tre äpplen hög (bokstavligt talat nästan), skulle du säga så till en 1.80 lång kille som står och kollar på dig? om jag var honom skulle jag ha sprungit i annan riktning snabbt som fan. men han såg ju iofs ganska rädd ut, ville väl bara hålla masken inför kompisarna :)
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2005-08-14 02:14
ungjävlar >.<

2005-08-14 02:43
Men grejen är att idag om man nitar en liten grabb i plugget så dras hela världen i det. Soc, snuten, morsan o farsan, rekotorn. Ja alla..
Därav har kidsen inte fått smaka på näven än och håller på så som dem gör..

Haha , förra året då en kille (1år yngre) försökte utnyttja min förra brud då hon var full, fick han gooode mkt stryk !

Sen på skolan så började lärarna ringa till min klubb jag tävlar för (styrkelyft) och säga att jag spöat en , Jävla sjukt , sen hota dom med att anmäla mig och allting (lärarna) !
Sen efter jag sagt till dom ett flertal ggr att dom har fan inte ett skit med att göra vad jag gör på fritiden så gav dom sig !
Jävla sjuka idioter...
Iaf så tyckte mina föräldrar , hans föräldrar och min tjejs föräldrar att han förtjäna stryk ^^
Yeah asså

2005-08-14 03:43
samtidigt som dom e kaxig så känns det inte rätt att nita en 5-10 åring :P
ibland när jag bajsar bakar jag en snus