Hur man kommer över någon?
Har ni något bra råd om hur man kommer över den person man tycker om? Jag behöver verkligen något bra råd om hur man gör det. Är så trött på det här nu och jag är beredd på att göra allt för att lyckas. Så har ni något bra förslag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Prata av dig, men familjen och vänner, det kommer hjälpa dig och det lovar jag, är det något som tynger dig, prata med någon i familjen, nån nära vän.. istället för att hålla det inom dig nån annan fick samma tips av mig, men jag tycker det är väldigt bra, så.. ja!
http://www.homage.nu/
Maniack P18: Jag har pratat av mig. Inget hjälper, jag tänker bara mer och mer på sitvationen och blir mer och mer sårad. =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
delilas: Jag tycker om en kille som bara fan, vi har varit på g ett par gånger. Jag faller alltid lika lätt för honom. Men han avslutar alltid det på något vis med att han gillar en annan. En brud som bor 10 mil här i från och som är 1 år äldre än honom.. Och nu måste jag verkligen komma över honom känner jag. Jag är trött på att låta mig såras.
krossad_anka på ett sätt kommer man aldrig över det, men man kan lära sej att leva med det. Det enda man egentligen kan göra är att acceptera sitt öde och leva efter det tills sorgen är någorlunda glömd, och därefter vara mer försiktig i sina val.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
delilas: Mnjae inte direkt.. Vad har hänt för din del då? shunare P22: Du har rätt i det du säger. Men jag behöver råd om hur man lättare släpper taget om personen så man slipper gå och tänka på det hela tiden och bara vill grina så fort man snackar med personen. Svårt att förklara men du förstår kanske?
baaske P14: Försökt... Men jag är rätt kräsen av mig när det gäller killar.
Den frågan har ja ställt mej många gånger. Ena stunden tror man att man kommit över personen, andra så sitter man där och tänker tillbaka och gråter. Försök bara må bra, gör saker som får dig att må bra. För när du är ledsen, det är då du börjar tänka. Tro mej, jag gick nyss igenom det och vill nästan inte ens ha en ny kille pga av att ja mådde skit när de tog slut. bara hör av dig om du vill prata :) Kramar Emma
Emmson F18: Okej, jo det är jobbigt :(. Tack iaf! Kram.
radera hans mobilnr från luren (om du nu ändå rätt lätt kan få tag på det igen) så slipper man gå å tänka "men ja skulle kunna skicka ett sms".. värre blir de ju om du kan nr utantill ^^ sysselsätt dig, sätt dig inte framför datorn om du inte har ngt å göra "i hopp om att han ska vara online på msn" t.ex. utan ring en polare istället. ut å ragga. även om du kanske inte direkt är speciellt sugen på att skaffa dig en ny eller ens peta på någon annan så kan det vara skönt att gå på t.ex. ngn fest med ngn polare, en fest som du inte känner så många på där din kompis är länken till inbjudan.. där du inte kan springa på honom. alltså. det är ju bara att antingen gråta och prata ut massor tills det "lättar" liiite eller så är de bara att bita ihop å skita i allt. radera nr, sms å du vet..allt.
phatie F18: Raderat hans nummer har jag gjort, tyvärr kan jag det i huvudet.. Men jag ska försöka med de andra råden! Tack iaf!
Keep_away P22: Jag har sagt exakt vad jag känner till honom. Ställt frågor till honom som han vägrat svara på. Han bara ignorerar mig. Nu till och med raderadehan mig som vän på lunar. Inte för att jag fattar varför. Men jävligt nödvändigt. Fattar inte vad det är med folket nu för tiden :(
Varför älta saker som gör en låg? Tänk på positiva saker och gör saker som får dig på andra tankar. Ingen vits att hålla sig kvar i dåliga cirklar. + om han tycker om dig så som du önskar så kommer han till dig och om du struntar i han så kommer han fortare :) Så e d me tjejer och jag skulle tippa på att det är samma med killar.
