Måste välja rätt beslut.
Jag är en sån som hatar att ta beslut och ansvar. Jag är beroende av att det jag väljer är det rätta beslutet och jag är jätterädd för att besluta fel. Därför låter jag alla andra ta besluten åt mig. Grejen e att så fort jag tar ett beslut så känns det alltid som om det var ett dåligt beslut o att det hade vart bättre att inte göra något alls. Jag tänker bara hela tiden på "tänk om jag hade gjort på det här sättet istället". Nån som känner igen sig eller som vet va ja ska göra åt det här?
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
va roligt liv du kommer ha.
I'm watchin all of ya because your game is so poor
har_du_hasch Nej
kan du ge ett bra exempel då du lidit av din beslutsångest? du kanske bara ska ta besluten och acceptera det. när det gäller ansvar så har vissa lättare för det och andra lite svårare.. men jag tror du ska våga ta plats helt enkelt och stå på dig för din egen skull. om du valt fel, eller tagit ansvar och misslyckats med det, så har du iaf lärt dig av misstaget tills nästa gång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ett stort problem med folk idag, är att de focuserar på att inte göra fel istället för att focuera på att göra rätt! Tvinga dig själv att ta beslut, och känn efter! Inte gick jorden under inte! Ibland blir det fel, men annars blir det aldrig rätt...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
väldigt typiskt att ett sånt otroligt meningsfullt svar som har_du_hasch kom med alltid dyker upp på nya inlägg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fast sen så heter han har_du_hasch , så vad förväntar du dig?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
-Camonition- P21 Ett exempel: Jag o min flickvän som jag gjorde slut med idag (där tog jag iaf ett beslut, är dock tveksam om det var rätt beslut) har planerat att studera spanska i spanien i vår. Jag vågade inte ta beslutet att följa med henne för jag såg alla komplikationer i mitt huvud: hur ska jag, som knappt kan spanska kunna hitta jobb, skola, bostad och få pengarna att gå ihop och samtidigt kunna klara mig på den lilla spanska jag kan. Jag ser bara att oddsen för att jag ska lyckas med allt det där är för små för att jag ska våga få förhoppningar. Jag är en pessimist och jag vet om det men det får mig inte att bli mer optimistisk. Detta var bara ett exempel på en av anledningarna till att jag har svårt att ta beslut. En annan anledning är att jag är rädd för att sabba för andra eller att andra ska få en felaktig syn på mig. Jag vet inte varför jag är så jävla rädd för att göra misstag men det är jag.
jo iofs. fascinerande dock att det finns sånt i varje inlägg.
Haha, jag får alltis beslutsångest när jag ska köpa glass, lyckligtvis så brukar jag oftast annars veta vad jag vill..
camonition - visst är jag söt.
nam1986 P19 att göra slut känns nästan aldrig rätt. det är ju fullt normalt att man tvekar hit och dit ett jävla tag. så det förstår jag att du mår dåligt av. men det löser sig med tiden! angående resegrejen, jag kan ta min bror tex. han drog till vietnam för att jobba i flera månader, utan att han kände någon där, han kunde lite vietnamesiska men inte alls så mycket så att han skulle kunna föra en dialog. och nu efter att han har kommit hem så kan han tala vietnamesiska och har ett minne för livet för att det var så jävla kul där. det är ett stort hopp att flytta till ett annat land för att plugga eller jobba för längre tid men det man måste släppa är just sin bekvämlighet som man har i hemlandet, du kommer ju inte dö i spanien pga att du inte kan spanska, du lär dig skitsnabbt spanska för det enda folk snackar där är spanska.. du blir tvingad att snacka språket och då lär du dig! gällande arbete och överlevnad så finns det alltid ställen bara man hittar de.. kanske kan kolla upp innan, ta kontakt med folk som gjort samma sak ni hade planerat.. typ på www.backpacker.com. men allt handlar ju om att våga.. det praktiska blir hur lätt som helst när man väl vågar. som JAOOOO skrev: Ibland blir det fel, men annars blir det aldrig rätt... för egentligen så flyr du från att bli stämplad som en som precis misslyckats och det kan du inte göra hela livet. ta plats och acceptera med huvudet högt ifall något gått fel eller att du tagit fel beslut. va inte så rädd för att du sabba för andra. hur ska du sabba? jag tror inte du har en sånt stort ansvar på dig att ifall du gör ett felsteg så kommer 10 folk att hata dig resten av livet. man kan gottgöra och be om ursäkt och erkänna sitt misstag. va öppen med dina problem så löser det sig alltid. om du känner att problemet tynger ner ditt liv rejält så kanske terapeut är bra för dig? det får du avgöra själv.. men det tror jag hade hjälpt dig mycket om inte helt. =)
har_du_hasch nja sådär. antagligen har du inre frustrationer som du får ut på Whoa´s forum genom att försöka trycka ner andra med kommentarer. men jag kanske bara har fördomar.. du är kanske söt som en sagokärring
-Camonition- P21 Jag antar att du har rätt. Måste väl försöka ta mig i kragen o besluta mig om saker o ting.
