Jag vill känna mig fri fri fri!
Är det några fler som har tänkt på hur man slösar bort hela livet på att jobba röven av sig? Man jobbar 8 timmar varge dag och när man kommer hem är man trött, käkar lite och gör inte så mycket annat mer än typ TV tills man går och lägger sig för att gå upp och jobba nästa dag igen! Ska livet se ut så? Någonting måste vara fel.. Jag hatar rutiner, jag vill känna mig fri fri fri! Tre dagar i veckan kan man jobba, fan inte mer! Men det är så dyrt att bo.. Alla som är med mig, räck upp handen! Mindre kneg fler billiga kåkar åt folket!
jag skulle vilja ha lite rutiner så man bara inte degar bort sitt liv på whoa och lever på päronen :(
Fri sprit, bredare trotaoarer ;)
Toker gjorde som dum sa
e20norr P1 Haha! Arlaspene Inte alltid så lätt att få jobba med det man verkligen tycker om. Intresse är precis vad jag har. Jag är musiker och jag målar. Skulle jag vara upptagen med för mycket arbete när jag målar så torkar färgen på paletten innan målningen är färdig. Målningar kan ta en faslig tid.
Jag kan tillägga att jag har inget jobb, jag är på väg att skaffa ett nu.
Livet är underbart, så det gäller att ta vara på det och inte jobba bort det.
Jag är fett nöjd, jag jobbar lite, pluggar lite, går på krogen mycket och gör i stort sett vad jag vill när jag vill det. Asnice!
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Arrangör
2005-09-02 14:10
Arlaspene Håller verkligen med dej, man blir aldrig riktigt nöjd. De 3 första inläggen här tycker jag är tillräckliga bevis på det :P Säg att man verkligen vill ha en viss sak och man blir så sjukt nöjd när man väl får den, men i precis samma ögonblick som man får den där saken börjar änns undermedvetna att planera nästa sak man vill ha. Behöver iofs inte vara någonting matriellt. Enda sättet att till fulla komma ifrån detta och leva ett så nöjt liv som möjligt att är leva så mycket som möjligt i nuet. Man befinner sej tyvärr allt för ofta i framtiden.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Henkso P20 Jasså? Hur mycket jobbar du?
nmhbm Enda sättet att till fulla komma ifrån detta och leva ett så nöjt liv som möjligt att är leva så mycket som möjligt i nuet. Men de flästa vill nog inte leva i frabriken, det är liksom inte så mycket till liv där.. Man befinner sej tyvärr allt för ofta i framtiden. Det är väll det man gör när man jobbar? Du behöver inte pengarna just när du sitter där på jobbet, du måste ha pengarna om ett par veckor.. Hyra mat och annat.
jag hade varit en lyckligare människa om jag inte behövde göra nåt alls för min lön, jag skulle gärna gjort det, men det där "behövde" gör att inget blir kul.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Arrangör
2005-09-02 14:37
mantis Men de flästa vill nog inte leva i frabriken, det är liksom inte så mycket till liv där.. Fabriken? Iaf, är du på din fabrik dygnet runt eller? Tror inte det va. Men förstår grejen, kan vara jävligt skönt att ibland glida ivägg in i framtiden, t.ex. på jobbet: aaah va skönt det ska bli att få komma hem åh chilla. Sånna tankar tror jag vi behöver. Men som sagt, du jobbar väl inte hela tiden? Den där framtiden du ser fram emot, vill du inte uppleva den, elle rska du vidare in i en ännu mera avlägsen framtid då eller? Att leva i nuet är jävligt skönt, det är trots allt nu vi lever, vi lever inte imorgon, vi lever inte igår, vi lever idag, vi lever nu. Allting är precis nu, så är det bara.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
mantis - Jag jobbar mellan två och tre dar i varannan vecka :).
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
nmhbm Man jobbar inte dygnet runt nej. Men när du sa "leva i nuet", menar du tiden man sover då också? Man upplever inte särskillt mycket när man sover, och tänk då hur mycket man slösar bort på att därtill jobba 8 timmar om dagen i 40 år. Men vi har väll olika filosofier och värdesätter olika saker. Jag värdesätter frihet framför pengar. Jag kräver inte lyx, jag vill bo billigt med mycket fritid. Henkso P20 Soft! Jag skulle kunna tänka mig 3 dagar i veckan. På dom timmarna skulle man få ca 5000 i månaden efter skatt (normal lön, normalt jobb). En liten liten kåk för 2000 i månaden är ganska rimligt tycker jag. Sen kan manju jobba mer då å då om man behöver extra pengar, tex om man vill resa någon stans..
Man kommer billigare undan om man delar boende med någon också ;)
Arrangör
2005-09-02 15:32
Jag tycker vi lever jävliga fria liv, vi kan göra i princip vad som helst, men då får vi även ta konsikvenerna av våra gärningar. I Sverige har vi iaf mycket mer frihet än andra länder, men men som med allt annat så är väl aldrig nöjda, man inser inte hur bra man egentligen hade det föränn allt tagits ifrån än, ganska tragiskt men ofta sant.
nmhbm Inte vad det gäller upptagen tid. Om man inte gämför med typ Kina då. Morsan sa att i Spanien tycker dom vi jobbar som idioter i Sverige ;)
Arrangör
2005-09-02 15:41
Mjo det är klart att det finns dom som har det bättre, men det finns även dom som har det värre.
nmhbm Jepp! Jag vill igentligen inte jämföra situationen här med någon annan stans, jag ville bara komma fram med min filosofi och hur jag ville ha det och höra om någon annan var agree.