Klaeboe P25: Jo, jag försöker strunta i honom. Inte lätt men jag försöker :)
du kommer aldrig aldrig över nån, du lär dig bara leva med det.
delilas: det beror väl iofs på hur man definierar komma över någon. glömma någon är definitivt inte att komma över nån, att kunna leva med minnet av personen och still må bra, tycker jag e komma över någon.
När jag menar komma över. Så menar jag just så som delilas beskriver.
sant. som jag sa däruppe så beror väl det på hur man definierar komma över? jag tycker inte att komma över är att glömma,utan att minnas men kunna må bra. jag förstår heller inte det där med att känslorna skulle försvinna. har man älskat någon, och blivit älskad av denne tillbax, hur fan ska då känslor kunna försvinna? om din mor dör, tycker du då inte att du gått vidare efter hennes död om du fortf. älskar henne?
EmCi_Emm F16: Jag snackar om att komma över en kille jag tycker om. Inte älskar och att älska en kille/vän/förälder/syskon är olika saker. Man är ju inte direkt kär i sin mamma och skulle vela ha sex med henne och grejer? :P.. Alltså du förstår hur jag menar? Det jag menar är att jag vill få mina känslor att svalna för den killen så jag kan gå vidare utan att han ska finnas i mitt huvud hela tiden, att kunna se han som vän vän istället. Äsch du förstår nog.
Somliga människor stannar för evigt, du blir inte av med dom hur hårt du än försöker..
krossad anka det är som jag säger: det går helt enkelt inte. Jag kan använda t.ex alkohol för att åtminstone för en kväll glömma allt helt. Men så fort jag är nykter och får lite tid över att tänka så kommer det upp på hjärnan.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
EricM P19: Det försökte jag med. Men jag la till han igen lika snabbt. Jag vill kunna se honom som vän.. Vill inte behöva blocka och ta bort honom =/ shunare P22: När jag använder alkohol blir allt bara värre. Tro mig..
Gör som Amerikanerna,ÄT,och ett tiotal kilo senare kommer du ente bry dej,för då tänker du mer på god mat, och hur du ska bli av med vikten,sammtidigt som du varje dag äter pizza och glass..
DISCLAIMER:The above statement is made by Dee,thus nothing in it can be trusted!Dee is in no way responsible for his own or others posts in this forum.Dee is mental, and can´t be held responsible.
tycker ni människor är enfaldiga hur kan man falla för någon så hårt? Jag tycker det låter som du knappt känner killen, vad är det du är så besatt av? släpp det, gör nyttiga saker av ditt liv... 50% av trådarna i det här forumet handlar om hur man ska behandla kärleksproblem osv. ni frågar fel folk mina vänner... prata med personen i fråga... ni anar inte hur mycket man kan få ut av en riktigt konversation... you people you think you know eachother, then you turn your back to talk shit about eachother... börja prata med varandra gott folk, vi är itelligenta varelser sägs det visa det, lär er använda talets konst och frigör ert inre lär känna varandra tala om era avsikter ... bli vänner skiljs som vänner svårare än så är det inte alla så kallade svek kan redas ut för det handlar juh bara om missförstånd..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
chiiiiillaa så går det över.
I'm watchin all of ya because your game is so poor
men jobbigast är ju att kolla tillbaka på allting, det som har vart bra!? jag hatar jag blir jämt sårad. helvete
nothing will ever save me from myself
glänndanzig F18 anledningen till att du blir sårad beror väl förmodligen på grund av hur saker och ting utvecklats, sånt går att undvika prata mycket och även om det tar slut fortsätt vara vänner lös det.. för förhållanden handlar väl i första hand om att vara väldigt bra vänner väldigt bra bästa skulle jag tillochmed vilja säga... annars handlar det juh mer om åtrå
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
ja precis jag känner verkligen att han är en av mina bästa vänner o när han då sa att han hade gjort bort sig jävligt hårt så prata jag med han senare och sa skit samma vad som händer mellan dig o mig nu bara vi kan fortsätta vara vänner, då sa han jag vill inget hellre.
böla en kväll sen så är du ready to go.