camonition - hahah sött. eller så vet du inte alls vem jag är.
nam1986 - sluta vara en liten jävla kärring! Saker går fel, live with it
har_du_hasch jajaja "the man unknown".. typiska efterkommentaren puss på trynet
Don_Carleone P20 Tack. Det där hjälpte verkligen.
nam1986 P19 ja. bygg upp din bestämdhet sakta. allt löser sig efter ett misstag. bara du accepterar och står för det.
nam1986: du måste våga, kamp eller flykt och våga säga vad du tycker och stå för det. våga bestämma
Hojt!
camonition - ja! en klassiker precis som din djupa analys och det du nyss skrev. din mor är säkert stolt över dig.
"Jag antar att du har rätt. Måste väl försöka ta mig i kragen o besluta mig om saker o ting. " vi ser på en naturbegåvning.
har_du_hasch men om du hört det så ofta så borde du väl fatta att nåt är fel. din mor är antagligen inte så stolt över dig.
har_du_hasch vi ser en naturbegåvning i kategorin riksmongo.
camonition - ja jag är missanpassad. skriv en mall till mig om hur jag ska fungera i samhället. för övrigt vet du väll att du förstör den här diskussionen när du skriver till mig? det var väll det du bitchade om i början :)? det finns en gb du kan fortsätta skriva i, du är varmt välkommen pärlan.
har_du_hasch det hela handlade mer om att skriva något taskigt till nån som redan mår dåligt. det är inte sjysst helt enkelt! så det var ingen pajkastning genom dataskärmar jag ville starta.
det är mitt svar på hans fråga. så jag ser på det. ja han blev säkert jätteledsen.
har_du_hasch Och vad jag ser i dina svar är en liten fegis som trycker ner andra genom att skriva taskiga saker och vara kaxig över internet.. Grow up!
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>
släpp bara taget.. bevisa att det farliga försvinner om det änsa du håller hårt är dig själv...
låt det börja...
oj damn... vi får ta å hitta på något när jag kommer hem... ang besluthets grejen... 1. försök att rikta in dig på något och se de positiva grejerna med det.. 2.även om något verkar bra för stunden så måste man se det på långsikt.. 3. var fast besluten om att de du valt är det bästa valet 4. försök att inte fundera så mycket på alt2 utan försk njuta av alt1 i stället... eftersom det man valt har man valt och så kommer det att vara tills man tar tag i saker och gör en förändring... ang spannien.. det lär vara en riktigt rolig utmaning.. kan garantera att det kommer att bli skoj och att du kommer att klara dig väl!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
nögi - jag kunde inte bry mig mindre om vad du tycker.
Du har dåligt självförtroende och om man har läst lite udda kurser så måste jag säga att du är en "B-person" B = en person som aldrig vågar satsa, jätterädd för att förlora, men älskar att vinna. Denna person kommer gå runt i livet och alltid vara rädd men alltid längta efter att segra. Det finns en stor chans att denna person kommer in i svåra depressioner och till slut tar livet av sig. Det finns inget hopp om du inte ändrar dig, mayn!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
(det finns mer fakta om person-b om du är intresserad)
broed__ P19 Det finns en stor chans att denna person kommer in i svåra depressioner och till slut tar livet av sig. Det är nog precis vad parveln vill höra... nam1986 P19 För att citera Bart simpson You're damned if you do, and you're damned if you don't. Alla gör ju fel någon gång, till ochmed kungen gör fel ibland
Don_Carleone P20 han ska väl ta ett beslut, det handlar väl om hans liv. Han påminer om person-b och jag ger honom värdefulla tips för framtiden. Jag vill inte att han ska ta livet av sig. vad vill han höra, du som vet? "hihi du är så sött, jag kan göra allt åt dig så du aldrig behöver besluta något i ditt liv" blä....
Suger fett om ja nu skulle va en sån b-person. Don_Carleone P20 Det där va bättre. Mycket bra citat.
micca F20 E antagligen ganska sant. Asså problemet ligger i att jag alltid tvivlar på mig själv o min förmåga att ta beslut. Ligger antagligen nån grund i min barndom. Fick alltid höra att ja gjorde fel o blev tillsagd om hur ja skulle göra istället. Måste nog ta o skaffa mig lite bättre självförtroende. Nån som har nåt tips på hur man gör det?