Mm precis - MULLE-MECK, vad för frihet pratar du om? Jag snackar om tiden man arbetar. Det går att fixa, så där har jag frihet på sätt och vis om det går bra för arbetsgivaren, men faktum kvarstår att kåkarna är dyra, vi betalar hyra! ...Hehe, där fick jag med ett litet nationalteatern citat också =)
Arrangör
2005-09-02 15:52
Du har faktiskt alltid ett val, du behöver inte jobba om du inte vill. Visst då drar du inte in några pengar. Men det går att leva utan, ute i skogen typ ;) kanske inte så lockande men det är ett allternativ. Sen om du vill ha pengar kan du alltid bli kriminell, det är också ett alternativ, då kan du även köpa dej en dyr kåk :P Så du har alltid ett val, men man får stå för konsikvenserna.
nmhbm Som jag sa - tre dagar i veckan kan jag tänka mig att knega. Hehe! Ute i skogen.. Det är faktiskt 100 gånger lättare att vara bostadslös i stan. Det har jag inte tänkt vara men jag vill bo billigt.
Billigt boende är inte så lätt att välja. Fastighetsvärden älskar pengar vettu.
Rantoboko - Wherever I lay my head jag försöker lära mig något nytt varje dag. skaffa nya erfarenheter. just nu går det inte så bra, så jag planerar att byta inriktning. jobbar 07-16, vilket var ok när jag lärde mig något varje dag. nu går det på tomgång. klart att gräset alltid är grönare.. saknar jobba på natten, saknar att vara arbetslös, saknar att softa i skolan. viktigaste för mig är att försöka se så många sidor av livet som möjligt, då kanske det är lättare att leva som man vill.
Göteborg på låtsas.
suck , era idioter... det heter ockupera mera flera..!!!!!
jag kan hela dig , bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....
fy fan, vet vad du menar.. (!!!) men ma måste förgylla vardagen på något sätt. dra ut på helgen, sup skallen av dig, umgås med dina polare, göt nåy roligt som du kan flina åt hela veckan tills det blir helg igen,.. eller nåt, jag vet inte :P
nine inch nails - every day is exactly the same, titeln säger allt..
Göteborg på låtsas.
Lovato F18 & Liyah F19 Exzzactly!
Jag går inte med på att fastna i hjulet, Jag har vart där sen jag var 15 och ska ut snart, Hur vete fan:S Hoppas Poker karriären går bra..
2 PJÄSER
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vill känna mig fri fri fri! Det är min filoso-fi-fi-fi! Kolla kolla att! Jag är en reeeeko kille! förlåt men jag kände mig så illa tvungen :)
word! give me da freedom! Känner mig som en sång fågel som stängts in å sjunger om fria dagar.
Up and Atom!
rawls samhälle.
I'm watchin all of ya because your game is so poor
xavante P16 Hehe! amen de e gött ;)
mantis P19 wunderschön låt! nationalteatern - kolla kolla check it out!
xavante P16 I knooow! Nationalteaterns musik var som vaggvisor för mig =) Jag tänkte på kolla kolla när jag skrev rubriken. Liyah F19 Haha! Den är grym!
Nämen nu tänker jag jobba som en idiot i ett år eller något men sen tänker jag dra mit tillbaka och bara jobba tre dagar i veckan. Mitt liv är mer värt än att slösas bort på jobb!
mantis P19 nationalteatern är fortfarande allaround för mig, tänkte på nationalteatern när jag läste rubriken =D flytta till skanör, slå sig fram som fabrikör, och leva tills man... okej okej kej kej! ta och titta på mig mig mig! kolla kolla ATT!
xavante P16 Det har aldrig varit något "förut" för mig, det har bara varit "fortfarande". Jag lyssnar alltid på nationalteatern. Liyah F19 Jag shakar till den stenhårt! =)
Emelpee P19 Det blir svårt.
Emelpee P19 Mina intressen är musik och måleri. Hade jag fått 5000 i månaden för att hålla på med det hade jag inte gjort något annat. Men det är typ omöjligt att försörja sig som konstnär. Men jag jobbar gärna med något annat vanligt jobb, det är inte det.. Jag vill helt enkelt inte jobba måndag - fredag. Även om jag jobbade med något jag älskar vill jag inte känna attjag har så mycket rutiner att följa även om jag kanske hade jobbat mer om jag älskade jobbet. Halvtid (+ extra eventuellt då jag känner för det), det är min grej ;)
räcker upp en hand... rutiner suger verkligen.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
*räcker upp en hand* livet ska gå ut på mer än jobb..
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
jennie-is-back & kungenärdöd Exakt! =)
mantis jag önskar att man kunde skita i att jobba eller plugga. som en riktig hippie. haha
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
mantis vi kan starta ett kollektiv ^^
Ah jag hade inte bangat att bo i ett kolektiv! Det är nice! Bara man har ett eget rum så man slipper genera sina kompisar när man knu**ar =)
jennie-is-back Hehe! Så har man tänkt ungefär miljoner gånger!
mantis haha, jo precis.. :P