Yeah!
man kan ju iaf hoppas på det. men om man varit tillsammans ett tag så känner man ju personen så pass bra att man vill umgås med den iaf!
Varför ska man komma över någon? Annat om den personen är en idiot och då löser det väl sig själv? Alltid detta tjat om att komma över folk...
jag undrar hur man ska kunna låta bli att träffa en sån person? det är löjligt svårt
edu P21: Mnja den här tråden verkar spåra ur. Så nej jag har inte fått något vettigt svar riktigt förutom att försöka hålla mig undan och försöka träffa nytt folk. Men det är inte alltid så lätt. Men det löser väl sig igenom tiden...
nhoj tack jag håller med dig helt
Vad tror ni? ursäkta ordet, men kn*lla nån annan, verkar vara det enda som funkar! Eller sprit, loads of it. Never stay sober. Nej men seriöst, chilla med vänner och det första jag skrev. We all need booty!
La_Latina hahah ord på dig som fan..pök o sprit !
Det bästa sättet att komma över nån är att ha flera samtidit. De vattnar ner de känslor man har för den riktiga men lämnar en ändå inte ensam och utan närhet. Det enda jag fakkade upp med efter jag förstod det där var att jag ville vara anständig och lämna som två andra för att va den ja trodde jag älska. Det enda jag sedan fattade var att jag inte älskar henne längre. Hon gav no förlåt o sånt o ja hade nog bara två gånger knullat och då hade vi inte ens varit ihop. Nu e jag bara ensam, och kan inte ens tala med henne längre efter jag berättad hur jag känner. Alltså mitt råd är; knulla runt och ha bra samvete. Det bästa man kan ge en man älskar e sig själv, och om man inte mår bra har man inget att ge.
Söker kunder, mixning & mastring!
Vår gode gamle S. Freud skulle ivf ha gett dig rådet att se till att alltid hålla libidon tillfredställd -.-
Jag ska fortsätta vara vän med mitt ex, men vi har tagit lite time out ett par dagar/veckor för att komma ifrån varandra lite. Det har fungerat bra förrut med ex, att man tar lite tid ifrån varandra då man gjort slut, så att båda kan vänja sig vid tanken att det är slut. Och sedan kan man vara vänner igen. Som någon sa, varför tvinga sig att komma över någon? Tänk på honom och gråt. Visst är det jobbigt, men tiden läker. Visst, jag tänker fortfarande på ett av mina ex ibland och kan undra varför det blev som det blev och det kan hugga till lite, även om jag haft flera pojkvänner efter honom och det var flera år sedan. Men det gör inte ont på samma sätt längre. Kanske kommer jag aldrig över det helt, men jag tänker inte på honom och mår dåligt längre. Jag bara undrar varför det slutade på det sättet. Hur som helst, när jag ska "komma över" just det faktum att det är slut så kan jag inte göra en massa saker. Så fort jag umgås med folk eller gör saker så får jag ont i magen och blir helt.. ja.. det går liksom inte. Jag trivs bättre sittandes i soffan med teven på och lägga ett puzzel. Så tänker jag inte på det så mycket och så småningom inser jag att det inte alls är så jobbigt längre. Många säger åt en att göra en massa saker, men det hjälper inte mig. Nu har jag iofs inte blivit dumpad så många gånger, egentligen bara en, men den kom jag över fort, lång historia. Var glad att du inte blev sviken av killen istället. Det är jättejobbigt att bli sviken och göra slut trots att man verkligen vill förlåta och vara med honom. (omständigheterna gav ingen chans att förlåta) Vad långt det blev. Det jag skulle säga var att du måste hitta det som gör det lättare för dig. Det kommer ta tid att sluta tänka på honom men en dag står du där, starkare och lyckligare :)
What we do in life echos in eternity.
flytta bort där han/hon bor..
och för guds skull ha inte ett sexförhållande med exen efteråt. Det känns för jävligt när det tar slut.
Söker kunder, mixning & mastring!
krossad_anka F60 bara tiden kommer hjälpa dig....
House is hiphop on fast forward ..