Sömntabletter, drog eller inte?
min morsa, av alla har precis gett mig sömntablett, lr liknande så man blir trött, för hon tycker jag sover för lite..så igentligen borde man inte få använda det tycker jag, för jag tycker det är en drog..det är ju bara köpa på apoteket sen ta ett par stycken så blir man typ drogad..det är ju som vilka nedåttjack som hälst, man tröttnar å tar det lungt..har jag rätt eller fel?
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Frågan om man kan bli beroende av det beror nog på vilket preparat det är.. Du kan nog ta reda på information om det någonstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej! men beronde kan man nog bli, för man tycker det är skön..men tycker du det är som en drog?
mm..det gör ju så man blir tröttare..därför anser jag det som en drog! men det är väl bra att det finns på sätt&vis! finns folk som har sömnproblem! men då borde man få röka weed för å må bättre i princip! det är nästan samma sak! enligt mig men jag kanske är helt ute och cyklar?
Alla kemikalier som stimulerar receptorer på ett eller annat sätt räknas väll som droger, enligt min mening iaf. Beror ju på hur man definierar ordet Drog helt enkelt. Lite konstig märklig tråd tycker jag... tycker ni vatten är vatten?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
men jag ser på det såhär: dom flästa droger är inte tillåtna, typ hasch osv listan kan göras lång! men sömntabletter gör än trött, det finns ju knark som gör det med..så vad är skillnaden? bara för apoteket har det så är det bra..tycker att då borde man lika gärna kuna få använda vilka droger man vill om man känner sig bättre av det! Men nu kan inte jag, som är 16 år göra så mkt åt det! men det är vad jag tycker!
KungenKrook, jasså du är 16 okej, då sätter jag punkt nu det förklarade precis hela cirkusen. Droger behöver inte vara olagliga kan du fatta den då????? Dom räknas som droger även om dom finns på apoteket.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
ja jag är 16..vet inte så mkt om det så jag skrev den för å få lite mer fakta! inte för att säga att jag har rätt! =) Jag vet att dom inte behöver vara olagliga! men jag tycker andå att det är samma sak som dom olagliga som lagliga! Folk använder droger för dom tycker dom mår bättre! (finns vissa fall där folk tycker dom e coola när dom använder det) men det är extremt töntigt och hålla på med det! men används det av speciellt skäl så gör d..som sagt kan jag inte göra nått åt det här! men jag tycker droger är droger..antingen allt lagligt lr inget enligt mig! men som sagt är jag 16 år och kanske ändrar uppfattning när jag lärt mig mer i ämnet! ;D Peace
KungenKrook, men är du lustig läser du ingenting av det vi har skrivit du repeterar ju bara samma sak hela tiden. vi har redan fattat vad du tycker sen första grejjen du skrev iom att du startade tråden. Droger är Droger. Ja. Ingen har sagt nått annat och varför skulle nån ens vilja de eftersom det är ENKEL LOGIK. OM NÅNTING ÄR NÅNTING , SÅ ÄR DET HELT PLÖTSLIGT NÅNTING!
Okok! =) ska väl sluta tjata! hehe päjjs
morsan gav mig det idag..tog en men jag tänker inte ta det igen..ja tänkte att det skulle bli så..å alltså är det beroendeframkallande!
har det hänt dig lr?
vart kan man sova dem här sovtabletterna? behöver dem nu innan ja börjar skolan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dom e inte receptfria direkt. jag har san dar naturgrej fran apoteket.. minns inte namnet, men dom e skit
se på flunit... klart fan det är en drog. va fast i skiten för några år sen... ett helvete är vad det är.. börja inte med dem.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
FuelDOg P21 det var ungefär så jag menade..en drog eftersom man kan börja missbruka den..tex som vilken annan drog som hälst..d finns ju annan shit som används som medicin men annars klassas som drog..
vad menar du med sitter i på morgonen? ja tog ju ne igår som sagt..å nu när ja vaknat (blev väckt) är ja skittrött..
ja, jkag har inte sagt att det är nåt negativt! men jag menar att om en drog är tillåten borde alla vara det!
Varför, o varför, skulle det vara vettigt att om en sak är tillåten så skulle allt annat som kan ordnas i samma kategori vara tillåtet också?
