I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-15 12:40

myran

Har tänkt på en menigslös sak nu ett tag och nu måste jag få klarhet i saken!

Vi säger att du tar en myra utanför ditt hus/lägenhet och sen kör iväg med lång bort från myrans hem. Släpper ut myran, sen vad? Asså kommer myran att joina en annan myrstack/bo eller kommer den bli en överlevare som klarar sig själv? Eller den kanska bara dör?

.. Någon myrexpert? ;)

dingrinn.blogspot.com

2005-08-15 12:52
hahahhaa

men som bobbyblingbling säger. de kommer återvända till sin stack..eller dö helt ensamma.- en annan grupp skulle aldrig ta emot honom. (troligen) de kan lukta sig till varandra o sånt shiet.

samma sak med katter.. de kan också hitta hem ..tom utan att se vägen. jag vet inte varför men jag har en teori.. som känt är liger balasnen i örat.. i vätskan som snurrar i öronsnäckan. jag tror att rullningen och snurrandet i den kan memoreras i hjärnan. at tden genom balansen hittar tillbaka igen. moahhaa
Femme fatale

2005-08-15 13:39
fan va snäll kompis!
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"

2005-08-15 14:24
så det blir ingen rambo-myra då? Fan det trodde jag. Så eftersom han inte är välkommen i en annan myrstack så kan man säga att han begår självmord?
dingrinn.blogspot.com

2005-08-15 18:15
trodde alla hade lekt den där myrleken, man tar myror från en stack och lägger i en annan stack, och sen tittar man förtjust på massakern =)

2005-08-16 17:42
Jo men fan myran borde ju undvika dom andra myrstackarna av ren instinkt. Jag tror det blir en ensam "surviur-myra alá rambo-style" som klarar sig själv ute i vildmarken. Har ett eget litet fort i något snår och succesivt så fixar han en egen stamm.
dingrinn.blogspot.com

2005-08-17 01:00
Jag skulle tro att dom andra myrorna skulle slita honom i stycken, en arm där och ett ben där och möjligtvis att dom sparar en liten bit utav mjälten..

2005-08-17 02:43
Maskihallonen. min kompis lämande av en kat flera gånger i en anna stad men den tervände helt. tom när hon la den med skynke över så hittade katten hem..helt sjukt
Femme fatale

2005-08-17 03:40
Maskiihallon Hahahahahahahahahaha det där var roligt läst men stackars katt
*snaark*

2005-08-17 03:46
trimmad
jag tror inte myran är så smart så han börjar leka rambo liv, jag tror han dör ganska snabbt.

2005-08-17 04:17
trimmad P18

det du skrev när du öppnade denna tråden var faktiskt ett bevis på bra brain funktion...
jag gillar det sättet o tänka. känns som om alla har varit så oseriösta i denna tråden o inte förstått ditt tänkande...
änså så jävla intressant o göra det o sen filma o följa o försöka tolka hur myran agerar o varför ända tills han dör hur det nu än blir.
vad kommer den ha för mål? vilka drifter?
En mans logik är vansinne för en annan

2005-08-17 14:49
den kommer väl dö.. myran till hör en annan stam och kommer därför att elimineras om den kommer till en annan stack. Krigar myrorna tar dö på den. Den kommer förmodligen att dö...
Alla myrorna har ju olika doften respektiva stackar.. Dem går efter doften..
Jag har för mig att det vara något sådant.. Jag fick lära mig dett ai lågstadiet=) tänk vad roligt man hade med myror när man var liten.
En gång satt vi en halvdöd orm som en vän hade råkat cykla över på en myrstack.. Efter en tid så såg man inte ormen den var om ringad av myror från alla håll.. hehe. Det var rätt koolt.. Sen vissa gånger så gjorde vi ett hål i stand lådan så att dem inte kunde komma ut. så satt vi en myra ifrån olika stackar, snacka om slagsmål.=).. hehe Ond man var som liten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-17 19:09
Reza_The_Slacker P20

Vi tänker typ samma då :)
dingrinn.blogspot.com

2005-08-18 00:46
maskihallonen om det var en baxad katt så återvände den väl till sitt hem, och inte till baxaren

2005-08-18 12:40
trimmad P18

basking the ambience...... basking in the ambience.....
En mans logik är vansinne för en annan