I'm back!
sa inte att det ska vara så men sa att det borde!
om en drog är tillåten borde alla vara det så eftersom valium finns för folk med sömnproblem etc borde heroin släppas fritt? great..
Sän F21 Ja, igentligen..det är mot sömnproblem..andra droger löser ju problem för andta människor! Nu har jag inte problem med några droger, så jag skiter i hur dom gör.. men tycker att det borde vara så!
drog kommer från engelskans DRUG som betyder medicin/ läkemedel.
Okej! då har jag lärt mig nått nytt..men varför är inte alla droger tillåtna då? om det är medicin?
tror du att du mår bra om du knaprar cellgifter? Samhället vill sitt bästa på billigast möjliga sätt, därför är vissa saker otillåtna för allmänheten.
Bota ORSAKEN, inte SYMPTOMEN.
Johnny-V8: Drog kommer från lågtyskan, och betydde torr, och härstammar i användning från att de vanligaste verksamma preparaten till mediciner och annat var från torkade växter. Så har ordet även används på svenska då man senare skillde på drog och kemikalier som olika råvaror i tillverkningen (av olika preparat). KungenKrook : Varför borde allt som hamnar under en kategori vara tillåtet om något i kategorin är tillåtet? Kategoriseringar brukar givetvis utgå från någon gemensam nämnare. Men borde alla i kategorin människor ha snopp eftersom några har det? Borde sex med barn vara tillåtet eftersom sex mellan villiga vuxna är tillåtet. De tillhör generellt samma kategori, sex? Tycker du inte att det är rimligare att, som är fallet med sex, droger och mycket mera, att det finns flera kategorier som skapas utefter behov. Legala kategorier som våldtäkt och sexuellt utnyttjande i ena fallet, och narkotikaklassning i det andra. Skäl till om saker är lagliga varierar, dock (förhoppningsvis) aldrig på så lösa löjliga grunder som kategorisering. Medicin är inte laglig hur som helst, mediciner som det anses finnas skäl att receptbelagda måste följa vissa vägar för att de ska vara lagliga att inta. Skäl varierar allt ifrån smittskyddshänsyn, till fara för sig själv och andra. Att ta preparat som är narkotikaklassade, där inte godkända skäl finns, är förbjudet enligt lag. Godkända skäl kan vara att det har positiva medicinska effekter. Morfin botar smärta vid skador och kan därför fås i kontrollerade former, morfin har jag för mig är ett narkotiskt preparat även i medicinsk terminologi (narkotiskt där betyder en viss grupp sömnmedel). Men det är inte okej att ta för eget nöjes skull enligt lagstiftningen de är narkotikaklassade i den juridiska betydelsen av ordet. Man kan nu tycka mycket om lagstiftning. Men om man tycker något av kategoriskäl, så ärdet svårt att ta det man tycker på allvar.
I'm back!
KungenKrook : så heroin är bra? HA! nej du.. världens dummaste tes tycker jag att du verkar ha.
jag har ej sagt att det är bra!
doggland: Har i själva verket ingen aning :) Jag efterhandskonstruerade bara vad apotekaren som föreläste i botaniska trädgården påstod i UNT förra veckan.
KungenKrook Vad är det för piller du fått?
KungenKrook Är hon läkare och skriver ut dem till dig? För att det är knappast att bara knalla in på apoteket och köpa vad som helst.
Pix
En mans logik är vansinne för en annan
Roppar är menade som sömntabletter. Så, ja, vissa sömntabletter är droger.
hejhej
Varför kan ni inte förstå att t.o.m aspirin är en drog? Titta i SAOL förhelvete (ursäkta min franska om du är religiös), alla preparat som påverkar människokroppen är droger, alltså är dina sömntabletter också en drog. Och nu, eftersom du helt tydligt tror på all skräppropaganda som du har blivit tuktad med sen du föddes så kommer du att sluta med ovårdat skägg, smutsiga kläder, en haschspruta i handen och en heroinjoint i munnen, frenetiskt letande efter "den där kicken du fick första gången". Ursäkta mig för otrevligheten, men man blir bitter med mindre.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
haha, hashspruta i handen och en heroinjoint i munnen. wuurd :).